Reklama

Reklama

Hrdina

  • Írán Ghahreman (více)
Trailer 2

Rahim je ve vězení kvůli dluhu, který nebyl schopen splatit. Během dvoudenní propustky na svobodu se snaží přesvědčit svého věřitele, aby odvolal svou žalobu na zaplacení části dlužné částky. Věci však nejdou podle plánu… (Pilot Film)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (29)

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

do dneška jsem neviděl Rozchod Nadera a Simin a budu to muset v brzké době konečně napravit.Hero je pomalu plynoucí drama o tom,jak jedna malá nepravda,na kterou se postupně nabalují drobnější nedorozumění může nakonec vyústit ve velký a zbytečný problém.Hlavní hrdina je ne úplně jednoznačná figura,která se snaží dělat věci správně,ale postupem času ho skoro až tragikomické okolnosti donutí se v tom všem postupně zamotávat.Zjednodušeně řečeno zde platí staré známé pro dobrotu na žebrotu.Trochu sem se bál víc jak dvouhodinové stopáže, ale i přes pomalejší tempo a hodně dialogů film nenudí a pokud je tohle jedno ze slabších Farhadiho děl, pak se opravdu těším na ten zbytek...75% ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Farhadi systematicky, od jednotlivce ke kolektivu, od drobných lží k velkým dilematům, buduje portrét společnosti, kde je nezištný čin něčím tak ojedinělým, že musí být podroben vyšetřování, jako kdyby šlo o boží zjevení. Protagonista má zpočátku jasný cíl, rychle a poměrně hladce se k němu přibližuje, tempo je díky krátkým záběrům a množství pohybu v obraze a zvuků mimo něj až hektické. Události i portrét hlavního hrdiny se ale postupně komplikují. Vyprávění už se nedrží výlučně Rahimovy perspektivy, dává větší prostor i dalším postavám, které možná nejsou v právu o nic méně. Hranice mezi pravdou a lží, dobrem a zlem se stávají nezřetelnými, už nejde o to něčeho dosáhnout, ale zachovat si tvář. Tato formální a stylistická promyšlenost je ovšem patrná až zpětně. Při samotném sledování působí dění samozřejmě, spontánně, ne vykonstruovaně. V tom spatřuji Farhadiho režijní a scenáristické mistrovství i podobnost filmu s vrcholnými díly neorealismu. Také poznání, že opravdové hrdinství nepotřebuje potvrzení zvnějšku, že důležitější je, zda jsme se sami zachovali správně, ne zda vyhovíme (všem) cizím představám o dobru a dostaneme štempl (charakterové) kvality, vyvstává ze situací a rozhodnutí nenuceně, bez pachutě moralizování. 80% ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Samotný námět a scénář otevírají zajímavé téma, film má určitě skvělou kameru, hlavní herec je od pohledu sympatický, náhled do reálií současného Íránu asi dost věrohodný... těch kladů pro 3 hvězdičky bych našel víc, ale abych je sám úpřimně dokázal filmu věnovat, to by mě nesměl z velké části naprosto nezaujatě, tak příšerně nudit. A nezachrání to ani těch pár momentů, kde se chvílemi rýsovala společenská výpověď, chvílemi zas náběh na psychologický portrét vězně, toužícího po lepším životě, ale věčně se topícího v průšvizích, protože ani v tomto směru zpracování na víc, než lepší průměr nevydá. Příběh s množstvím zvratů kolem jednoho případu fingovaně nalezené tašky se tu ve dvou hodinách neskutečně vleče a ve výsledku jsem v něm navrch necítil ani trochu emocionální zaangažovanosti ze strany režiséra, ani pořádnou atmosféru a psychologie postav zřejmě hodně pokulhává, pokud jejich jednání jako divák nedokážu pochopit. Mrzí mě to, ale Farhadiho Hrdina je mým prvním výrazným zklamáním po asi 20 fascinujících, skvělých či minimálně pozoruhodných zážitcích z íránské kinematografie a bohužel z mého pohledu neobsahuje ani desetinu té osobitosti, kterou mě starší íránské filmy vždy tolik upoutávaly. Prakticky jde o naprosto tuctový a zaměnitelný festivalový film současnosti, u nichž mám někdy ten nešťastně absurdní pocit, že čím táhlejší tempo a čím delší stopáž, tím větší šance k úspěchu a získání cen. [50%] ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Po Rozchode asi najsilnejší Farhadi. Na jednu stranu sa stále drží svojich typických tém, len tentoraz necháva hlavného hrdinu prechádzať jedným prúserom za druhým. Klamstvá a polopravdy, nešťastie a túžba pomôcť a zároveň udržať si tvár sa tu miesia s ľudskou malosťou. Poctivý to nie je tak úplne nikto. Každý si melie to svoje. Niektorí to robia sofistikovane. Niektorí nie. Niektorých ženú pozitívne motivácie, iných nie. Tento Farhadiho svet je nepríjemný. Nie je v ňom veľa dobrého a keď sa aj na chvíľu to dobré zjaví, tak len aby ukázalo hrdinom, čo ešte všetko môžu stratiť. Amir Jadidi je vo svojej úlohe presvedčivý. Dakedy ho máte chuť preplieskať. Na druhú stranu jeho motiváciám rozumiete. Nech už sa akokoľvek počas príbehu menia. Finále a jeho úsmev sú potom poslednou povestnou ranou voči divákovi, ktorý predsa len trošku dúfal v iný koniec. Farhadi je emočný mág. A som mu za to vďačný. Táto odvrátená strana Blízkeho východu má s tým našim svetom spoločného omnoho viac, než by sa na prvý pohľad mohlo zdať. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Můj třetí pokus přijmout Farhadiho a dopadlo to úplně stejně jako předchozí dva. Hrdina mi velmi připomíná filmy Rumunské nové vlny, se kterými mám také problém, že jsou to teze, kterým film jen slouží. Celý pak neskýtá žádnou radost ze sledování, v průběhu něj se jenom nezajímavě a mechanicky vrší situace, které onu výslednou tezi mají podpořit. A proto, aby vyústění bylo opravdu co nejvíce čitelné, tak si musí pomáhat občas velmi krkolomnými situacemi a hodně zabedněnými postavami. Ve výsledku po dokoukání Hrdiny si budete přikyvovat se spoludiváky, v čem tenhle film má pravdu, ale nebudete se vůbec bavit o tom filmu, nýbrž jen o oné myšlence, jakoby to byl článek v časopise či kniha. A tak by podle mě diskuze po filmu vypadat neměla. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (7)

  • V březnu 2022 vydal soudce pro tento případ stanovisko, v němž shledal nároky Masihzadeh oprávněnými, obvinil Farhadiho a předal případ trestnímu soudu, přičemž Farhadiho stížnosti a nároky Masizadeh na příjmy zamítl. Dne 4. dubna 2022 The Hollywood Reporter mylně informoval, že Farhadi byl odsouzen, proti čemuž se nemůže odvolat, aby vzápětí vydal opravu, v níž uvedl, že byl pouze obžalován a že případ se nyní přesune k druhému soudci, proti jehož rozhodnutí se lze ještě odvolat. Farhadi obvinění v trestním řízení popřel. Dne 13. března 2024 vydal soud rozsudek, kterým Farhádího zprostil obvinění z plagiátorství, a to na základě stanoviska komise složené ze tří profesorů Teheránské univerzity specializujících se na autorské právo a čtyř oficiálních odborníků na umění, která uvedla, že události zachycené v dokumentu byly široce medializovány a patří do veřejného vlastnictví. (classic)
  • Koncem roku 2020 se Azadeh Masihzadeh dozvěděla, že Asghar Farhádí natáčí film v Šírázu, a marně se ho snažila ve městě kontaktovat. Když se Masihzadeh dozvěděla o ději filmu Hrdina, když bylo oznámeno, že se bude soutěžit v Cannes, vyslala pět lidí, aby film v Cannes zhlédli a podali o něm zprávu. Na základě jejich hlášení odhadla podobnost na 70 % a podobnosti, kterých si všimli, začala zveřejňovat na Instagramu pod hashtagem #a_hero. (classic)
  • Začátkem listopadu 2021 podal Asghar Farhádí u teheránského soudu pro kulturu a média trestní oznámení, v němž Azadeh Masihzadeh obvinil z pomluvy a šíření dezinformací. Masihzadeh podala 30. listopadu 2021 protižalobu, v níž Farhadiho obvinila z plagiátorství, krádeže duševního vlastnictví a nelegitimního zisku podvodem nebo zneužitím výsad. V lednu 2022 podal Farhadi další stížnost, v níž Masihzadeh obvinil z pomluvy a dezinformace, a to v souvislosti s tvrzením, že byl k podpisu prohlášení donucen. Masihzadeh tvrdila, že příběh objevila sama a že v té době o něm celostátní média neinformovala, zatímco Farhadiho právník tvrdil, že o příběhu již média informovala. Vedoucí dílny sdělil médiím, že sdílí Masihzadeh vzpomínku. Na podporu Masihzadeh u soudu vypovídal také její spolužák, který se workshopu zúčastnil, zatímco někteří další studenti podepsali prohlášení na podporu Farhadiho, v němž obvinění popřeli. Masihzadeh hrozil až jeden rok vězení nebo 74 ran bičem, ačkoli tělesné tresty jsou u prvopachatelů vzácné a vězení se lze vyhnout zaplacením pokuty. (classic)

Související novinky

Zlatá palma festivalu v Cannes zná vítěze

Zlatá palma festivalu v Cannes zná vítěze

17.07.2021

Prestižní filmový festival ve francouzském Cannes se dnes v rámci ambiciózního post-covidového ročníku 2021 uchýlil ke svému poslednímu večeru a rozhodně nebyla nouze o překvapení. O jedno z nich se… (více)

Reklama

Reklama