VOD (1)
Obsahy(1)
Od chvíle, kdy se devítiletý Samay zamiluje do filmu, nevynechá ani jeden den, aby se tajně nevplížil do kina. Tato "posedlost" filmem se přenese i na jeho partu kamarádů a společně se pokusí sestrojit promítací stroj. Jeho otec, který vlastní malý čajový stánek na místním nádraží, však není z plánů jeho syna zrovna nadšen a Samay musí strpět několikero bití, které jej má z jeho slabosti pro film "vyléčit". Ve filmu Poslední představení zavítáte do kina na indickém venkově, kde jsou skandující a tleskající diváci aktivními účastníky každé projekce. (Bohemia MP)
(více)Videa (2)
Recenze (14)
Láska a posedlost k filmu je u devítiletého chlapce Samaye z indického venkova natolik silná, že překoná všechny jeho životní útrapy a nezadržitelně ho vede ke splnění jeho životního snu. Tím snem je touha stát se filmovým režisérem, kterému se třeba jednou podaří natočit autobiografický film o svém dětství a o své lásce a posedlosti k filmu. Tím filmem je Poslední filmové představení. Tím chlapcem a režisérem je Pan Nalin. Krásný film a velká pocta světu kinematografie. Nuovo cinema Paradiso v indických kulisách. ()
Proč se díváme na filmy? Člověk to může v dnešní záplavě blockbusterů, sequelů a nekonečných seriálů snadno zapomenout. Zábava je to dobrá, občas i chytí za srdíčko nebo předá novou myšlenku, ale k čemu to všechno je? Je to jen pohodlný zvyk na zabití času? Co bychom ztratili, kdyby film zmizel? Malý Samay nemá bleskurychlý net a předplatné Netflixu k tomu. Pro něj film stále znamená hlučící promítačku v chátrajícím kině, kam se musí na tajňačku plížit jak zločinec. Film je jeho životní potřebou, stejně jako jídlo a kamarádi. Bez pravidelné dávky kinomatroše zkrátka nemůže fungovat. Existuje spousta filmů o filmu a samotné Poslední představení vzdává očividný hold klasice Cinema Paradiso. Ještě jsem ale nikdy neviděl tak fyzické pojetí vlivu filmu na člověka. Pan Nalin proměnuje filmový pás v magický, až rituální objekt. Každé okénko se může stát bránou do jiných fantastických světů, nebo nám ukázat vlastní svět trochu jinak. Není třeba nejlepší místo v kině, synchronní zvuk a vlastně ani ta promítačka, stačí jen kus plastu a paprsek světla. Je to neskutečně osvěžující pohled, který mi dokázal po dlouhé době připomenout to velké PROČ. Protože nemůžeme jinak. Protože potřebujeme příběhy stejně jako ony potřebují nás, a i když je zkusíme rozdrtit a přetavit na něco užitečného a líbivého, ony se vždycky vrátí a zasadí ultimátní ránu přímo do srdce. ()
Už v komentári k filmu Kino Raj som sa vyjadril, že mám rád filmy, ale k filmovým sálam a atmosfére v nich som nikdy žiaden vzťah nenadobudol. Takže málo chápem živelné zaujatie hrdinu filmu a jeho kamarátov k premietaniu filmov. Zaujala ma realita indického vidieka či malomesta, ku ktorej sa nedostávam často. Ale tri hviezdičky si film zaslúži. ()
Artový a zjevně festivalový film má místy zadumané tempo, které se občas stává rozvláčným. Hodně si hraje s barvami a se světlem, coby doprovodem k okouzlení hlavního dětského hrdiny filmem. Přesto je snímek hodně realistický a má kouzelné scény, když se do něj ponoříte. Zajímavá česká stopa je, když v závěru filmu zazní jména režisérů, kteří hrdinu ovlivnili a mezi světoznámými jmény padne i: Věra Chytilová. A já si fakt ve scéně s tabulemi barevného skla na vlakových kolejích vzpomněla na Sedmikrásky. SHRNUTÍ: Artové okouzlení filmem na indickém venkově. ()
Za lásku k filmom až do basy. Príbeh o láske k filmom z detského pohľadu, ale trochu pritiahnutý za vlasy a očividne s dospeláckymi myšlienkami a správaním. Milovníci starých filmových strojov a celuloidu musia nad digitalizáciu kín tiež zaplakať. –––– Filmový svet je nechutný a nectí si hodnoty. Chceš pošpiniť našu Brahmanskú česť? –––– A tamtí hlupáci sedia v kine tri hodiny a vôbec si nevšimnú, že hodinu z toho videli iba tmu! Náš mozog sa dá oklamať. Všetko je jedna veľká lož, chápeš? ()
Galerie (26)
Zajímavosti (8)
- Film se zaměřuje na naději a nevinnost. Upozorňuje také na končící kulturu jednosálového kina a 35mm celuloidových filmů v Indii. (classic)
Reklama