Reklama

Reklama

Poslední představení

  • Česko Poslední filmové představení (festivalový název) (více)
Trailer 6
Indie / Francie / USA, 2021, 112 min

VOD (1)

Obsahy(1)

Od chvíle, kdy se devítiletý Samay zamiluje do filmu, nevynechá ani jeden den, aby se tajně nevplížil do kina. Tato "posedlost" filmem se přenese i na jeho partu kamarádů a společně se pokusí sestrojit promítací stroj. Jeho otec, který vlastní malý čajový stánek na místním nádraží, však není z plánů jeho syna zrovna nadšen a Samay musí strpět několikero bití, které jej má z jeho slabosti pro film "vyléčit". Ve filmu Poslední představení zavítáte do kina na indickém venkově, kde jsou skandující a tleskající diváci aktivními účastníky každé projekce. (Bohemia MP)

(více)

Videa (2)

Trailer 6

Recenze (14)

classic 

všechny recenze uživatele

Budúcnosť patrí rozprávačom príbehov.” • 9-ročný indický chalan: Samaj, vskutku z indickej dediny Chalaly, sa naprosto naplno zaľúbil do indickej [povedzme zväčša asi len "blockbusterovej"] KINEMATOGRAFIE, a to teda konkrétne i so samými »Khanmi« na jej prednom čele, ako ústrednými hereckými predstaviteľmi vo vôbec najľudnatejšej krajiny na svete, kde sú považovaní za «hereckých Bohov». • Akonáhle totiž toto nepodarené chlapčisko znovu po dlhšom čase zavítalo do prítmy jednosálového, 35 mm celuloidového kina: Galaxy; zrazu sa ocitlo vo »filmovej galaxii«, z akej ho v podstate už nič nedokázalo vytrhnúť, čo je vlastne i nasledovná línia udalostí, ako sa tento malý protagonista zamiloval do  s i e d m e h o  u m e n i a na plné obrátky, že pomaly ani jeho ústredný kamarát Fazal / premietač, nestíhal v premietacej miestnosti vymieňať filmové kotúče! • Vnímavému divákovi to kľudne môže pripomínať i vydarený taliansky titul: Cinema Paradiso; odkiaľ totižto zrejme priamo čerpal i režisér, scenárista a producent v jednej osobe; AUTOR: Pan Nalin, ktorý naozaj do svojho mimoriadne sympatického titulu, nielenže nalial čo najviac lásky ku kinematografii ako takej, ale zároveň aj poukázal na to, čo sa ešte pritrafilo nielen tomuto hlavnému hrdinovi, no súčasne aj ďalším premietačom naprieč celou [kastovou] krajinou; čo sú hneď dva rozmery, s ktorými sa bude musieť popasovať zrovna táto postavička, s filmárskym cítením v rámci celku; alebo ako sa z neuveriteľného, náruživého požierača filmových políčok, profesionálnym režisérom stal...? • A záverečný súhrn informácií, bol takou povestnou čerešničkou na torte, ktorú dokáže [d]oceniť hádam každý jeden [poriadny] cinefil. • A síce to z mojej strany i napriek tomu ani nie je celkom na plný počet štyroch*, skôr na také silnejšie tri, ale ten nevídaný entuziazmus zo strany tohto autora; proste ma dokázal aspoň nateraz trochu obmäkčiť, čo dokáže iba naozajstný PÁN! ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Artový a zjevně festivalový film má místy zadumané tempo, které se občas stává rozvláčným. Hodně si hraje s barvami a se světlem, coby doprovodem k okouzlení hlavního dětského hrdiny filmem. Přesto je snímek hodně realistický a má kouzelné scény, když se do něj ponoříte. Zajímavá česká stopa je, když v závěru filmu zazní jména režisérů, kteří hrdinu ovlivnili a mezi světoznámými jmény padne i: Věra Chytilová. A já si fakt ve scéně s tabulemi barevného skla na vlakových kolejích vzpomněla na Sedmikrásky. SHRNUTÍ: Artové okouzlení filmem na indickém venkově. ()

Reklama

PTuranyi 

všechny recenze uživatele

Vynikajúci film o láske k filmu, ktorý na takmer životopisnom príbehu chlapca Samaya ukazuje v kocke technológiu kinematografie. Samaya totiž ako syn chudobného otca z kasty brahmanov miluje filmy natoľko, že poza školu chodí do kina, hoci to má zakázané a postupne spoznáva všetky taje filmového premietania. No napokon je aj svedkom zániku celuloidovej éry a film nás opäť až dokumentárnym ale citlivým spôsobom sprevádza všetkým čo sa so starou technológiou stane. Perfektná produkcia a výborná práca hlavne detských hercov tvorí krásnu emotívnu atmosféru, ktorá môže diváka preniesť naspäť do detstva, keď sme fascinovaný svetom a odhaľovali čarovné tajomstvá. Zároveň akoby to bol životopisný pomník filmového detstva režiséra filmu Pana Nalina. ()

matmanX 

všechny recenze uživatele

Proč se díváme na filmy? Člověk to může v dnešní záplavě blockbusterů, sequelů a nekonečných seriálů snadno zapomenout. Zábava je to dobrá, občas i chytí za srdíčko nebo předá novou myšlenku, ale k čemu to všechno je? Je to jen pohodlný zvyk na zabití času? Co bychom ztratili, kdyby film zmizel? Malý Samay nemá bleskurychlý net a předplatné Netflixu k tomu. Pro něj film stále znamená hlučící promítačku v chátrajícím kině, kam se musí na tajňačku plížit jak zločinec. Film je jeho životní potřebou, stejně jako jídlo a kamarádi. Bez pravidelné dávky kinomatroše zkrátka nemůže fungovat. Existuje spousta filmů o filmu a samotné Poslední představení vzdává očividný hold klasice Cinema Paradiso. Ještě jsem ale nikdy neviděl tak fyzické pojetí vlivu filmu na člověka. Pan Nalin proměnuje filmový pás v magický, až rituální objekt. Každé okénko se může stát bránou do jiných fantastických světů, nebo nám ukázat vlastní svět trochu jinak. Není třeba nejlepší místo v kině, synchronní zvuk a vlastně ani ta promítačka, stačí jen kus plastu a paprsek světla. Je to neskutečně osvěžující pohled, který mi dokázal po dlouhé době připomenout to velké PROČ. Protože nemůžeme jinak. Protože potřebujeme příběhy stejně jako ony potřebují nás, a i když je zkusíme rozdrtit a přetavit na něco užitečného a líbivého, ony se vždycky vrátí a zasadí ultimátní ránu přímo do srdce. ()

confisio 

všechny recenze uživatele

Láska a posedlost k filmu je u devítiletého chlapce Samaye z indického venkova natolik silná, že překoná všechny jeho životní útrapy a nezadržitelně ho vede ke splnění jeho životního snu. Tím snem je touha stát se filmovým režisérem, kterému se třeba jednou podaří natočit autobiografický film o svém dětství a o své lásce a posedlosti k filmu. Tím filmem je Poslední filmové představení. Tím chlapcem a režisérem je Pan Nalin.  Krásný film a velká pocta světu kinematografie. Nuovo cinema Paradiso v indických kulisách. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (8)

  • Film se zaměřuje na naději a nevinnost. Upozorňuje také na končící kulturu jednosálového kina a 35mm celuloidových filmů v Indii. (classic)
  • Film je částečně autobiografický, protože režisér Pan Nalin se narodil a vyrůstal ve vesnici Adtala v Saurashtře. Natáčelo se také na nádraží v Saurashtra. Bylo obsazeno šest vesnických chlapců z místních komunit v regionu. (classic)
  • Dilip Shankar, Nalinův přítel a castingový režisér, pomáhal Nalinovi při obsazování dětských herců. (classic)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Reklama

Reklama