Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (3 238)

plakát

Osvoboďte Britney Spears (2021) (TV film) 

Fandové - pro fandy. Dokument neobsahuje mnoho důležitých postav z reálného příběhu jedné reálné popstar. Ani ona sama, ani její rodina a nikdo podstatný z její současnosti se neobjeví. Takže jsou závěry snímku snadno zpochybnitelné. Na druhou stranu ukazuje velmi dobře dospívání pod neskutečným tlakem, které si Britney musela protrpět a popravdě, je docela zázrak, že to skončilo jen jedním oholením hlavy (a co je komu vlastně do toho!) a pár pobyty na odvykačce. Vsadila bych se, že většina lidí by to odnesla mnohem hůř. Velmi dobře ukázaná rovněž i manipulace a vlezlost médií, stejně jako veřejnosti, kteří si všichni osvojují právo radit a soudit někoho, koho neznají. Dost drzé, urážlivé a hnusné. SHRNUTÍ: Myslím, že Britney by měli osvobodit. Pokud si to sama přeje.

plakát

Na věky věků (2012) (TV seriál) 

Středověk jak z nějaké parodie: chlípní kněží, mor, nevěstky, inkvizice, čarodějnice, upalování, znásilňování, otravování…. Všechno, na co si vzpomenete v souvislosti se středověkem a znalostmi načerpanými z pokleslých románů, filmů a komixů, tak to tady máte. V době válek si dvě jeptišky v klidu cestují mezi Francií a Anglií, cesta do Itálie se taky dá zvládnou levou zadní, osvícená matka abatyše div, že neotevřela školku pro ratolesti svých svěřenkyň…. Tahle zábavná hra ala středověk by se dala snést, kdyby však byla zábavná. Jenomže postavy jsou tak povrchní, že už to víc nejde. Jsou ploché, neprokreslené, nedá se s nimi soucítit ani sžít. Děj je primitivní, napsaný bez sebemenší invence, takže je prostoduchý až stupidní. … Ještě možná zápletka kolem krále měla aspoň ždibec potenciálu, ale toť vše. SHRNUTÍ: Hrajeme si na středověk v ochotnickém hávu.

plakát

Stranger Things (2016) (TV seriál) 

Horor jako paralela dospívání, kdy se rodiče děsí, že je dítě opustí a odejde do jiného, strašného a pro ně nesrozumitelného světa. To vše zabaleno v hezkém retro outfitu s Winonou, která hrála hysterickou matku tak dobře, až mi tím lezla na nervy. Nelze přehlédnout některé nesrovnalosti zejména ve vztazích, kdy například celé městečko řeší, že se ztratil chlapec, ale ztrátu dívky odbydou snad jen mávnutím rukou. Dobrá věc je, že série v jednotlivých sériích zatím graduje k lepšímu. Potěší herci obvykle spojovaní s kladnými rolemi, náhle v rolích záporáků (i M. Modine…? To až zabolelo u srdce!). Odkazy na filmy a kulturu osmdesátek prošpikováno víc než babiččina svíčková slaninou. Naopak, vzhled příšer byl poněkud legrační. SHRNUTÍ: Co by se stalo, kdyby spolu měli dítě Příšera z Faunova labyrintu a Adéla, co ještě pořád nedostala nic k večeři? MODNÍ OKÉNKO: Winoně by měla módní, městská, státní, ba i federální policie zakázat jakýkoliv účes s vlasy delšími než po ramena. I když už je Winona kvítek v plném rozpuku, pořád disponuje tak magickýma očima, že je přímo hřích nechávat je zaniknout v delších vlasech. Jak bylo vidět v epizodě, kdy se převlékla za ruského vojáčka a vlasy strčila pod čepici. Najednou, v tu chvíli, její oči pohltily celý svět.

plakát

Red (2010) 

OK, parodie na akčňáky osmdesátek, která si z nich stejnou měrou střílí, jako je stejnou měrou obdivuje. Kde jsem o tom už slyšela? Nevíš, Sly? No, zde penzionovaný agent flirtuje po telefonu s úřednicí ze správy sociálního zabezpečení, což je vtipné. Vtipné to zůstane, i když se poprvé setkají, protože ani sebevyprahlejší úřednice důchoďáku není při první rande šťastná, když skončí svázaná a unesená. První dvacetiminutovka je tedy na výbornou, pak už došly nápady a snímek jen kopíruje špionážní rutinu, aniž by jí dodal lehkost a esprit. Postava paranoidního Malkoviche už je vyloženě přítěž. Snímek dokulhá do konce a vtipný gag z něj vykoukne jen sem tam. Oceňuji však velmi solidní chemii mezi Willisem a Parkerovou. SHRNUTÍ: Dozvuky studené války se mísí s jemnou příchutí komedie. Žel, až příliš jemnou a navíc nepříliš originální.

plakát

Godzilla vs. Kong (2021) 

Děj, jak je obvyklé u téhle série, smysl nedává. Ale Godzilla a King Kong si to tam několikrát parádně rozdají, jednou i na letadlové lodi. Jinak je ústředním bodem snímku i jedna němá domorodá dívenka, kterou adoptovala umanutá vědkyně a otcovskou figuru zastupuje v téhle netradiční rodině King Kong. Nevím, jak by se na takové soužití díval OSPOD, ale podívat by se na to měl, protože vědkyně vezme svou adoptivní dcerušku v nevyzkoušeném letadle skrz gravitační bariéru do středu Země, což jí nedává vizitku nejlepší matky na světě. Že to celé nedává smysl? Ale vždyť já vám to přece říkala! SHRNUTÍ: Když se rozhoduješ mezi Godzillou a King Kongem a přitom zdemoluješ pár měst.

plakát

Prst na spoušti (2016) 

Je to běžný dokument – několik lidí vypráví o svém životě ve svém přirozeném prostředí. Až na to, že přirozené prostředí je válkou ničená Sýrie a ti normální lidé, co vyprávějí o svém životě, jsou rekruti sebevražedných komand. Působí jako příjemní, milí lidí, kteří mají normální starosti a zájmy – jeden se chystá oženit, druhý rád zpívá, až na to že… Až na t,o že z rozhovorů sem tam vystrčí drápy ta hrůza, když řekne, že svou nově narozenou dceru ještě neviděl (a vzhledem k cestě, kterou si zvolil, nejspíš nikdy neuvidí), že když je nevěsta opravdu věřící muslimka, měla by jeho volbu schválit…. Je to děsivé. A trochu to reaguje na otravný český stereotyp glosovat sousedy a známé později odhalených teroristů, kteří pak do médií říkají, že je to nikdy nenapadlo, protože dotyčný se obvykle jevil jako normální zdvořilý chlapík. Protože to tak je: jsou to normálně působící lidí, až na to že…. Proč si vybrali zrovna tenhle způsob života, na to dokument neodpovídá, ale to mu nezazlívám, protože na to odpovědět jednoduše nejde.

plakát

Úlovek (2009) (TV seriál) 

Tři díly sledujeme portrét psychopatického násilníka s IQ vydlabané tykve a já si říkala: Proč vlastně? Proč ho postrčili do vedení zločineckého podniku, když na co šáhne, to zvorá, obvykle všechny postřílí nebo zmrzačí a to podnikání ve zločinu není ani moc ukázané. Kromě obchodu s drogami se ani příliš nedozvíme, co bylo předmětem zločinecké činnosti, či že bychom viděli nějaké dobře natočené či sofistikované akce. Série se soustředí spíše na rodinné zázemí hlavního psychouše alias neřízené střely a jeho bratrance, zástupce intelektuálněji pojatého zločinu. Vypráví v časově zvláštních střizích a nepříliš odůvodněných zpomalovačkách. Poslední díl je pak o rodinné tragédii, z níž se však hlavní oběti až podezřele rychle otřepou. SHRNUTÍ: Když si nejsi jistý svými pocity, tak prostě vystřel.

plakát

Ginny a Georgia (2020) (TV seriál) 

Zoufalé manželky pro současnou dobu, tentokrát doplněné i o pohled generace potomků. Zábava s přibývajícími díly ustoupila a začalo se řešit převážně lhaní, kterému - podle mě - přisuzují postavy až příliš velký důraz. Zajímavý pohled na rasismus a sexualitu v dnešní době - a musím říct, že tenhle přístup, kdy i středoškolští kluci se nad tím zamýšlejí a snaží se jednat správně, se mi líbil. SHRNUTÍ: Lehká zábava, co sem tam drnkne i o nějaký vážnější problém. MÓDNÍ OKÉNKO: Líbily se mi outfity hlavní hrdinky, přestože nosila styl líbivé Barbie z předměstí. Dokázala totiž i v rámci tohoto trendu vyhmátnout vkusné a inspirující kousky a modely.

plakát

Garth Marenghi: Nemocnice na kraji světa (2004) (TV seriál) 

Parodie na nemocniční seriály říznutá parodií na horory a 80tky jako takové se ani v nejmenším netrefila do toho, co mě připadá vtipné. Několikanásobný gag jak hrdinové bojují s jakoby oživlým předmětem, či záměrně toporné herectví a špatné střihy - zdálo se mi to maximálně tak trapné a vhodné jako scénka jen na dětskou oslavu. SHRNUTÍ: Když parodie není vtipná, je to pořád ještě parodie?

plakát

Malířka a zloděj (2020) 

Jakkoliv na mě některé bezeslovné scény působily zdlouhavě, je to dokument, který ve mně dlouho dozníval. Jako hyperrealistické obrazy hlavní protagonistky. Na obraze vidíš chcíplou labuť v rákosí, je namalovaná perfektně, přesně až doslovně, proč se tedy zjevnému obrázku vůbec věnovat a prohlížet si ho? Protože v divákovi probouzí mnohem víc, než co na první pohled vidí. Je krásná, trochu znepokojivá, ten obrázek v tobě začne propojovat nitky různých spojení a významů, zadře se ti pod kůži.... I hlavní hrdinové dokumentu jsou na první pohled jednoznační, až klišé - trochu šíblá a umanutá malířka bez peněz a zlodějská smažka. Jenomže nic není tak očividné, jak to vidíme. Pozvolný dokument nás provádí střípky jejich konverzace i bezeslovné komunikace, která se složí do mnohem pestřejšího obrazu, než se prvně jeví. ____ Nemám zájem pátrat, nakolik bylo jejich chování podřízeno dokumentu. I tak je jasné, že ze stovek hodin natočeného materiálu si autoři museli vybrat to, co vyhovovalo jejich záměrům a jiný autor by z toho složil zas jiný portrét. Ale to, co ve finále vidíme, mě uchvátilo. Je to portrét dvou lidí, jejich interakce, jejich snah a jejich traumat a má mnohem větší vypovídající hodnotu, než jen vyprávění o jedné krádeži a nezvyklém přátelství. Protože je to všeobecně platné, všichni máme nějaké rány a všichni bychom na ně chtěli najít lék. Zároveň jde o příběh o umění a jeho síle, o možnosti komunikovat se zdánlivě zcela odlišnými lidmi. A nadto je to neskutečně optimistické vyprávění. Kupodivu.

Reklama

Reklama