VOD (1)
Obsahy(1)
Od chvíle, kdy se devítiletý Samay zamiluje do filmu, nevynechá ani jeden den, aby se tajně nevplížil do kina. Tato "posedlost" filmem se přenese i na jeho partu kamarádů a společně se pokusí sestrojit promítací stroj. Jeho otec, který vlastní malý čajový stánek na místním nádraží, však není z plánů jeho syna zrovna nadšen a Samay musí strpět několikero bití, které jej má z jeho slabosti pro film "vyléčit". Ve filmu Poslední představení zavítáte do kina na indickém venkově, kde jsou skandující a tleskající diváci aktivními účastníky každé projekce. (Bohemia MP)
(více)Videa (2)
Recenze (14)
Nesentimentálně emotivní a krásně natočený film o lásce k filmu a ke starým kinům, jenž slouží jako pocta kinematografii i světovým režisérům, vypráví o cestě za svým srdcem navzdory rodinným tradicím a předurčenosti, plně obstojí i jako sociální drama se špetkou culinary cinema a zároveň svěže tematizuje film z materiálního hlediska a nevídaným způsobem zachycuje též smrt filmového média. ()
Už v komentári k filmu Kino Raj som sa vyjadril, že mám rád filmy, ale k filmovým sálam a atmosfére v nich som nikdy žiaden vzťah nenadobudol. Takže málo chápem živelné zaujatie hrdinu filmu a jeho kamarátov k premietaniu filmov. Zaujala ma realita indického vidieka či malomesta, ku ktorej sa nedostávam často. Ale tri hviezdičky si film zaslúži. ()
Láska a posedlost k filmu je u devítiletého chlapce Samaye z indického venkova natolik silná, že překoná všechny jeho životní útrapy a nezadržitelně ho vede ke splnění jeho životního snu. Tím snem je touha stát se filmovým režisérem, kterému se třeba jednou podaří natočit autobiografický film o svém dětství a o své lásce a posedlosti k filmu. Tím filmem je Poslední filmové představení. Tím chlapcem a režisérem je Pan Nalin. Krásný film a velká pocta světu kinematografie. Nuovo cinema Paradiso v indických kulisách. ()
Veľmi pekný a príjemný film s kvalitným posolstvom, ktoré rozhodne stojí za zamyslenie. Bohužiaľ, klasiku zvalcovala modernizácia na všetkých frontoch, a iné tomu nebolo ani v kino priemysle, dokonca aj v zapadnutých dedinkách "na konci sveta". Dejová línia bola síce relatívne priamočiara, ale napriek tomu to malo celkom príjemný spád, hoci miestami to bolo trochu strnulé. Všetko to vynahradili viaceré zlomy v deji, ktoré nás privádzajú až k finále, kde sa ukázalo, že pán učiteľ na škole mal predsa len pravdu. 4* ()
Vynikajúci film o láske k filmu, ktorý na takmer životopisnom príbehu chlapca Samaya ukazuje v kocke technológiu kinematografie. Samaya totiž ako syn chudobného otca z kasty brahmanov miluje filmy natoľko, že poza školu chodí do kina, hoci to má zakázané a postupne spoznáva všetky taje filmového premietania. No napokon je aj svedkom zániku celuloidovej éry a film nás opäť až dokumentárnym ale citlivým spôsobom sprevádza všetkým čo sa so starou technológiou stane. Perfektná produkcia a výborná práca hlavne detských hercov tvorí krásnu emotívnu atmosféru, ktorá môže diváka preniesť naspäť do detstva, keď sme fascinovaný svetom a odhaľovali čarovné tajomstvá. Zároveň akoby to bol životopisný pomník filmového detstva režiséra filmu Pana Nalina. ()
Galerie (26)
Zajímavosti (8)
- Více než rok po premiéře na festivalu Tribeca získala společnost Siddhartha Roye Kapury „Roy Kapur Films“ práva na uvedení a distribuci filmu v domovské Indii, a to ve spolupráci s PVR Pictures, filmovou distribuční odnoží PVR Cinemas. 14. října 2022 byl film uveden do kin v Gudžarátu a na plátnech po celé Indii. (classic)
- Film se zaměřuje na naději a nevinnost. Upozorňuje také na končící kulturu jednosálového kina a 35mm celuloidových filmů v Indii. (classic)
Reklama