Obsahy(1)
V sugestivním obrazovém sledu zde rukavicoví aktéři sehrají v patnácti minutách sedm vynikajících parafrází filmových žánrů od vzrušujícího kvapíku honičkových grotesek až po současnou hororovou sci-fi. Mistrovstvím zkratky a fantaskní imaginace se stal tento film předním reprezentantem potrnkovské éry českého loutkového filmu a získal řadu významných světových cen. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (51)
Česká avantgarda a surrealismus se snad nejlépe projevují právě ve filmovém světě a to, co nám zde Bárat představuje, je okouzlující ukázka autorovy bujné imaginace. Jednotlivé scénky jsou zábavné a obzvláště se mi líbilo, jak dokázal vystihnout "osobnost" jednotlivých rukavic tím, že je udělal buď otrhané nebo naopak vyfintěné či obyčejné pletené. A jako člověk znalý surrealistického umění nezapomněl ani na narážku na Bunuelova Andaluského psa. ()
Na co film poukazuje je celkem dobře dešifrovatelné, ale působilo to na mě příliš strojově, neuceleně. A na konci jsem krom krásně udělaného létajícího talíře nenašel žádnou silnou pointu, která by tento film posunula do vyššího významu. Hudba mi přišla málo stylizovaná. *** Ve zkratce: Rukavice. Bílé rukavice. Černé rukavice. ()
Z dětství mi utkvěly ty dekadentní orgie odkazující k Fellinimu, o kerém jsem ale tenkrát určitě neměl potuchy a už tenkrát to na mě zapůsobilo. Teprve dneska ale můžu ocenit tu skvělou zkratku, v níž Barta rekapituluje 20.století za pomoci dobových filmových kánonů a k tomu prostřednictvím tak originálních postaviček jako jsou oživlé rukavice. Nápad k nezaplacení, zpracování odpovídající, poznamenanost dobou mizivá. 90% ()
Poměrně originální objev, ač jsem už zapomněl, díky komu. Příběh civilizace rukavic, ne nepodobný té naší, který, prostřednicvtím krátkého průřezu napříč historií a žánry filmu, obrazí nejen naši minulost a současnost. Atmosféra krátkých fragmentů zachycujících poslední hodinu známé-neznámé civilizace postupně houstne na cestě k rozuzlení. A jak jsme s tímto dědictvím naložili... Film nicméně přináší i hluboké existenční otázky: Přežila civilizace jinde v rozlehlém kosmu? Odehrálo se vše před vzestupem dinosaurů či došlo na jejich pomstu? A především, jak vznikla civilizace rukavic na planetě kde není rukou? To to jsou záhady z archivu Arthura C. Clarka, autora knihy Pětiprstá odysea a vynálezce nepromokavé rukavice... ()
TOP 30 Českého filmu. Nemám slovo opravdu, úplně mě to vyrazilo dech. Podobně jako autorovi starší snímky Krysař nebo Poslední lup. Nic naplat Jiří Bárta byl a je jeden z našich nejlepších-režisérských mistrů krátkých animovaných filmů. A tímto svým dílem to jen potvrdil určitě se jedná o jeden z nejoriginálnějších filmů osmdesátých let, navíc s opravdu dobrým námětem od Borise Hybnera a s dobrou Skoumalovou hudbou, to vše mě jen utvrdilo dát tomuto filmečku za jednoznačných 5*. ()
Galerie (4)
Photo © CS Film
Zajímavosti (1)
- Všetky pohyby rukavíc zaobstaral Boris Hybner. (Jello Biafra)
Reklama