Reklama

Reklama

Argentina, 1985

Trailer 1

Film Argentina, 1985 je inspirovaný skutečným příběhem Julia Strassera, Luise Morena Ocampa a jejich mladým právním týmem nepravděpodobných hrdinů v bitvě připomínající souboj Davida s Goliášem, v níž se, při permanentním ohrožení, odvážili vyšetřovat nejkrvavější diktaturu Argentiny. Navzdory všemu a v závodě s časem, aby přinesli spravedlnost obětem vojenské junty. (Prime Video)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (25)

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Toto je určené pre argentíncov a pre nikoho iného. Pokiaľ nemáte input o ich histórii, tu je veľmi slabý a najviac vás zasiahnú až tie real story, ktoré tam odznejú. Lenže k nim sa musíte prekusať zmätočným úvodom a potom nudným záverom. Ako film zo sudnej siene to funguje, pokiaľ sa radi nudíte a len počúvate právnické konverzačky. 2 z 5 ()

BarryLyndon 

všechny recenze uživatele

Klasicky tu nadávám u povedených menších zahraničních filmů, proč se tohle sakra nenatočí u nás. Dnes půjdu kapku dál, proč se tyto události neodehrály u nás? Film totiž líčí soudní proces z osmdesátých let, kdy se v Argentině účtovalo s vůdci junty. Proč se tohle KURVA nestalo s vrchními komouši po 89 i u nás? V podstatě mne to sralo celou dobu filmu tak, že jsem ho často nevnímal a byla to škoda, protože to je výborná soudní procedurálka. Pravda, spíše se soustředí na lidskou stránku věci, pocity a emoce než na samotné skutky. Ale chápu, že v Argentině to všichni znají. Hrozně povedený je úvod, kdy si státní zástupce skládá tým z mladých nadšených právníků a druhá půlka s katarzí, kdy se do toho opřou a představitele armády u soudu utahají.  Naprosto tam v hlavní roli exceluje Ricardo Darín, kterého vidím někde asi popáté a pokaždé odvádí nejlepší možný výkon. 8/10 ()

Reklama

Mamlas 

všechny recenze uživatele

Dobové drama. Normálně se na to jako celek dívat nedalo, tak jsem zkoukl jen začátek a konec. Nezaujalo, moc záležitostí z rodiny a všemožně kolem mimo hlavní dějovou linku, zdlouhavé, velmi nudné. Kdyby to celé mělo 40 minut a byl to spíše dokument, tak budiž. Ale v tomhle provedení to nelze koukat. (12%) ()

Juto 

všechny recenze uživatele

Táto právnická dráma, ktorá vrhá informatívne svetlo na historický proces s juntou a namáhavú prácu, ktorá bola pri jeho príprave, Argentína, 1985, rozpráva o stratégii právnika, ktorý bol vybraný na stíhanie tých, ktorí sú zodpovední za najkrvavejšiu diktatúru v argentínskej histórii. Inteligentne spracovaný a silne zahraný film je z väčšej časti pohlcujúci, no nevyužil svoj plný potenciál. Pojednávanie v súdnej sieni je natočené rafinovane, svedectvá zo skutočného života poskytujú silný, znepokojujúci popis brutality diktátorského režimu a sú dostatočne provokatívne, aby vzbudili emócie divákov. Napriek pochmúrnemu námetu sa vo filme objavuje humor a to tými najnepravdepodobnejšími spôsobmi a je efektívne realizovaný. Ale dej tiež stráca dynamiku zakaždým, keď sa pozornosť presunie z hlavnej udalosti na vlastný rodinný život protagonistu. Obžalovaní tiež v súdnej sieni takmer nečelia žiadnym konfrontáciam, vďaka tomu stráca film dynamiku a tým tento žáner nie je taký podmanivý. 6/10 ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Představte si, že by někdo natočil film o tak zásadní a mnohdy i brutální události pro každou domácnost, jakou je páteční nákup v supermarketu. A že by se to dalo udělat svižně! Nejdřív jadrné kurvování na parkovišti, že „se ty kundy zase rozhodly všechny naráz nakupovat v pátek v 6 a já musím jak čurák parkovat někde v prdeli kilometr od vchodu“, poté ještě jadrnější kurvování, že „v zásobníku zase není jediný vozík, a tak musím jak kokot čekat, až nějaká ta kunda konečně nakoupí“, následovala by ostrá hádka s bandou cigošů (jedna rodina) u masa, po tunách vyžírajících kuře v akci, plná rakovin, vyjebaných rasystickych gadžů, černých kurev a prediktivních kalkulací, co všechno si lze pořídit za sociální dávky na sedm malých budoucích kriminálníků, bezelstně při nákupu nacházejících volně se povalující peněženky v kapsách ostatních nakupujících, poté ještě vypičování krutě šnekovité otylé pokladní se zjevně nižším než základním vzděláním, co si místo čárových kódů skenuje své tučné prsty, má ultimátní problém na displeji rozpoznat sumy, páč umí jen do čtyř, a tak musí ke každé druhé položce na rok přeplněného cigánského vozíku před vámi (víkendová svačinka, přijedou Deméterovi z Luníku) volat qůli storna „manažerku“, co umí dokonce do desíti a zná někoho, který to zvládne i do padesátia umí i telefonovat!!!, no a jako velké finále jednostranná bitka s vyžraným a infarktově funícím „sekuriťákem“, který před chvíli nechal bez povšimnutí nediskriminačně projít ty skvostně asimilovatelné hnědočechy s přehršlemi zřetelně viditelných boulí na bundách ve tvarech lahví a jiných luksusních poživatin, ale vás se jme s křikem šacovat, jestli jste náhodou nevyčorovali rohlík. Naštěstí jen do chvíle, než si nedopatřením nenastříká do držky vlastní pepřák. Ovšem tvůrci se rozhodnou pohrdnout takto reálnými, skvostně akčními možnostmi námětu a pojmou to jako podrobné dvouhodinové sjíždění regálů ve všech odděleních, polemikami nad nutričními hodnotami, cenotvorbou a prostorovou optimalizaci ukládání položek do vozíku, vrcholící suchým zaplacením a konstatováním, jak jsme ten vzorový spotřebitelský koš efektivně a blahodárně pořídili. A podobně dopadlo zfilmování zásadních a jinak veskrze zajímavých až strhujících událostí v Argentině v roce 1985 (těm gramotným vřele doporučuji Zmizelé od Colina Falconera), na pozadí plných teroru, vyhrožování, únosů, mučení a brutálních vražd. Páprdovitý prokurátor prostě 140 minut precizně shromažďuje a rovná spisy, téměř bez vizualizace mluví o tom, že někdo někde vyslýchá svědky a o tom, jak byla ta chunta bakaná, než v posledních dvaceti minutách začne zkratkovitý, otravný a bezemoční soud, jehož výsledek nám otupěle vypíšou na obrazovku před závěrečnými titulky, protože asi už byl celý štáb znuděný xmrti. A za takový nevyužitý vleklý pomrd by scénárista a dramaturg zasloužili co? Ano, správně, zarazit do prdele kaktus! Na to, že všechno do nejmenšího detailu vypadá jako v Argentině 1985 a herci jsou téměř dvojníci až trojníci reálných účastníku, při vší té prudě opravdu sere patagonská liška. () (méně) (více)

Galerie (7)

Zajímavosti (12)

  • Film sleduje Proces Juntas, proces s členy vojenské vlády, která vládla v Argentině za diktatury Proceso de Reorganización Nacional v roce 1985, během něhož docházelo k systematickému mučení, mimosoudním vraždám a násilnému mizení civilistů; zaměřuje se na pohled týmu obžaloby vedeného Juliem Césarem Strasserou (Ricardo Darín) a Luisem Morenem Ocampem (Peter Lanzani), včetně jejich vyšetřování před procesem. (Johnny.ARN)
  • Film byl natočen přesně v soudní síni justičního paláce v Buenos Aires, kde se v roce 1985 konal skutečný proces s Junty. Jako soudní síň se již nepoužívá, ale stále se v ní konají politické akce, a tak filmaři dostali povolení od ministerstva spravedlnosti, které považovalo film za důležitý pro zemi, natáčet zde v noci, kdy se v budově nepracuje. (Johnny.ARN)
  • Procesu předsedal soudní tribunál složený ze šesti soudců: León Arslanián, Jorge Torlasco, Ricardo Gil Lavedra, Andrés D'Alessio, Jorge Valerga Aráoz a Guillermo Ledesma. (Johnny.ARN)

Související novinky

12. ročník Festivalu argentinského filmu

12. ročník Festivalu argentinského filmu

25.10.2023

Ve dnech 26. - 30. října 2023 se v kině Lucerna uskuteční již 12. ročník Festivalu argentinského filmu Cine Argentino, který patří již k tradičním kulturním akcím pražského podzimu. „Ani v letošním… (více)

37. ceny Goya – výsledky

37. ceny Goya – výsledky

12.02.2023

V sobotu 11. února byly předány výroční španělské filmové ceny Goya. Slavnostní ceremoniál proběhl v Andalusii ve městě Seville, kde se udělování cen uskutečnilo naposledy v roce 2019. Moderátory… (více)

Reklama

Reklama