Reklama

Reklama

Noc musí padnout

(festivalový název)
  • Velká Británie Night Must Fall
všechny plakáty

Obsahy(1)

V domě paní Bramsonové (Mona Washbourneová) upoutané na invalidní vozík žije velmi atraktivní číšník Danny ( Albert Finnley). Ten má milostný poměr s její dcerou Olivií ( Susan Hamphierová) a vedle toho i s její mladou služkou Dorou (Sheila Hancocková). Všichni se zděsí, když je v blízkém lese nalezena rozčtvrcena mrtvola ženy. Jen Danny je nápadně spokojený. Brzy se z něj vyklube choromyslný a úchylný vrah. Milenky se od něj samozřejmě s odporem a hrůzou odvrátí. Zato paní Bramsonová je jím doslova uchvácená a perverzně si zahrává se vzrušujícím pocitem strachu.. (Karlos80)

(více)

Recenze (3)

IvonaK 

všechny recenze uživatele

Po super filmu Morgan - případ zralý k léčení, jsem si myslela že se mi bude od Karla Reitze líbit aji tento. Ale bohužel se ani nedivím že je film považován za nejhorší. Myslela jsem že uvidím vraha v akci jak svádí ženské důmyslným způsobem a mrtvoly tam budou krásně vyobrazeny jedna za druhou, ale kromě dramatické hudby když se něco stalo tam nic skoro nebylo. Proto jsem byla ráda že ta noc padla. ()

Terminus 

všechny recenze uživatele

Stejně jako do svého veleúspěšného filmu Saturday Night, Sunday Morning, obsadil ostravský rodák Karel Reisz i do Night Must Fall herce Alberta Finneyho. Toho můžeme znát jako Hercula Poirota z Vraždy v Orient Expresu či vyšetřovatele z nedávné Erin Brockovich. Finney hraje titulní roli Dannyho, zakomplexovaného sirotka a vraha, který se vetře do přízně staré paní Bramson (hraje Mona Washbourne známá mimo jiné z Andersonova kdyby...). Má si brát její posluhovačku Doru a potřebuje svolení zaměstnavatelky. Nevinný obličejíček á la Standa Gross se staré paní zalíbí, Danny se dále a dále úlisně vnucuje - pomáhá s pracemi v domě, vymýšlí si paralely mezi paní Bramson a svou zesnulou matkou. Nehezká Dora je odsunuta na druhou kolej, Danny se motá okolo Olivie - dcery staré paní. Ta si k Dannymu postupně vytváří mateřsky majetnický vztah. Kamera sleduje Dannyho v osamění i ve společnosti jiných, ve chvílích hrůzy systematicky zabírá proměňující se tvář hrdiny. Díky výtečnému výkonu A. Finneyho spatřujeme v Dannyho pitvoření zlobu, nikoliv roztomilost. Groteskní a kruté hry, které rozehrává s paní domu, připomenou výtečný film Kdo se bojí Virginie Woolfové?. Ačkoliv se děj odehrává na malebné vesnické usedlosti, tedy typické lokaci detektivek britského "Zlatého věku detektivky", k lehkosti děl takové A. Christie má velice daleko. Night Must Fall je vlastně vcelku krutý film. Scénář adaptoval podle divadelní hry Emlyn Williamse Clive Exton, který stojí i za dramatizacemi některých dílů seriálu Hercule Poirot s Davidem Suchetem. vp 13. 5. 2005 ()

Galerie (17)

Zajímavosti (2)

  • Snímek V sobotu večer, v neděli ráno udělal z Karla Reisze trendy režiséra a z Alberta Finneyho hvězdu. Hned jejich druhý společný film Noc musí padnout oběma kariéru zase skoro zničil. Reisz nepokračoval ve stylu nastaveném svým debutem a adaptaci dalšího románu o rozhněvaném mladém muži z průmyslového městečka Ten sportovní život (1963) pouze produkoval. K režii si vybral až divadelní thriller Emlyna Williamse. Ten se v roce 1935 stal senzací jako žánrovka, jež nezvykle rozvinula duševní stav svého hlavního hrdiny – psychopatického vraha. Také jeho první, americká filmová verze z roku 1937 v režii Richarda Thorpea se dočkala dobrého přijetí. Do remaku se prý Reisz s Finneym pustili narychlo poté, co kvůli financím sešlo z jejich připravovaného projektu o australském psanci Nedu Kellym. Oba film také produkovali. Výsledek sice přijalo do soutěže Berlinale, kritici však film odmítli jako horší verzi Thorpeova přehlednějšího snímku. A publikum zase netoužilo vidět Finneyho jako vraha, když se do něj zrovna zamilovalo jako do Toma Jonese (1963). Noc musí padnout tak zůstává zapomenutým titulem ve filmografii obou, přitom nabízí atmosférickou variaci na žánr „home invasion“ s efektním využitím černobílé kamery. (Letní filmová škola)

Reklama

Reklama