Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dobrodruh Stan se vrací na rodnou Korsiku, aby navštívil hrob svého přítele. Tam se setkává se záhadnou ženou Helenou, která je kvůli svému dosavadnímu stylu života v ohrožení mafií. Stan se ji rozhodne zachránit před únosem a odvézt ji z Korsiky pryč. Členové mafiánského klanu jsou jim v patách, navíc před Stanem začíná vysvítat Helenina podivná minulost...
Dosud úspěšný spisovatel a autor scénářů José Giovanni se s filmem ZÁKON PŘEŽITÍ (La loi du survivant) poprvé pustil do vlastní filmové režie. Spolupracoval na něm s tvůrci, které poznal již při natáčení předchozích filmů, k nimž psal scénáře. Také ke svému režijnímu debutu si Giovanni napsal scénář podle vlastní literární předlohy, přičemž do děje umístěného na Korsiku vtělil své vlastní vzpomínky na mládí. Očekávaný úspěch film neměl, ten se dostavil až s pozdějšími Giovanniho filmy. (argenson)

(více)

Recenze (3)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Filmy José Giovanniho mě až na výjimky prostě nezklamou a Michel Constantin jako herec snad už vůbec. Sice jsem každou druhou chvíli v duchu nadával na dost nízkou kvalitu, s jakou jde tento film snad v jediné aktuálně dostupné verzi zhlédnout a měl pocit, že mi ten rozmázlý obraz ubírá na zážitku, ale zároveň jsem byl tak vtažen, že jsem se od Zákonu pozůstalého prakticky nedokázal odtrhnout. Příběh s gradujícím tajemstvím kolem muže a jeho opětovně přítomných nepřátel z již historických dob válečné situace, i kolem ještě záhadnější křehké ženské společnice na cestách, má silnou atmosféru. Napíná, jindy až poeticky lahodí. Podmaňuje i zneklidňuje. On se brání proti pronásledující ozbrojené skupině protivníků, ona překonává strach ze psů a oslíků. Ale jakkoliv by se to mohlo zdát, romantický happy end je na konci cesty nečeká... Nebýt občas velmi zvláštního snímání (včetně střihů v některých scénách), jdu s hodnocením klidně ještě výš. Místy je v tom mírně znát, že šlo teprve o režisérský debut člověka, který už sice má velké zkušenosti s vyprávěním a gradováním příběhu v literatuře nebo pro filmový scénář, ale filmovat ve vlastní režii teprve začíná. Hodně mu však pomáhá, že má k dispozici silný příběh dle vlastní předlohy, skvělého Constantina (který mě zde místy hodně dostal, třeba u scény s doktorem nebo v závěru, protože takhle pocitově zlomeného jsem tohoto „tvrďáka“ snad ani ještě neviděl), krásnou Alexandru a hudbu Françoise de Roubaixe. A jakkoliv se Giovanni pustil do vlastního filmování mj. z důvodu, že nebyl údajně spokojen s tím, jakým způsobem jeho knihy a scénáře předváděl na plátno Robert Enrico (Les Grandes Gueules, Dobrodruzi, Ho!), nemohu si pomoct – já stejně v některých Giovanniho raných filmech (dále Dravec a Kam zmizel Tom?) vnímám silný závan Enricova stylu. Ač možná tomu dojmu hodně napomáhá i tradičně poetická Františkova hudba. :) [85%] ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Zvláští film o vyrovnání se s vlastní minulostí, před kterou nikdy nelze utéct dost daleko, aby Vás nedohnala. Příběh se rozbíhá pomalu a až v samém závěru všechno pochopíte. Výlet na Korsiku byl krásný. (P.S. Obsah psaný argensonem je chybný, žádná mafie, klany ani nic podobného). ()

PAGE 

všechny recenze uživatele

Vynikající film v krásném prostředí Korsiky. Vůbec v něm nejde o mafii, či dokonce mafiánské klany. Jde v něm o starou historii z období druhé světové války. Vina, trest, pomsta. Jednoduché, leč nejednoznačné. José Giovanni je můj oblíbený režisér a opět mě nezklamal. ()

Reklama

Reklama