Režie:
Stéphan CastangScénář:
Mathieu NaërtKamera:
Manuel DacosseHrají:
Karim Leklou, Vimala Pons, François Chattot, Jean-Christophe Folly, Karoline Rose, Stéphan Castang, Michaël Perez, Benoît Lambert, Sébastien ChabaneObsahy(1)
Je obyčejný den a Vincent se v kanceláři věnuje své práci. Zničehonic se jeden stážista naprosto zblázní a bez jakéhokoliv důvodu Vincenta napadne. Když se to stane už po několikáté, je Vincent nucen dát se na útěk. Vydává se na venkov a snaží se přijít na to, co se děje a jak může přežít ve světě, kde nejen že jsou všichni proti němu, ale dokonce se ho snaží zabít. V této živoucí noční můře se Vincent setkává s Margaux, servírkou z bistra, která je milá, okouzlující, ale potenciálně nebezpečná. Tento film je plný násilí – nešetří se tu krví, slinami ani exkrementy, které symbolizují temnou stránku společnosti. Jsme čím dál víc sobečtí a podráždění a tento snímek to všechno satiricky umocňuje. Titul čerpá inspiraci z filmů jako Invaze zlodějů těl nebo Neutečeš a je okořeněný silnou dávkou černého humoru. Jde o jedinečnou variaci na zombie žánr, kde se promyšleně mísí prvky hororu, apokalypsy, komedie a romantiky. (Film Europe)
(více)Videa (6)
Recenze (36)
Začiatok bavil, výborný nápad. Postupne záujem ochaboval. A presne sa stotožňujem so slovami "cítiť jasný dejový úpadok". Presne tak. Film začína ako čierna komédia, no postupne sa zabára do sociálnych posolstiev, z ktorých sa už nevynorí a hoci sa dá s nimi súhlasiť, pocitovo film už trvá príliš dlho. ()
Nový přírůstek do mého oblíbeného subžánru filmů, v nichž hlavní postava následkem nevysvětlitelného jevu ztratí jistotu bytí a musí se s tím nějak vyrovnat. Výborný nápad dokázali tvůrci i za málo peněz přetavit ve funkční biják, oplývající paranoidní atmosférou a stupňujícím se pocitem bezvýchodnosti. "Hororových" scén jako takových tu člověk moc nenajde, ale "horor" to je v jádru silnější a působivější, než drtivá většina čistokrevných žánrovek. První půlka lepší než druhá půlka, souhlasím s výtkami ostatních, že v závěru snímek ne moc úspěšně hledá, kam se sebou. ()
Jednoduchá metafora na násilí ve společnosti a na absurditu konfliktů, která má sice ze začátku nakročeno k pořádné adrenalinové jízdě s prvky černého humoru, ale ve výsledku jede vždy jen na půl plynu a upřednostňuje spíše pomalejší tempo vyprávění. Řada scén zejména v první polovině pobaví, pak ale film začne zabředat do vlastní nekonzistence a vyvstane v něm spousta otázek, na které neumí odpovědět. Postupem času se navíc od zápletky o nutnosti přizpůsobit se nově nastaveným pravidlům nutným pro přežití ve světě, v němž se násilí šíří jako morová epidemie, přesune k bizarní romantické linii, což je de facto nepříliš vítaný úkrok stranou od toho nejzajímavějšího. ()
„Poselství hutné, SPOILERY! nutné.“ Kolikrát musí stážista majznout Vincenta po hlavě notebookem a jak hluboko mu musí kolega zarazit tužku do ruky, než Vincentovi dojde, že je tzv. chronická oběť? Pětihvězdičkový úvod mě namlsal, i sekundární viktimizace oběti v kanceláři nadřízeného. O to větší frustraci mi pak přineslo IDIOTOVO OKÉNKO: [][] Vincent už ví, že agresi spouští oční kontakt. A přesto na každého čumí jak tele na nová vrata. Sklopí zrak? Ani náhodou. Sluneční brýle zrcadlovky?! Kdepak, to by byl život moc snadnej. A co šátek přes oči? To až v samotném závěru, pak teprve objevíme Ameriku. Budeme sice za debily, ale parádně tím nasereme Omnibuse. [][] Škoda. Jak si mám užívat vizionářskou satiru se zombie lookem plus romantické vztahové drama, soucítit s chronickou obětí, dobrovolně izolovanou od lidí a přemýšlet o kořenech zla a násilí, když mi Naërt háže vidle do očí a do příběhu? Chci remake, ale s chytřejším scénářem! ()
Tak ono je to dnes už celkem běžné v těchto krajinách, že vás bezdůvodně napadne, kdejaký barbar. Upřímně, jsem čekal více násilí, ale budiž. Díky znepokojivý atmosféře, která začne výborně gradovat, po příchodu servírky a skvělé postavě Vincenta, jsem se do toho celkem zažral. Finále, kde to směřuje do apokalyptických rozměrů, bylo dost solidní. Lepší tři. Btw, hafan byl nádherný ! (208. hodnocení) ()
Galerie (13)
Photo © Capricci Films
Zajímavosti (10)
- Manuel Dacosse natočil takmer 80% filmu s pohyblivou kamerou. (Arsenal83)
- Stéphan Castang uviedol, že tento film prijala mladá generácia celkom dobre, no stretáva sa s kritikou od generácie medzi 60-70 rokov, ktorí mu vyčítajú, že film ukazuje "bezdôvodné násilie, ktoré má byť prejavom zhýralosti". Táto definícia ho pobavila. (Arsenal83)
- Stéphan Castang v rozhovore o rozhodnutí prijať ponuku na natočenie tohto filmu: "Páčila sa mi hlavná myšlienka Mathieuovho scenára, príbeh o pohľade. Zakaždým, keď sa objavia príbehy o konflikte, je to tak. Ľudia si povedia: 'Ako si sa na mňa pozeral?' alebo 'Tá osoba sa na mňa smiešne pozrela.' Myšlienka miešania žánrov tu už bola, ale bola to len premisa a videl som, že je to niečo, čo si predstavuje neurotik. A keďže som sám dosť neurotický, napadlo mi, že by som si do toho mohol napchať vlastné neurózy. A čo je pre mňa dôležité: humor. Mám rád absurdný humor. Na to sme sa teda zamerali." (Arsenal83)
Reklama