Režie:
Stéphan CastangScénář:
Mathieu NaërtKamera:
Manuel DacosseHrají:
Karim Leklou, Vimala Pons, François Chattot, Jean-Christophe Folly, Karoline Rose, Stéphan Castang, Michaël Perez, Benoît Lambert, Sébastien ChabaneObsahy(1)
Je obyčejný den a Vincent se v kanceláři věnuje své práci. Zničehonic se jeden stážista naprosto zblázní a bez jakéhokoliv důvodu Vincenta napadne. Když se to stane už po několikáté, je Vincent nucen dát se na útěk. Vydává se na venkov a snaží se přijít na to, co se děje a jak může přežít ve světě, kde nejen že jsou všichni proti němu, ale dokonce se ho snaží zabít. V této živoucí noční můře se Vincent setkává s Margaux, servírkou z bistra, která je milá, okouzlující, ale potenciálně nebezpečná. Tento film je plný násilí – nešetří se tu krví, slinami ani exkrementy, které symbolizují temnou stránku společnosti. Jsme čím dál víc sobečtí a podráždění a tento snímek to všechno satiricky umocňuje. Titul čerpá inspiraci z filmů jako Invaze zlodějů těl nebo Neutečeš a je okořeněný silnou dávkou černého humoru. Jde o jedinečnou variaci na zombie žánr, kde se promyšleně mísí prvky hororu, apokalypsy, komedie a romantiky. (Film Europe)
(více)Videa (5)
Recenze (30)
Nový přírůstek do mého oblíbeného subžánru filmů, v nichž hlavní postava následkem nevysvětlitelného jevu ztratí jistotu bytí a musí se s tím nějak vyrovnat. Výborný nápad dokázali tvůrci i za málo peněz přetavit ve funkční biják, oplývající paranoidní atmosférou a stupňujícím se pocitem bezvýchodnosti. "Hororových" scén jako takových tu člověk moc nenajde, ale "horor" to je v jádru silnější a působivější, než drtivá většina čistokrevných žánrovek. První půlka lepší než druhá půlka, souhlasím s výtkami ostatních, že v závěru snímek ne moc úspěšně hledá, kam se sebou. ()
„…POTKÁŠ NĚKOHO, ZÍRÁ NA TEBE A PAK SE NA TEBE VRHNE…“ Přesto, že jde (neustále) o život, je to taková voddechovka. Bohužel je furt to samý a tak se to brzo vokouká. Ale jo, ten námět je zajímavej… /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Tvůrci chtěli natočit satiritickej thriller řízlej černým humorem. 2.) Thx za titule „sheffield358“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Hutný psychologický Thriller s originálním konceptem. Francouzi opět letos bodují.Příběh se zaměřuje na Vincenta, který je zcela obyčejný chlap pracující v kanceláři, jenže z ničeho nic je terčem útoků od náhodných lidí, kteří jej chtějí zavraždit a bude tomu muset přizpůsobit nový styl života. Nebezpečí tožit číhá na každém kroku a dozvídá se, že takových jako je on je více. Vincent tedy doslova zažívá noční můru, kde se nedá nikomu věřit- zabít Vás totiž budou chtít i malé děti. Je to chytré, táhne to herecký výkon hlavního hrdiny, má to docela zneklidňující atmosféru, je to zábavné a závěr směřuje do finále apokalyptických rozměrů, které bylo příjemně drsné. Francouzská metafora na násilí ve společnosti a já si to užil. Škoda, že film nezodpoví otázky na divákovy odpověďi, za nějaký zvrat bych se tady určitě nezlobil. 75% ()
Vincent doit mourir začína ako uletená podivnosť, ktorá ma slušne navnadila, avšak po nejakých štyridsiatich minútach, alebo tak nejako, som sa začal pomaličky nudiť zistiac trpkú skutočnosť, že nejde o nič inovatívne, ale o už ohraný scenár, no v inom prevedení. Podobných filmov tu už bolo požehnane. 40% ()
Jednoduchá metafora na násilí ve společnosti a na absurditu konfliktů, která má sice ze začátku nakročeno k pořádné adrenalinové jízdě s prvky černého humoru, ale ve výsledku jede vždy jen na půl plynu a upřednostňuje spíše pomalejší tempo vyprávění. Řada scén zejména v první polovině pobaví, pak ale film začne zabředat do vlastní nekonzistence a vyvstane v něm spousta otázek, na které neumí odpovědět. Postupem času se navíc od zápletky o nutnosti přizpůsobit se nově nastaveným pravidlům nutným pro přežití ve světě, v němž se násilí šíří jako morová epidemie, přesune k bizarní romantické linii, což je de facto nepříliš vítaný úkrok stranou od toho nejzajímavějšího. ()
Galerie (13)
Zajímavosti (10)
- Manuel Dacosse natočil takmer 80% filmu s pohyblivou kamerou. (Arsenal83)
- Mathieu Naert vytvoril svoj scenár s podporou Nicolasa Peufaillita v rámci projektu Sofilm Genre Residencies 2017 po výzve na predkladanie projektov pre fantasy a sci-fi filmy. (Arsenal83)
- Stéphan Castang o inšpirácii pri natáčaní filmu: "Samozrejme ma ovplyvnil Carpenter, ktorý je tak trochu vedúcou osobnosťou, ale skôr je to Carpenter z They Live. Tiež to bol Romero a jeho Crazies. A tiež Buñuel - odtiaľ prvá scéna, v ktorej vedľajšia postava rozpráva sen. Tiež ma inšpirovala burleska a Buster Keaton." (Arsenal83)
Reklama