Režie:
Pascal PlanteScénář:
Pascal PlanteKamera:
Vincent BironHudba:
Dominique PlanteHrají:
Juliette Gariépy, Laurie Babin, Maxwell McCabe-Lokos, Charlotte Aubin, Guy Thauvette, Frédérick De Grandpré, Sebastien Beaulac, Pierre Chagnon (více)Obsahy(1)
Přišel den, na který Kelly-Anne čekala. Začíná soudní proces s Ludovicem Chevalierem, obviněným z brutálních vražd tří nezletilých dívek. Na rozdíl od většiny lidí nachází Kelly-Anne v muži fascinaci, stává se jím posedlou a nevynechá jediné soudní slyšení v naději, že jí věnuje aspoň jeden pohled. Hranice mezi realitou a fantazií se ale ztenčuje, až Kelly-Anne přestává být jen pasivní pozorovatelkou. Pascal Plante se opět zajímá o ženskou subjektivitu, tentokrát však přichází s artovým thrillerem o nebezpečné přitažlivosti zla. Hra s viděným a skrytým, explicitním i tušeným přitom ústí až ve fyzický divácký zážitek. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (53)
„TATO PŘÍŠERNÁ PŘEDSTAVENÍ BYLA DLOUHO MÝTEM DARK WEBU…“ Divnej, ale zajímavej film. Nejde o filmařinu… nebo spíš jde jen o to, jak ten příběh věrohodně předvést. Záběry ze soudní síně… dvě ženy... Fanynky (?) Jedna je čitelná a ta druhá… nevíte co má za lubem. Samozřejmě jde i o to, že tyhlety internety jsou nebezpečná věc. Psychopaticky znepokojivý, poučný a zvláštním způsobem poutavý. I díky pointě! /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Film se zaobírá tématem hybristofilie (známé také jako syndrom Bonnie a Clyda). Jde o sexuální deviaci, jejíž podstatou je, že člověka přitahují nebo sexuálně vzrušují zloduchové a zločinci, typicky vrazi, včetně těch vícenásobných nebo sériových. 2.) Thx za titule „Dadel“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Pokud by obsahová stránka filmu byla alespoň částečně zajímavá, jako ta formální, nebyl by problém s lepším hodnocením. Bohužel dějová náplň mne minula mílovým obloukem. V podstatě tu máme ujeté duo nesourodých úchyláků a ve zktratce nastíněnou machinaci s bitcoiny a sdílením dobytčího obsahu na netu. Vlastně žádný aspekt filmu není dostatečně rozvinut a celý film působí jen jako zabiják zajímavého potenciálu. Po hutném úvodu v podobě zahájení soudního procesu přišel další, za pozornost stojící okamžik až po hodině a půl, což mne jen utvrzuje, že v tomto případě nemá smysl hledat důvod k jinému hodnocení. ()
Za mě strop celého festivalu. A troufám si to říct i s vědomim, že mi zbývaji ještě 3 dny. Vizual, hudba, herci, střih, gradace v určitých scénách, humor na správném místě, kontrast mezi soudem a 10 minutovým monologem obhájkyně se svižnými scénami mimo mistnost. První film u ktereho jsem si kontrolovala hodinky ne s tím, kdy už to skončí, ale s tím, kolik ještě zbývá a že nechci, aby to skončilo. Oceňuju vynechání záběrů z Red rooms, zvuk bohatě stačil. Jediné co, a to se ve mně třískají dva protipoly.. chtěla jsem znát, jak to dopadne. Zároveň si troufam říct, že kdyby to tam nedali a skončilo to jejím odchodem z domu oběti, bylo by to lepší. ()
Znepokojivý, temný, silný, napínavý a až ten úplný konec mě nechal vydechnout.. Pocitově pro mě dost náročný, místy husí kůže, tu a tam se mi obracel žaludek, přesto jsem pořád byla napnutá jak struna a chtěla vědět, co zamýšlí hlavní postava.. Ta malá poblázněná mě příliš nezaujala, čišela z ní naivita a to mi nepřipadalo až tak zajímavé, herecky ovšem velmi dobré.. Každopádně tohle stojí za zastavení.. ()
Film vtáhne do tematiky pochmurného světa šíření snuff videí na dark webu a do soudního procesu s vrahem tří dívek, který své makabrózní “dílo” natáčel na kameru. Ale ani jedno z toho pořádně nerozvine a nejvíce času věnuje krátkodobému přátelství mezi dvěmi divnými holkami, které se kvůli fascinaci vrahem účastní procesu jako divačky. Nadšené reakce z filmu nechápu. Sice je precizně natočený a dobře zahraný, ale obsahově naprosto míjí veškerý potenciál silného námětu. [Sitges FF] ()
Galerie (14)
Zajímavosti (4)
- „Red rooms“ jsou fiktivní webové (TOR) stránky, které údajně hostují živé přenosy krutého a násilného zacházení s lidmi za účelem zábavy nebo voyeurismu. Naleznout je lze pouze na deep webu a mezi podobnými undergroundovými komunitami. Je důležité si uvědomit, že existuje mnoho kontroverzí ohledně existence reálných „red rooms“ a jejich existence se považuje za urban mýtus. Nicméně nelze s jistou říci, zda neexistuji. (Kailo)
- Režiséra Pascala Planta zaujaly fanynky sériových vrahů, které se zčistajasna objeví u každého sériového vraha, který se dostane do zpráv, a fandí mu při soudních procesech. Zajímalo ho, co jsou tito lidé zač, ale protože zkoumal kybernetické zločiny, rozhodl se do svého thrilleru promítnout technologický aspekt naší společnosti, čímž z hlavního hrdiny udělal velmi moderního psychopata. (Kailo)
- Režisér Pascal Plante záměrně odklonil příběh od skutečného sériového vraha k fanynkám, aby mu dodal ženský pohled na věc, což je v thrillerech poměrně vzácné. (Kailo)
Reklama