Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (544)

Kinema.sk (Peter Konečný)

"Na začiatku tohto netradičného dokumentu skrývajúceho sa za momentálne populárnym reklamným označením " reality show" si obaja tvorcovia Vít Klusák a Filip Remunda dávajú autoreflexnú otázku, prečo to vlastne všetko urobili a zároveň aj alibisticky dodávajú, že odpoveďou má byť samotný film.…" více

Recenzie.org (Ivana Šlosárová)

"Vít a Filip sú dvaja študenti dokumentu na FAMU. Kedysi a kdesi im prišiel na um jeden projekt/happening a tak ho zrealizovali. V roku 2003 sa Prahou vznášala veľká bublina, ohlasujúca nový (český, domáci) hypermarket a jeho slávnostné otvorenie. Propagácia hypermarketu bola nastavená naozaj…" více

Tiscali.cz (Jan Jaroš)

"Výsledné dílo na mne působí dojmem, jako kdyby se tvůrci zalekli nenadále otevřených dálav, které se před nimi rozevřely, a spořádaně se vrátili pod ochranná křídla planého moralizování o nákupní závislosti. Rozmluvy s účastníky "slavnostního otevření" mají jistě svou hodnotu, zvláště když…"

Volny.cz

"Český sen, první česká filmová reality show, je zdařile komponovaný dokumentární film, technicky dobře připravený a vtipem odlehčený. Postupně provádí diváka přes práci vizážisty na přeměně hlavních protagonistů, vznik kampaně na fiktivní produkty, zákulisní jednání s reklamními agenty a manažery…"

Reklama

Reklama