Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladá žena Natalie jednoho dne brzy ráno nasedne do auta a tajně odjede od svého manžela. Teprve v telefonu mu zkouší vysvětlit, co ji k útěku vedlo. Je těhotná, ale není si jistá, zda je v manželství šťastná, ani zda vůbec chce mít dítě. Nechce se pořád o někoho starat, chce být aspoň na krátkou dobu jen sama sebou. Po cestě zastaví Natalie osamělému stopaři Jimmymu, přezdívanému Killer. Mladík je bývalým hráčem amerického fotbalu a utrpěl zranění hlavy. Navzdory zabijácké přezdívce je to dobrák od kosti, avšak kvůli poranění mozku není soběstačný. Natalie se mu pokusí pomoct s hledáním práce, avšak jejich pokus ztroskotá. Ani na útěku od rodinných povinností tedy Natalie nenachází vytouženou chvíli volnosti. A tak ji zkusí najít v náruči chlapáckého policisty Gordona... V jednom ze svých raných filmů se Francis Ford Coppola zaměřil na pocity vnitřně osamělé hrdinky ze středních vrstev. Na rozdíl od předchozí generace žen se Natalie snaží nalézt vlastní cestu životem. Jelikož se však nenaučila rozpoznat, co sama chce, zoufale ve svém hledání selhává. Ve skutečnosti není schopná unést tíhu zodpovědnosti a pokouší se od ní utéct. Dnes můžeme tento Coppolův snímek zařadit mezi road-movie, avšak je zajímavé, že jej autor natáčel v době, kdy ještě neměl premiéru průlomový film tohoto žánru Bezstarostná jízda. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (47)

Indiana 

všechny recenze uživatele

Moc jsem od toho nečekal, neboť z Coppolovejch nejstarších filmů jsem nebyl zrovna dvakrát nadšenej, ale tohle se mi fakt líbilo a moc. Už tady je vidět ta Coppolova brilantní režie a to nemluvim o hereckejch výkonech - Shirley Knight a Robert Duvall zahráli dokonale, ale to neni ještě nic proti tomu, co tu předvádí James Caan. Jeho výkon je fakt famózní a možná bych řekl, že i nejlepší v jeho kariéře. Prostě moc příjemná záležitost. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Výborné drama Francise Forda Coppoly, mix psychologického filmu, road-movie a filmu o mentálně retardovaném člověku, trochu podobný svým nostalgickým vyzněním našemu Návratu idiota. Dobře napsaný scénář, ale hlavně již plnohodnotná režie pana Coppoly (třeba výborně fixované flasbacky) a jeho citlivá práce s herci, kteří podávají přesvědčivé nadstandardní výkony. Hodně povedený film... ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Jeden z několika odvážných filmů, které na konci 60. let v podstatě zachránily Hollywood. Třebaže je hlavní hrdinkou žena, její nelichotivé vykreslení neodpovídá mé představě o „ženském filmu“. Natalie zbaběle utíká před zodpovědností, nechce se na nikoho vázat, chce být sama, chce být volná. Ale co dál…? Dnes působí lidé Deště dosti ošuntěle a všedně, ale tehdy vážně nebylo obvyklé, aby režisér společně s kamerou a cca dvacítkou dalších nadšenců vyrazil z východního pobřeží Států na pobřeží západní a po cestě natáčel na místech, která mu přijdou vhod. Už zde jsou patrny znaky Coppolovy mistrovské práce s mizanscénou (zrcadlová scéna) a jeho záliby v paralelním nahrávání vícero zvuků (nechává mluvit i čtyři postavy najednou), kterou posléze rozvinul v Rozhovoru. Jednoduchý příběh již poněkud vyčpěl, zbytek bych ale pro jeho relevantní postavení ve filmové historii nezatracoval. 75% ()

agathon 

všechny recenze uživatele

Citlivý film o jedné malé vzpouře proti dosavadnímu způsobu života vyznívá v Coppolově inovativní režii a křehkém hereckém půvabu Shirley Knight pro mě daleko zajímavěji a poutavěji než tematicky spřízněné Malé životní etudy. Velice dobře chápu, proč to ve své době propadlo. Amerika ještě nebyla připravena na tak masívní nástup skutečně "invenční" režie (inspirované evropskou novovlnnou estetikou civilismu a oddramatizovaní), kontrapunktickou montáž a jemnou hru s předivem intertextových odkazů. Za pár dolarů, s hrstkou známých a kamarádů natočené klíčové dílo Nového Hollywoodu. Možná ne tak precizní a profesionální jako Absolvent, ale z historického hlediska neméně důležité. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Trochu nechápem taký malý počet hodnotení pri filme od režiséra s tak zvučným menom akým je Francis Ford Coppola. Snímka to nieje síce kultová ale opäť tu máme moju obľúbenú dvojicu - James Caan a Robert Duvall. A práve James Caan predvádza opäť majstrovské herectvo, tento krát si zahral trochu pribrzdenú postavu, ale veľmi som si ju obľúbil. Je to ďalší jeho herecký výkon ktorý ma len utvrdil v tom, že je to pán herec a aj vďaka tejto snímke som si ho tak obľúbil. Pretože v tých kladných rolách je skvelý. Hoci mi bola hlavná protagonistka krajne nesympatická, nič to nemení na mojom učarovaní pre tento film a špeciálne pre duo James Caan a Robert Duvall. Francisovi vďačím za krásny a nadštandardný filmový zážitok a Jamesovi za skvele zahranú postavu. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (6)

  • Francis Ford Coppola řadí Lidi deště mezi svých pět nejlepších filmů. (Matty)
  • Shirley Knightová, která hraje těhotnou ženu, byla v průběhu natáčení skutečně těhotná. (Matty)
  • George Lucas u tohoto filmu působil jako asistent a autor filmu o filmu s názvem Filmmaker. (Locksley)

Související novinky

Zemřel herec James Caan

Zemřel herec James Caan

07.07.2022

Z amerického Los Angeles přichází smutné zprávy, ve věku dvaaosmdesáti let totiž ve středu večer opustil filmový svět americký herec James Caan, jehož si diváci mohou vybavit ze snímků jako Příliš… (více)

Reklama

Reklama