poster

Archangel

Komedie / Romantický / Válečný

Kanada, 1991, 90 min

Režie:

Guy Maddin

Komentáře uživatelů k filmu (4)

  • Revanx

    Jeden z 1001 filmů, které musíte vidět, než umřete.(21.2.2009)

  • Hejtmy
    *

    {820/1001} Jak nesnáším tyhle avantgardní filmy, tak Archangelu musím dvě pozitivní věci přiznat. Má aspoň zárodek nějakého příběhu a hlavně geniální obrazovou stránku. Škoda, že se někdo podobného námětu nechopil klasickým způsobem, protože takhle skvěle obrazově ztvárněné drama z ruské občanské války bych si nechal líbit. 25 %(4.11.2010)

  • Dionysos
    ****

    Když postmoderna náhle procitne z amnézie a zjistí, že se zapomnělo na surrealismus. Film se situuje na nejednu interpretační hranu - od frašky po imaginativní tázání po charakteru lidské paměti, od hry s žánry po mnohovrstevnaté odkazy na historii kinematografie. Nemělo by zapadnout, že se jedná o vcelku zajímavou kritiku války: film si totiž pro svůj celkový rámec prostoru a událostí cíleně přebírá výrazivo tehdejší válečné propagandy, což občas vyčaruje rozkošné kontrasty - protiněmecká hesla bojující proti teutonským barbarům rámující čas a prostor filmu stojí proti osobnímu hledání citu, smrti bližních atp. Jedná se však v prvé řadě o surrealistickou anabázi na konci světa zaobalenou v retro černobílém hávu dobových němých filmů, a to spíše než válečných či filmů sovětských (kde automaticky vytane na mysli nejslavnější produkt sovětských filmových dvacátých let v podobě montážní školy) těch německých. Ale Maddin do postmoderní urny přimíchává prach ještě další historické inspirace - žánru noir. Vždyť osamělý hrdina s amnézií, v nepřátelském prostředí tajuplného města po nocích stopující svoji femme fatale a tento sebedestruktivní hon za vyřešením záhady komentující voice-overem, je klasickým naplněním tohoto žánru.(17.2.2016)

  • kaylin
    ***

    Ano, tenhle snímek se mi líbil hlavně proto, jak je natočen. Ale naštěstí má i příběh, který je tak pěkně ujetý, že vás to ve spojení s tou formou naprosto dostane. Film je natočený stylem němých filmů, ale přitom se v něm z postsynchronů mluví. Dojem je jedinečný, jako kdyby se vytvářel naprosto nový žánr.(18.2.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace