Reklama

Reklama

Šakal z Nahueltora

(festivalový název)
  • Chile El chacal de Nahueltoro (více)

Obsahy(1)

José del Carmen Valenzuela Torrès dicho El Chacal (Nelson Villagra) je bezvýznamný muž na pokraji zhroucení. Nemá nic. Není od přírody zlý, jen když se napije neovládá své jednání. Jednou se však napije moc a je u toho šest lidí... Brilantní sonda do lidské mysli, která je natočena na bázi skutečného příběhu. (Kkahunaa)

Recenze (12)

adamix 

všechny recenze uživatele

Odvážny film hľadiac na danú dobu, v ktorom je hlavnou postavou samotný vrah zmrzačenej rodiny, zasahujúci hlboko do jeho vnútra, uvedomenia si vlastnej viny a nakoniec aj autentický pri záverečnej poprave. Až na to trmácajúce tempo a nezvyk z prítomného štýlu predstavenia ,,príbehu" celkom zaujímavý počin. Za mňa 60%. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Spoločensko-kritická dráma chudobného dedinčana, ktorý pod vplyvom alkoholu zabil šiestich ľudí. Film sa dá chápať ako kritiky spoločenského systému v krajine, kde tvorcovia poukazujú na biedu a ťažký život ľudí na kraji spoločnosti, ale aj sondou do hlavy opilca, ktorému nebolo nič sväté ani ľudský život. Čilský režisér Miguel Littin zvolil pre svoj film dokumentaristickú formu, významná je tekavá kamera v neustálom pohybe s dynamickým strihom. Vedel však zvoliť aj "jemný" prístup, ktorý som ocenil hlavne na konci filmu. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Jak těžké je žít a přežít ve společnosti anebo Dospěj a zemřeš. Chladnokrevný vrah pohledem neméně chladnokrevného režiséra. Kamera zde plní funkci tichého pozorovatele a společně s monotónně odříkanou výpovědí titulní postavy a zpravodajskými komentáři (které mu přisuzují všechny zločiny v zemi) kompletuje Josého portrét. Nejsme o ničem přesvědčováni, jednoznačné argumenty ve prospěch jedné či druhé strany (jedinec vs. společnost) chybí – názor si udělejte sami. Jako ve filmech italského neorealismu, oproti kterým je ale Šakal vyprávěn méně přímočaře. Navzdory dokumentaristickému odstupu dokáže strhnout, užívaje zejména v první polovině prudkých skoků po časové ose mezi příčinou a následkem, zločinem a jeho policejní rekonstrukcí. Jedno se děje v amoku, druhé je řešeno s racionálním odstupem, byť za přítomnosti běsnícího davu, který tak opožděně a díky střihu přitom bezprostředně reaguje na zločin, jemuž mohlo být zabráněno již v zárodku. Mrazivé. 85% ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Podobný zážitok mi naposledy sprostredkovala Hanekeho Biela stuha. Chladná, brilantne zostrihaná psychoanalýza osobnosti beštiálneho vraha, sociálne vykoľajeného človeka, jeho uvedomenia si činov ktoré spáchal, i detailne zobrazenej prípravy na popravu. Komplexné, nezaujaté, názorovo vyspelé, dráždivo kontroverzné. Ale filmové emócie, aké poznáte z mainstreamových žánroviek, tu nehľadajte. ()

Hamaradža 

všechny recenze uživatele

Zástupca "Nového čílskeho kina" ktorý je síce formálne rovnako odvážny, ako nová vlna naša, či francúzska, mne sa však emocionálne nepodarilo napojiť na osobu schopnú zavraždiť šesťčlennú rodinu iba kvôli opitosti. Možno mi tu chýbali o niečo konvenčnejšie rozprávacie prostriedky, či prepracovanejšia psychológia. Aj keď to odo mňa nie je uplne fér, keďže je jasné že o tie tu nešlo - zámer filmu je skôr politického charakteru, vďaka čomu je druhá, filozofickejšia polovica silnejšia. Podobné, ale podstatne intenzívnejšie pocity, som zažíval pri - o trochu staršom - dychvyrážajúcom In Cold Blood. 3,5* ()

Galerie (2)

Reklama

Reklama