Režie:
Ferzan OzpetekKamera:
Gianfilippo CorticelliHudba:
Andrea GuerraHrají:
Barbora Bobuľová, Andrea Di Stefano, Massimo Poggio, Mariangela Giordano, Erika Blanc, Giorgio Gobbi, Patrizia La Fonte, Paolo Romano, Caterina Vertova (více)Obsahy(1)
Irene Ravelli zdedila po otcovi, známom obchodníkovi s nehnuteľnosťami nielen jeho podniky, ale aj podnikateľský talent. Vďaka nemu a s pomocou tety Eleonóry zvýši hodnotu otcovho majetku, nevyhýbajúc sa pri tom nečestným podnikateľským taktikám. Keď sa Irene opäť podarí získať starý rodinný dom s úmyslom zúročiť ho, zistí, že izba jej matky Adriany, ktorá zomrela za záhadných okolností, zostala po tridsiatich rokoch neporušená, akoby tam žena stále bývala. Prízrak matky a stretnutie s Benny, zvláštnym nepredvídateľným dievčaťom, vyprovokujú v Irene konflikt, ktorý znamená obrovskú zmenu. Ocenenia: Donatellov David najlepšia herečka (B. Bobulova), výprava (A. Crisanti) a nominácie v ďalších 10 kategóriách. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (19)
Myslím, že tohle není film pro mě. Nejsem ani imperialistická podnikatelka s pohnutým dětstvím, ani zapálený mysteriózní křesťan. Celý film je jako reklamní agitka na křesťanství. Rozdáme se a budeme spokojenější a lepšími lidmi. Myšlenka je to hezká, zpracování horší. Celý film na mě působil děsně lacině, se zmateným scénářem a nezajímavou režií. Naladění na tajemnou notu je rušivé a navíc to nemá atmosféru. Nejhorší na všem jsou ale postavy. Téměř všechny postavy jsou nesympatické, Benny až extrémě. Jak se objevila, otevírala se mi kudla v kapse. Nemám pocit, že přes takového haranta vede cesta k sebepoznání a k prozření. Jedinou celkem sympatickou osobou byla Irenina nechamtivá teta a to jen proto, že je to alkoholička. Finále tomu všemu nasazuje trnovou korunu, jelikož vypadá jak vystřížené z propagačního videa nějaké sekty... ()
O vystúpení z behu doby orientovaného ziskom prostredníctvom duchovnej premeny. Celý proces spúšťa snaha dešifrovať písomný odkaz mŕtvej matky a následné zoznámenie sa s malou zlodejkou. Pribúdajúce dejové línie ostávajú nedovysvetlené, čo je celkom fajn. Horšie je, že spôsob nakrútenia je príliš okato v službách agitačného posolstva. Až tak, že po skončení som chvíľu uvažoval, či tento film nepresadila ako súčasť marketingového ťaženia časť katolíckeho kléru. Nasladkasté hudobné motívy a svieže tváre hlavných predstaviteľov totiž odkazovali skôr k posolstvám časopisov typu Strážna veža. Dlho som preto neveril prerodu zaneprázdnenej, úspešnej podnikateľky bez úcty k akýmkoľvek hodnotám, okrem hodnoty peňazí, v slúžku biednym a porazeným. Až pohľad v očiach Barbory Bobuľovej v závere ma presvedčil. Síce s iným vyústením ako ponúkal film, ale predsa. Psychiatrička podľa mňa neodhadla diagnózu a v prípade hlavnej hrdinky išlo o bipolárnu afektívnu poruchu. Svedčilo o tom nielen zvláštne svetlo v očiach, ale hlavne vyzliekaco - rozdávacia scéna v metre. ()
To byl ale hodně divnej film. Navíc se mi při jeho sledování každou chvíli měnil názor na něj. Je fakt, že posledních cca 20 minut mě už opravdu nudilo a musel jsem se přemáhat, abych to nevypl. Navíc, aby se z tvrdé podnikatelky stala žena, která chce všem pomoct a celá se rozdat-to je prostě blbost, ikdyž se nám to tvůrci snímku snažili ospravedlnit vyšším morálním důvodem (neúspěšně; a neskočil jsem jim ani na tu dědičnou chorobu-bláznoství). Taky mě dost štvala ta drzá holka, ze které si pak vzala hlavní hrdinka příklad či co. Nejlepším na celém filmu byl asi výkon hlavní herečky, které se vcelku dokázala poprat i s dost debilně napsanou rolí. Do nejnižšího hodnocení to má ještě daleko, ale lepší jak 2* z toho prostě nevykouzlím. ()
Jednoho dne pochopila, že její cesta vede jinudy...... Hrají - Barbora Bobulová jako Irene, Andrea Di Stefano jako Giancarlo, Lisa Gastoniová jako Eleonora, Massimo Poggio jako Padre Carras, Camille Dugay Comenciniová jako Benny, Luigi Angelillo jako Aurelio, Erika Blancová jako Maria Clara nebo Caterina Vertova jako Angela. Kamera - Gianfilippo Corticelli. ()
Já se přiznám, že jsem celou dobu moc dobře nechápal, o čem to vlastně je. To byl asi dáno tím, že jsem se dost nudil, jelikož mě film moc nevtáhl. Bylo tam na mě až příliš mnoho motivů, k tomu ještě pospojovaných chvíli rádoby tajemnými a mysteriózními, chvíli srdceryvnými nitkami. Když už to začalo krystalizovat do jakési finální, ač třeba klišovité, přece jenom nějaké podoby, přišlo zmíněných posledních deset minut a v nich zase ten podivný kompot. Ten ve mně bohužel nechal hořkou pachuť. Nic moc, měl jsem si radši pustit dvdčko. ()
Galerie (1)
Photo © Medusa Distribuzione
Zajímavosti (1)
- Film získal na filmovém festivalu ve Flaiano cenu diváků pro nejlepší herečku Barboru Bobulovou, cenu za nejlepší kameru pro Gianfilippa Corticelliho a ocenění za nejlepší vedlejší ženský herecký výkon pro Ericu Blanc. (Terva)
Reklama