Reklama

Reklama

Irene Ravelli zdedila po otcovi, známom obchodníkovi s nehnuteľnosťami nielen jeho podniky, ale aj podnikateľský talent. Vďaka nemu a s pomocou tety Eleonóry zvýši hodnotu otcovho majetku, nevyhýbajúc sa pri tom nečestným podnikateľským taktikám. Keď sa Irene opäť podarí získať starý rodinný dom s úmyslom zúročiť ho, zistí, že izba jej matky Adriany, ktorá zomrela za záhadných okolností, zostala po tridsiatich rokoch neporušená, akoby tam žena stále bývala. Prízrak matky a stretnutie s Benny, zvláštnym nepredvídateľným dievčaťom, vyprovokujú v Irene konflikt, ktorý znamená obrovskú zmenu. Ocenenia: Donatellov David najlepšia herečka (B. Bobulova), výprava (A. Crisanti) a nominácie v ďalších 10 kategóriách. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (19)

kajda.l 

všechny recenze uživatele

První polovina a především sebepoznávání Ireny a Benny,mně opravdu velmi bavila. Ve druhé půlce jsem se již tolik nebavil,trošku jsem si zdříml(to spíš bylo zapříčiněno únavou z denní služby,než nudou snímku). No na italský film milé překvapení a navíc v hlavní roli krásná a velmi příjemně hrající barbora Bobuľová..70% ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Takhle to dopadne, když se Turek rozhodne točit o křesťanských hodnotách, z nichž většinu chápe z rychlíku a četby Wikipedie o svatých. Vychcaně vypočítavý feministický film, který polemizuje s Dostojevského Idiotem a s tím, zda skutečně stačí mít jen zcela dobré srdce. Některé scény mne svou přehnaností až vyloženě urážely. Jako - nemám nic proti pomoci druhým lidem, víře, sebeobětování, ale v tomhle podání si to nezadá s těmi nejnepovedenějšími náboženskými agitkami (vždy si pak vzpomenu na Troškovu parodii "Ach bóže, ach bóže...") a ta scéna, kdy jde metrem a doslova se rozdá, měla být asi tím nejemotivnějším ve filmu, ale mně osobně přišla směšná svou doslovností a snahou o kapesníčky... Cesta do pekla bývá někdy dlážděna dobrými skutky, a tenhle film je toho žel příkladem. Chápu, co chce říct, ale říká to tak polopaticky a úlisně, až má spíše opačný efekt. ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

O vystúpení z behu doby orientovaného ziskom prostredníctvom duchovnej premeny. Celý proces spúšťa snaha dešifrovať písomný odkaz mŕtvej matky a následné zoznámenie sa s malou zlodejkou. Pribúdajúce dejové línie ostávajú nedovysvetlené, čo je celkom fajn. Horšie je, že spôsob nakrútenia je príliš okato v službách agitačného posolstva. Až tak, že po skončení som chvíľu uvažoval, či tento film nepresadila ako súčasť marketingového ťaženia časť katolíckeho kléru. Nasladkasté hudobné motívy a svieže tváre hlavných predstaviteľov totiž odkazovali skôr k posolstvám časopisov typu Strážna veža. Dlho som preto neveril prerodu zaneprázdnenej, úspešnej podnikateľky bez úcty k akýmkoľvek hodnotám, okrem hodnoty peňazí, v slúžku biednym a porazeným. Až pohľad v očiach Barbory Bobuľovej v závere ma presvedčil. Síce s iným vyústením ako ponúkal film, ale predsa. Psychiatrička podľa mňa neodhadla diagnózu a v prípade hlavnej hrdinky išlo o bipolárnu afektívnu poruchu. Svedčilo o tom nielen zvláštne svetlo v očiach, ale hlavne vyzliekaco - rozdávacia scéna v metre. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

To byl ale hodně divnej film. Navíc se mi při jeho sledování každou chvíli měnil názor na něj. Je fakt, že posledních cca 20 minut mě už opravdu nudilo a musel jsem se přemáhat, abych to nevypl. Navíc, aby se z tvrdé podnikatelky stala žena, která chce všem pomoct a celá se rozdat-to je prostě blbost, ikdyž se nám to tvůrci snímku snažili ospravedlnit vyšším morálním důvodem (neúspěšně; a neskočil jsem jim ani na tu dědičnou chorobu-bláznoství). Taky mě dost štvala ta drzá holka, ze které si pak vzala hlavní hrdinka příklad či co. Nejlepším na celém filmu byl asi výkon hlavní herečky, které se vcelku dokázala poprat i s dost debilně napsanou rolí. Do nejnižšího hodnocení to má ještě daleko, ale lepší jak 2* z toho prostě nevykouzlím. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Ferzan Ozpetek, Gianni Romoli .. Jen jsem vyklouzla do vedlejší místnosti. __ Zajištěná, třicetiletá kariéristka je v konfrontaci s mladou, chudou, svéráznou dívkou z u ulice rázem v nejistotě nad svým dosavadním životem. Mísí se v ní mateřský pud, nenadálé hledání sebe sama, dalšího životného směru a neuzavřené dluhy rodinného kruhu, které ještě více nabourávají pozdější události v době, kdy si obě začínají rozumět. Její integritu však zbourá úplně jiná událost… Slovenská herečka Barbora Bobuľová je skutečně kus nejen ženy, ale především výborné herečky. Režisér na její výrazové schopnosti plně sází, čímž posiluje tohle pomale plynoucí, sentimentální drama s destruktivním osobním dopadem, který je však přeci jen lehce průhledný. Hudba je velice poutavá a kamera nad průměrem žánru. 50%. ()

Galerie (1)

Zajímavosti (1)

  • Film získal na filmovém festivalu ve Flaiano cenu diváků pro nejlepší herečku Barboru Bobulovou, cenu za nejlepší kameru pro Gianfilippa Corticelliho a ocenění za nejlepší vedlejší ženský herecký výkon pro Ericu Blanc. (Terva)

Reklama

Reklama