Obsahy(2)
Každodenní starostí stamiliónů lidí na této planetě je otázka jak uživit svou rodinu - něco, na co mnozí z nás už úplně zapomněli. Aby se najedly miliony Pařížanů, aby byly zásobeny všechny restaurace, podniky rychlého občerstvení a obchody, k tomu jsou každý den potřeba tuny ovoce a zeleniny, tuny masa a tuny obilovin. Denně se v Paříži zkonzumuje 340 tun chleba a 520 tun masa. A to všechno obstarávají dvě procenta francouzské populace. Neuvěřitelné číslo! Zemědělci, kteří nás všechny živí, tvoří jen dvě procenta naší populace. Před pouhými padesáti lety se ještě každý čtvrtý Francouz živil v zemědělství. S příchodem intenzivního hospodaření se ale náš život převratně změnil. Prudce se rozrůstala velká města a venkov se vylidňoval. Tento způsob hospodaření je ale dnes už přežitý. Už nemůžeme dál pokračovat dosavadním způsobem, protože bylo prokázáno, že škodí nejen životnímu prostředí, ale i našemu zdraví. Musíme proto začít jednat! (oficiální text distributora)
(více)Recenze (35)
Znepokojujícími informacemi nabitý leč formou i obsahem poněkud nesourodý dokumentární cyklus na palčivá témata... Tak ještě že lidstvo čeká ta zářná a šťastná budocnost, že... - - - P.S. Ovšem za ty "uhlíkaté emise" by zas někdo z blbek na čétéčku zasloužil po papuli. A >intelektuál< Čech to v tom svém pracovním úsilí klidně odplácá, protože co on by se staral, že... Svatá prostoto zase jednou ze Stolice, ano, blbost lidská přežívá, blbost lidská je věčná... °-/ - - - - - (Sledováno průběžně v parné letní soboty leta páně 2011 na >uhlíkovém prostoru< , nekomentář zde nešťastný jako sedmý, 27.8.2011) ()
Nízký počet hodnocení tady na CSFD mě u tohoto dokumentu docela udivuje. Vždyť běží na veřejnoprávní televizi - vidět ho může snad každý, a přesto je tu jen 42 hodnocení. I to je důkazem toho, že lidi nezajímají takovéto zprávy, protože jim říkají, jak svým rozmařilým životem ničí Zemi. A ji neničí jen nejbohatší vrstvy, ale téměř všichni. Vše je to jen otázka nabídky a poptávky, otázka rovnováhy. Někde se odebere a jinde něco vznikne. Lidé jsou ovce, které kvůli svému blahu zničí klidně celý svět. Je to smutné, ale je to tak. :-( Dokument jako takový je velmi dobře natočen. Přestože jednoznačně straní ekologickým snahám ochránců přírody, snaží se být objektivní a zbytečně netlačí na pilu. Pro mne jasných 5 hvězdiček. ()
V každém díle uvidíte další a další ekologickou katastrofu. A co to způsobilo? Naše roztahovačnost, bezohlednost, vymrdanost a politika sraček nadvládních společností. Jestli se hodně rychle nevzpamatujeme je konec nevyhnutelný, a i tak pochybuji, že máme nějaké šance na nápravu. "Všechno je živé a všechno je vzájemně propojené." Jakmile se jeden druh přemnoží, nastane hotová zkáza(naruší se rovnováha, která se vytvářela miliardy let), nejvíc přemnožení jsme zatím MY, jsme všude, i tam kde nemáme být, MY jsme ten největší problém - druh bez přirozeného nepřítele, ale ironicky nepřítel všeho živého. Chtělo by to trochu zredukovat, ale je to bez světové války vůbec možné? Lidi, nerozmnožujte se, uvědomte si ten problém sakra, neničme si vlastní domov! Jste li jiného názoru, doporučuji nějaký poloautomat přiložit k hlavě a lehce stisknout spoušť, stejně v sobě nic dobrého nemáte. Radikální, co myslíte?! ()
Tyto dokumenty mě opravdu zajimají. Nejsem sice překvapen že 1/4 vyprodukovaného jídla se vyhazuje, když sám občas taky něco vyhodím, ale jsem překvapen tím v jakém šíleném systému tento svět funguje. Ale zamyslel jsem se a přišel jsem na to, že se ani po tomto snímku nic nezmnění. Al dobrý. Snaha byla. Pět hvězd uplně zaslouženě ()
Tak, ako som si už dávno myslel, plasty nás všetkých zabijú. Najskôr sú na rade zvieratá, napríklad albatrosy, ktorým sa v žalúdku našli golfové loptičky, guľôčky z dezodorantov, plastové sáčky a malý detský plastový samopal. Ľudia prídu na rad neskôr a sofistikovanejším spôsobom. Začína sa to možno v Číne, kde náš elektronický odpad, naše vzácne počítače separujú v neľudských podmienkach a miestne deti majú v tele trojnásobnú koncentráciu ortuti oproti čínskemu priemeru. ()
Galerie (12)
Photo © Haut et Court

Reklama