Reklama

Reklama

Popelka

Animovaný / Krátkometrážní / Fantasy / Pohádka
Německá říše, 1922, 13 min

Režie:

Lotte Reiniger

Předloha:

Jacob Grimm (kniha), Wilhelm Grimm (kniha)

Scénář:

Lotte Reiniger

Recenze (7)

berg.12 

všechny recenze uživatele

Tónovaná verze je o něco atmosféričtější černobílé. Animace jedinečným způsobem supluje i práci kamery. Klasický příběh Popelky je obohacen pár drobnostmi a uříznutá noha je celkem slušné gore. Je evidentní, že se v příběhu počítá s jinými mezititulky a v tomto případě dvakrát škoda editorského rozhodnutí nechat režisérčiny rané filmy bez hudby. Němé filmy nikdy nebyly němé. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Nejsugestivnější Popelka, kterou možno spatřit. Vynikající. A to už velmi oceňuji tu bří Fleischerů. Ale tyto obě mohou existovat v mém srdci pospolu. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Nu, kdyby nebyl tahle Dáma v dnešním doodlu, tak vůbec netuším, že něco takového existovalo a upřímně, byla by to docela škoda, tahle režisérka je evidentně pozornost zaslouží i dneska - dokážu si totiž dost dobře představit tenhle film upraven (vycentrovat a "uhladit" jednotlivé snímky kinofilmu aby byl pohyb plynulejší), doplněn o modernější, komorní, nejlépe klavírní a lehce ambivalentní hudbu (verze mnou viděná byla žel hudby prostá) a poněkud jalový, textový doprovod namluvit charismatickým hlasem a výsledek by byl rovný mnohým dnešním filmům. A to je skoro sto let po vytvoření výtečná vizitka, ne? Holt v jednoduchosti je síla a animace černých siluet na světlém pozadí funguje pořád. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Cinderella sa má k napríklad takému Princovi Achmedovi asi ako Princezná z Betulie k Intolerancii. Je to taký malý predkrm. Lenže animácia je absolútne úžasná, príbeh dôverne poznáme a Lotte Reiniger vynašla spôsob, akým dať čiernym štylizovaným machuliam na bielom pozadí dušu a charakter. Pri rezaní nohy mi bolo nevoľno aj pri pohľade na čisto čierne tvary. ()

pursulus 

všechny recenze uživatele

Seznámení.¬         Pro mne první, krásné, úžasné setkání s tvorbou německé animátorky L. Reinigerové. "Popelka" (1922) byla jedním z jejích prvních počinů. Stínová animace je v ní umocněna střihovým rozevíráním záběrů "ve tmě" a někde i pohybem scaeny po obdélníku obrazovky. Samotná animace je jemná a přece pevného, určitého výrazu. Ano, L. Reinigerová byla vskutku velká umělkyně (viděl jsem pak ještě ukázky "Papagena"). Mé hodnocení "Popelky" není způsobeno mým úžasem, ale skutečnou kvalitou snímku.¬                 O tvorbě paní mistryně byl natočen v r. 1970 krátký dokument "The Art of Lotte Reiniger", kde jsou v kostce ukázány postupy stínové animace.¬                 Poznámka: Viděl jsem s nově vloženým hudebním pozadím od tuniského skladatele Karima Al-Zanda. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Není sporu o tom, že pohádkový příběh o Popelce je jedním z nejznámějších. Žádná jiná pohádka se nedočkala tolika filmových zpracování jako zrovna Popelka. A stále vznikají nové. Jenomže se tak nějak zapomíná na staré dobré klasiky, a je to škoda. Jako třeba tato v neobvyklém tvůrčím podání Lotte Reiniger. Jedná se o animaci, ale je pojatá jako stínové divadlo. Příběh zná každý, ale tady se v určitých detailech liší. Použití Bratři Grimmové místo kouzelné víly dosadili kouzelný strom, zlá macecha nutí Popelku hledat v popelu čočku a pak je tu téměř hororový prvek, který se jinak kvůli dětem nepoužívá. Jedna z Popelčiných nevlastních sester si uřízne část chodidla, aby se vešla do princem nalezeného střevíčku. A jak ve finále skončí zlá macecha? No, nic. Každá doba má holt Popelku svou. Jinak už je třeba jen dodat, že se jedná o krátký, ani ne čtvrthodinový film a jsou v něm použity jen základní prvky z příběhu. A jak je vidět, i jako stínové divadlo to má své kouzlo. Ale bohužel jen z historického hlediska. Současné CGI je prostě CGI. Z rané tvorby se však jedná o úžasný kus historické filmařiny, který si jistojistě zaslouží být zachován. ()

Víteček 

všechny recenze uživatele

Možná jsem příliš přísný, ale hodně mi vadilo, že verze, co jsem viděl, neobsahovala absolutně žádný zvukový doprovod a působilo to prostě nesprávně. ()

Reklama

Reklama