Reklama

Reklama

Recenze (2)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Čím začít? Snad že mě Mai Zetterling jako režisérka hodně mile překvapila. Už jen tím, jak dokázala projednou natočit i film, který vůbec není naplněný feminismem. Na oplátku si ho naplnila nesmírnou invencí s neobvyklým snímáním kamery a působivými hrátkami s rozostřováním či zesilňováním kontrastu černé a bílé v záběrech, co zde často problikují coby náhlé záblesky v myšlenkových pochodech hlavní postavy... Co dodat? Snad že Per Oscarsson mě vlastně vůbec nepřekvapil. Už jsem ho viděl v několika severských filmech 60. let a stejně jako v Hladu mě snad v každém záběru fascinoval svým výkonem, s precizním vystižením detailů, se ztvárněním tolika různých nálad a psychických stavů v často krátkých úsecích... Nejenže na svých bedrech vláčí prakticky celý film, ale vzhledem k dosti složité výstavbě děje i pomáhá udržet vyprávění pohromadě. Tento film je především psychologický, soustředí se hodně na vnitro hlavní postavy doktora, který hnán úmyslem pomoct jednomu člověku (a snad i jistým okouzlením vůči slečně) se rozhodne učinit jeden hříšný krok vůči druhému člověku... a neustále ho při tom váhání a jednání provází uvnitř se ozývající svědomí. Sugestivně psychologicky ztvárněno, zajímavě ukončeno a také podtrženo s působivým motivem spadlých hodin či opakovaně využitého zvuku ruchu kolejí. Mistrovská souhra formy a obsahu, příběhu a herectví, v krásně „novovlnovém“ balení... [90%] ()

Reklama

Reklama