Režie:
Luca GuadagninoKamera:
Yorick Le SauxHudba:
John AdamsHrají:
Tilda Swinton, Flavio Parenti, Edoardo Gabbriellini, Marisa Berenson, Alba Rohrwacher, Pippo Delbono, Maria Paiato, Diane Fleri, Waris Ahluwalia (více)Obsahy(2)
Ema, ruská emigrantka, která se přivdala do bohaté milánské rodiny, žije v elegantním, pečlivě uspořádaném světě, kde povinnost vůči manželovi a dětem jsou nade vše. Náhodné setkání ale zažehne dlouho potlačované vášně a přivede ji na osvobozující cestu životní proměny. (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (44)
Velmi poutavý příběh z "vyšší horní." Rechi jsou rodina továrníků s jasnými pravidly, rodiným sídlem a konzervativní morálkou. Tilda Swinton tu dostala roli, jaká se nezapomíná a jestli nebude akademie slepá, tak se dočká další sošky. Le Saux se přestěhoval od Ozona a s kamerou zde obstojí ve všech povinných i volných disciplínách. Adams složil velmi pestrý soundtrack, který pracuje s vášní, emocemi i pointou. Guadagnino si vymyslel zajímavý příběh, dobře načrtl prostředí i charaktery, poctivě vedl herce, ale asi chtěl stihnout víc než se dalo. Několikrát mění tón vyprávění (pečlivé portréty fungování domů vs. sledovačka vs. "malickovské" scény Emmy a Antonia), s tím se pojí i nestálost tempa a občas i nejasnost vyznění. Na druhou stranu potěší precizní dialogy, čtení z obličejů a absence doslovného vysvětlení. U filmu je radost si domýšlet. Vrcholem je ovšem spolupráce čtyř výše zmíněných při dlouhých dynamických scénách, které dává dohromady šikovným střihem Walter Fasano. Luca má zjevně pro Tildu slabost a věk mu poskytju čas na broušení stylu, tak se jich obou třeba brzo dočkáme při dokonalejší spolupráci. Být "výkonou matkou rodu" není žádný med, obzvlášť v dobách, kdy se předává firemní následnictví, láska boří stereotypy a tajemství se derou na povrch... 75% ()
Nemůžu si pomoct, ale když mě z dvouhodinového filmu celá první hodina tak nudí, že mám pomalu chuť dělat cokoli jiného, jen ne koukat dál, pak může být druhá půlka sebelepší, ale nad dvě hvězdy už mě stejně nepřiměje jít. Tohle artové drámo o doslovném i pomyslném splynutí milfky s kamarádem syna mě ničím nenadchlo, Bílý palác se Sarandonkou, Zápisky o skandálu, nebo Vášeň v srdci vykřesaly z podobných témat víc a hlavně zábavnější formou. ()
Naprosto strhující snímek s božskou Tildou Swinton, jejíž herecký um mě naprosto učaroval. Příběh je vskutku velmi ohraný přesto zde pojat přesně tak jak jsem si vždy u tohoto typu přála.. Některé záběry jsou tak nádherné že se vracím zpět a kochám se znovu..Nedám jinak a rozhodně doporučuji tento vyjímečný kousek zhlédnout.. ()
Fatální události rozfázované oslavami, provázenými strohými úkony v krásných obrazech - toť snový, neskutečný svět vysoké společnosti, kterou máme jedinečnou příležitost dost intimně šmírovat. Už jenom při zjištění, že půjde o klasiku ve vztahové sféře, jednomu odlehne (ovšem neraduje se dlouho - patrně grantově podmíněno), ještě předtím se však může oddat dramatickému pozadí, které vrhá na celek docela jiné světlo než obvykle - cvrkot služebnictva v tichém domě plném lidí, dokonalost v každém úkonu, uhlazené chování, ale i okovy rodinného klanu, tížící jeho členy při každém drobném selhání způsobem, kterým musí trpět jako psi a kdy hrozí, že se pohoda u rodinného stolu rázem změní v zasedání velké poroty. Velké nároky jsou kladeny i na úlohu žen a matek - ve smyslu povinnosti, oddanosti, reprezentace... a samoty s pocity vyprázdněnosti, když je úloha téměř splněna. A tak, když se na všech frontách zhroutí jistoty, které byly považovány za pevné a neměnné, začíná být situace hodně zajímavá, zvlášť, když nejsme leckdo... O ztrátu hvězdiček se bohužel zasloužily mizející grády milostného vztahu (snad i díky postavě nanicovatého Antonia) a teatrálně vypointované finále, vysoko měla namířeno úžasná Tilda Swinton, hmatatelná atmosféra, překrásná kamera a když hudba, tak jako z Hitchcocka! ()
Esence čili koncentrovaný výtažek toho nejlepšího co film může dát. Perfektní režie, chvílemi jsem si myslela, že se dívám ne nějaký kousek od Felliniho. Skvělá kamera Yoricka Le Sauxe podporuje dramatičnost děje a herecké umění Tildy Swinton , která bezesporu vévodí mezi ostatními postavami tohoto dramatu, ale je tak dokonalá a chytrá, že je neupozaďuje, naopak zajímáte se o ně taky. Pomalé tempo se nesmí zaměňovat s nudou, je přesně takové, aby vás plně vtáhlo do děje a rozsévá jakési neustálé napětí, které nepomíjí po celý film, i když se na stůl pouze dávají vidličky. Vše bravurně doplňuje hudba. Původně jsem chtěla na Básníka ze školky, toho jsem prošvihla a rozhodně nelituji, že jsem jako náhradu vybrala tenhle skvost. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (2)
- Herečka Tilda Swinton sa pre svoju úlohu naučila rozprávať po taliansky aj po rusky, hoci ani jedným z týchto jazykov predtým nikdy nehovorila. (Fabrinka)
Reklama