Reklama

Reklama

Československý filmový týdeník

(seriál)
  • Slovensko Československý filmový týždenník

Obsahy(1)

Aktuální záznamy událostí pro Československý filmový týdeník před padesáti lety jsou dnes již historickým dokumentem. (oficiální text distributora)

Recenze (127)

Zevon 

všechny recenze uživatele

Nebudu z nostalgie dávat vysoké hodnocení, je to strašlivě propagandisticky zaměřená záležitost, nevidím v tom žádné umění, jenom chladnou, komunistickou, vychcanou oblbovačku. Ze zápalu entuziasmu reportéra se mi obrací kniha a proklamované výsledky, no kdo měl rád uniformitu, sraní v kolektivu na povel a štěnice v telefonech, ať si to klidně užije. V kině jsem to nesnášel, záměrně jsem chodil do sálu až po odvysílání povinné osvěty a reklamy na jar s panem Vajíčkem. Dnes to připadá maximálně jako srovnávací pořad, něco jako Hledání ztraceného času, který byl, na rozdíl od výborného jmenovaného pořadu, opravdu ztracený. Přesto na to koukám a nechápu, co mě tady vlastně drželo, asi vědomí, že jsem si každou dobrou knihu, LPíčko i džíny musel opatřit jinde, než v komunistických vyrabovaných samoškách a cítil jsem přitom jakousi revoltu, co já vím. Navíc mladí naprosto nechápou, proč ti lidé nešli do jiného obchodu, když v tomto je fronta a v regálech hovno. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Plne sa vyhlasujem za oprávneného hodnotiť tento boľševický paškvil, lebo v časoch červeného proletariátu dávali tieto skvosty pred každým filmovým predstavením v kine a ja ako správny kinofil ( aby som náhodou nezmeškal úvodné titulky ), som zasadol do kresiel medzi prvými a odtrpel si úžasné x - minútovky o dianí v našej rozvinutej spoločnosti. Boh nás ochraňuj aj môjho syna ! :) ()

Reklama

markul 

všechny recenze uživatele

Komunistická propaganda ve 21.století. Máme to zapotřebí? Nemuselo by to býti tak často, soudruzi z ČT. Kapitalismus nám sice mele z posledního, přesto návrat ke komunismu opravdu nechceme. Ale musím přiznat, že je to celkem sranda. Někdy se rád podívám, jak naši stateční soudruzi měli všechny pětiletky splněny s předstihem, zatímco ubozí a zkažení kapitalisté ze západu nám tiše záviděli naši rozvinutou, socialistickou společnost. :) ()

FireTight 

všechny recenze uživatele

Máte pravdu, musím ještě tu jednu hvězdičku do svého hodnocení přidat. Československý filmový týdeník je totiž nádherným (a zatraceně dlouhým) zdokumentováním jednoho období našeho národa. Uvidíte prakticky cokoliv - jak soudruzi v ocelárnách pracují s ocelí, jak soudružky selky dojí krávy, důležité návštěvy sovětských špiček, směšné problémy kapitalistických států... no zkrátka všechno, co se tehdy dělo u nás i ve světě upravené do "prokomunistické" podoby. Objektivně tedy opět nelze hodnotit, ale pro člověka, který tu dobu nezažil (například já) jde o unikátní záběry mapující náš stát po dobu skoro čtyřiceti let a také příležitost podívat se, jak to tehdy vlastně "vypadalo" (ty uvozovky berte jako opravdu VELKÉ). ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Československý filmový týdeník "obšťastňoval" každého návštěvníka filmového sálu před začátkem očekávaného filmu. Celý sál s nadšením sledoval překročení plánů osmé pětiletky již ve čtvrtém roce, průběh návštěvy slavných potentátů s vyjmenováním všech jejich funkcí či nadšené hrabání listí při dobrovolných směnách Národní fronty. Pro mne, jako pravidelného návštěvníka několika představení za týden, se sledování týdeníku stávalo stále dokola se opakujícími galejemi, ale s odstupem času se na něj rád mrknu, protože je to fakt sranda. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (2)

  • Jedním ze spoluautorů tohoto pořadu se v roce 1961 - především z nutnosti obstarat si nějakou obživu - stal i později velmi úspěšný režisér Jiří Menzel. Ve své autobiografii "Rozmarná léta" na to vzpomínal (kráceno): "Moc jsem se o práci nepral a točil jsem málo. Když se naskytal nějaká větší práce, vždycky jsem našel důvod, proč ji nedělat, nebo proč by ji měl dělat někdo jiný. Proto mě tam měli rádi. Bylo víc práce, a tím pádem i víc honorářů pro ostatní. Točil jsem krátké snímky, asi osm až dvanáct záběrů, tak, aby se to vešlo do minutového šotu. Většinou z pracovního prostředí. Záběry ze žní, májových oslav, brigády socialistické práce a tak podobně. Někdy se to neobešlo bez groteskních situací, když jsme třeba točili šot o tom, jak je Praha připravena na sněhovou kalamitu a příslušný funkcionář mne nutil, abych ho natočil, jak se starostlivě dívá z okna. Nebo jsme točili v hrudkovnách někde u Rokycan a doprovázel nás zodpovědný pracovník. Hlídal nás, abychom nenatočili nic ošklivého. Pořád se chtěl dívat do kamery a kontrolovat, co točíme. Nesměli jsme otočit kameru směrem vzůru, abychom nezachytili začouzenou oblohu, a nesměli jsme ji ani sklonit k zemi, aby se v našem šotu neukázalo, jaký tam mají bordel." (NIRO)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno