Reklama

Reklama

Soupeři

  • Jižní Korea Hyeongsa (více)
Trailer

Obsahy(1)

Akční příběh od režiséra filmu Na útěku plný bojového umění, intrik a nástrah. Korea, 15. století, země je v hluboké politické krizi, nastává boj dvou mocenských skupin o absolutní nadvládu. Dvojice detektivů v utajení vyšetřuje případ padělaných peněz, který se stává mnohem záhadnějším, když všichni hlavní podezřelí jsou zavražděni. Během vyšetřování detektivové potkávají tajemného bojovníka, oddaného stoupence jedné z mocenských skupin, který se snaží zahladit veškeré stopy. Namsoon, mladá detektivka svého protivníka neúnavně pronásleduje, utkává se s ním v mnoha soubojích a nakonec se do něj nevyhnutelně zamiluje. Zvítězí láska nad zákony? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (51)

Faye 

všechny recenze uživatele

Na trhu se objeví pytle plné falešných mincí, což způsobí v oblasti deflaci.„Bohatí jsou zaneprázdněni hromaděním zboží v téhle zemi plné padělků.“ Po stopě se vydává svérázná policistka (detektiv Namsoon) se svým parťákem. A protivníkem jim bude, zdá se, tajemný mistr meče. Velmi podivný mix - groteska a zároveň romantické melodrama ... „Muž se ženou se bili jako šílení ostrými meči. Ale také vypadali, jakoby tancovali. Vypadalo to, jakoby se milovali při měsíčním světle.“ ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Výhradne pre kóreofilov (viď Adrianov milosrdný komentár). Ázijsky komplikovaný spôsob rozprávania, pri ktorom si musíte štvrtinu vecí domyslieť a štvrtinu zase pustiť jedným uchom dnu a druhým von, ma už nemôže prekvapiť. Takisto ma nezaskočia typicky šikmooké žánrové kotrmelce, keď sa prechádza z komédie do vážnej drámy, z drsnej akcie do romantickej poetiky. Lenže z tohto bordelu sa mi premiešali vajcia s očnými buľvami. Asi to bude tým, že na takéto tančeky sú majstri Hongkongčania, no kórejský pokus totálne zlyháva. Solídna zápletka (mladá vyšetrovateľka sa zamiluje do „mafiánskeho“ hrdloreza) sa načisto stráca v audiovizuálnom chaose, v ktorom znie techno-metal aj chorály a prechádza sa z fakt otravných spomaľovačiek do uletenej groteskovej zrýchlenosti. Hlavní hrdinovia (akože anime šermiarska buzna s vlasmi spomalene vejúcimi do tváre a prehrávajúca, afektovaná, uvrešťaná a teda pramálo sympatická dievčina) sú herecky totálne mimo a niet medzi nimi ani náznaku chémie, na čom by samozrejme film mal byť postavený. Po technickej stránke je to dokonalosť sama, ale to ešte neznamená, že je to dobre zrežírované – inak by to predsa nebola taká nuda. Výnimku tvorí jedna jediná scéna, ktorá je jednoducho úchvatná – prvý „zamilovaný súboj“ ústrednej dvojice v temnej uličke, za svitu mesiaca, odohrávajúci sa niekde medzi 30. a 40. minútou filmu. Keby to celé bolo takéto štýlové, tak sú Súperi absolútna bomba. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Jihokorejská odpověď na "Hrdinu" a "Klan létajících dýk" se vydala cestou komiksové stylizace realizované hlavně přes postavy. Hlavní duo jak vystřižené z asijského komiksu - drsňácká, přehnaně energická hrdinka a neodolatelný androgynní hezoun - doplňuje postava detektiva coby zbrklá humorná figurka. Děj je jen chabou záminkou pro jejich umístění do přehnaně stylizovaných scén, které ovšem neokouzlí a nevtáhnou, nýbrž prostě jen zaujmou. Každý záběr je vycizelován, aby poutal pozornost sám na sebe, čímž celek podkopávaný chabým scénářem působí strojeně a nuceně. ()

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Duelist je asi první film, u kterého mi na to, abych se na něj těšil, stačily dva obrázky. Stejně jako Lhurgoyf jsem očekával historicko akční film, prostě něco jako Hrdina nebo Klan létajících dýk. Už prvních pět minut mě uvedlo v rozpaky, když se během honičky na tržišti jako hudební doprovod ozval známá klasika z grotesky (nebo co to bylo..). To už jsem se začal bát, že se "vážného" historického filmu nedočkám. Kdyby to aspoň byla komedie, ale u tohohle mixu grotesky a parodie jsem už jen čekal, kdy někde vykoukne Leslie Nielsen. Příběh, resp zápletku o falešných mincích a její rozuzlení jsem moc nepochopil, ovšem těžko posoudit, jestli je chyba jen na mojí straně. Herci oscilovali mezi teatrálností a ksichtěním, prostě hrůza. Ale korunu tomu nasadila vizuální forma. Ano, barevnost a kompozice většiny záběrů je úžasná, nicméně u filmu se předpokládá, že se obrázky taky budou pohybovat. Avšak tady je další zádrhel. Jednou jsou záběry zpomalené, jednou zrychlené, aby to nebylo málo, došlo i na "zrychlený foto-styl" (plácnu: třeba 4 fps puštěné na 10fps, takže to vypadá trhaně a zrychleně). A určitě jsem ještě nějakou samoúčelnou vizuální "parádičku" zapomněl... Podtrženo a sečteno: nuda, špatný příběh, špatně zahráno, zmateně zrežírováno, občas pastva pro oči. ()

Lhurgoyf 

všechny recenze uživatele

Duelist, aspoň podľa trailerov a obrázkov, sľuboval akčnú historickú melodrámu. Tak za prvé, historický film to pripomína akurát tak z rýchlika, keďže režisér si prostredie, kostýmy a chovanie postáv prispôsobuje modernej dobe, zatiaľ čo dianie na plátne je často podfarbené takmer metalovou muzikou. Za druhé, melodrámou sa film stáva možno až na konci, kdežto celá stopáž predtým je sprasená nevtipným komediálnym dianím, zakladajúcim sa na tom, kto sa vie pri páde na zadok srandovnejšie zaksichtiť (áno, sme v dobách grotesky). No a akcia? Až na záverečnú megabitku sú súboje ohromne lamerské. Hlavná hrdinka Ha Ji-won je síce sexi kočka, v kóreji jedna z najväčších filmových hviezd, ale tu je enormne otravná a pohybovať sa, nieto už bojovať, nevie ani trochu. Na zakrytie neschopnosti sú preto duelanti konštantne nasnímaní cez kadejaké prekážky - lampióny, zábradlia, trhové stánky - alebo proste bojujú v tieni, aby z nich bolo čo najmenej vidieť. Film trpí obrovským počtom nedúh, vrátane neschopnosti režiséra rozpovedať divákovi akýkoľvek príbeh (je vôbec v Duelistovi nejaký príbeh?) Dostávam sa k jedinej možnej záchrane filmu - vizuálnej stránke. Každý, a to myslim skutočne KAŽDÝ záber je svojou farebnosťou, štylistikou a kompozíciou ohromne krásny, a neváhal by som si akékoľvek políčko filmu zarámovať do obrazu a vystaviť v obývačke. Zároveň je každý uhol kamery, použitý strih, či prelínačka premyslená do najmenšieho detailu, až sa zdá, že scény splývajú do jedného konštantne plynúceho ladného celku. Čo s takýmto filmom? Veľká škoda, že forma predbieha obsah míľovými krokmi. Hodnotím podpriemerne. ()

Galerie (19)

Reklama

Reklama