Reklama

Reklama

Let červeného balónku

(festivalový název)
  • Francie Le Voyage du ballon rouge (více)

Obsahy(1)

Simonovi je sedm let. Cestou pařížskými ulicemi ho sleduje tajemný červený balónek až domů. Vášní Simonovy matky Suzanne (Juliette Binocheová) jsou loutky. Právě připravuje pro loutkové divadlo nové představení a je tak pohlcena svou tvůrčí činností, že jí běh všedního života přerůstá přes hlavu. Rozhodne se proto vzít si na výpomoc čínskou dívku Song Fang, která v Paříži studuje film a mluví dobře francouzsky, aby se starala o Simona a trochu i o domácnost. Let červeného balónku je první z filmů, jimiž chce vedení pařížského Musée dOrsay připomenout 20. výročí jeho založení. „Když mi lidé z Musée dOrsay navrhli, abych s nimi natočil film, hned jsem přijal a začal jsem o projektu přemýšlet,“ říká režisér Hou Hsiao Hsien. „Scházel jsem se s lidmi, četl knihy o Paříži a o francouzském filmu… a objevil jsem existenci snímku Alberta Lamorisse Červený balónek.“ Proslulý tvůrce tak dostal příležitost spojit objev atmosféry Paříže a legendárního Lamorissova filmu se svou zálibou v loutkách a různých typech loutkového divadla. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (12)

Janek 

všechny recenze uživatele

Snímek je sice bez příběhu a jakékoliv znatelnější gradace, ale má tak neuvěřitelnou atmosféru a přesvědčivé herce, že to ani nijak výrazně nevadí. V čele je samozřejmě Binoche, která v dlouhých záběrech beze střihu předvádí něco neuvěřitelného. Výkony jsou ve filmu tak přirozené, že si až říkáte, že snad o té kameře nevěděli. Moc se mi líbili interiéry a opravdu na mě dýchla nostalgická atmosféra kouzelné Francie. A pro 4daPeace - není to z mé strany pseudointelektuální póza - mě ten film opravdu sedl a bavilo se mě na to dívat, možná je to taky tím, že mám slabost pro Francii - a bez okolků bych byl schopen se na něj podívat znovu. ()

4daPeace 

všechny recenze uživatele

Verdikt: Pokud se Vám nelíbí filmy bez děje, bez emocí, bez hereckých výkonů, prostě bez filmy bez filmu, tak nemůžete dát vyšší hodnocení než tři hvězdy. Bylo to hodně slabé, nudné a kdo dává vyšší hodnocení, tak je to od něj suchá pseudointelektuální póza. Pro hezké obrázky či zážitky běžte do galerie nebo si zaleťte do Paříže, tohle je kino! ()

Reklama

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Pôvodným filmom som nedotknutý. Chouvej poetike ale Paríž sedí. Francúzi sú živelnejší a do určitej miery pôsobí film v jeho filmografií trošku sviežejšie. Ono je to vlastne zásluhou Juliette Binoche. Tá žena si hrá kade tade. U rôznych veľkých režisérov v ich veľkých, malých filmoch a vždy si to dáva na prvú ligu. Ona a jej scény to držia prudko v hraniciach pozerateľnosti. Samotný živý červený balónik je zaujímavým symbolom, ktorý ale na to, do akej miery sa snaží do filmu vtesnať osobitú poetiku, je trestuhodne nevyužitý. A tých pár scén, ktoré má, považujem skôr za scény na efekt. Koniec v múzeu síce interpretuje myšlienku filmu cez namaľovaný obraz a malý Simon tak má obrovské šťastie pochopiť, aký je svet dospelých a detí z prvej ruky, a bez zbytočného rozmýšľania. Kiež by sme mali všetci takúto možnosť. Je to medzi tromi a štyrmi hviezdami, ale nakoniec dávam tri. Hoci film ako taký nie je vôbec zlý. Len sa znova vraciam k tomu, čo som napísal takmer pri každom Chouovom filme. Jeho poetika mi 90% času skrátka niečím nesedí. Hoci oceňujem dlhé zábery a kameru, ktorá v tom jeho filmovom svete, všetko pozoruje. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Nemám nic proti poetickým záběrům na letící červený balónek. Zápletka: čínská studentka filmu se v pařížské rodině stará jako chůva o malého chlapce, jehož matka píše a mluví loutkové divadlo. A právě scény z loutkového divadla se mi líbily nejvíc. Nejspíš by stálo za to nechat Juliette Binoche namluvit nějakou postavu (nebo klidně několik) v animovaném filmu. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (2)

Reklama

Reklama