Reklama

Reklama

Po stopách svého slavného krajana, francouzského tvůrce hororů Alexandra Ajy, a velmi specifických a krvavých italských giallo filmů se vydalo režisérské duo Alexandre Bustillo a Julien Maury. A jejich vynikající hororový thriller z roku 2007, který byl oceněn na mezinárodním filmovém festivalu Sitges, je skutečně určen jen otrlým povahám. Hlavní hrdinkou je zde těhotná fotografka Sarah, které se jednoho deštivého dne po vážné dopravní nehodě zhroutí celý svět. Ona sice ze zkroucených plechů nakonec vyvázne živá, a dokonce i plod, který nosí v těle, je podle doktorů nezraněn, zato její životní partner Matthieu zaplatí tragický incident životem. A ani o čtyři měsíce později, v čas Vánoc, není Sarah s touto životní ztrátou smířena. Během jedné ze svátečních nocí krátce před porodem se ale odehraje událost, která její pohled na svět změní. Jejím poslem je zoufalé zabušení na dveře, za nimiž stojí neznámá žena tvrdící, že sama právě prožila vážnou dopravní nehodu a potřebuje si zavolat. Zakrátko je jasné, že její příchod rozhodně není náhodný. Tato osoba přišla do domu ubližovat a prolévat krev. Je to ďábel v lidském těle a vyčerpaná Sarah nemůže doufat, že někdo uslyší její volání o pomoc. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (586)

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Má naivita nepatří k těm příslovečným, ale díky zážitku z tohoto filmu se to možná změní. Naivně jsem se domníval, že smutek hlavní hrdinky Sáry ze ztráty manžela a její očekávání narození dítětě povede k jakémus takémus pokusu o vykreslení její psychologie. Zůstalo však jen u prázdných pohledů, vzdychání a mlčení. Naivně jsem se domníval, že fakt, že porod se má odehrát na Štědrý večer, nějak souvisí s náboženstvím či alespoň dá vyvolat několika asociacím "Ježíš-nenarozené dítě". Zůstalo však u toho, že chudák Sára o Vánocích zažije pravé peklo. Naivně jsem se domníval, že neustálé narážky na mládež zapalující auta bude ústit v nějaké (třebas i blbé) sdělení. Zůstalo však jen u toho, že se nakonec jeden mladý žhář mohl ve filmu objevit (a být vykuchán, hehe). Naivně jsem se domníval, že À l'intérieur je slušný film. Je to ale hovadina, jež své nároky odvozuje jen od naturalistického stříkání krve. Téměř odpad. ()

MISSha 

všechny recenze uživatele

Byla jsem popravdě natěšená na pořádný horor ale konečný výsledek je zcela rozpačitý. Co bych nejprve vyzdvihla, je že si absolutně z ničeho nebere servítky- nekompromisně reálné nebo spíš naturalistické pojetí, masky a stupňující se zlověstné napětí. Co mě naopak zklamalo a docela naštvalo, byly nelogičnosti a přehnanosti v ději a demence hlavní hrdinky. Tenhle hororový subžánr mi nebude asi nikdy blízký,ale tohle byla jedna z mála čistě hororových vyvražďovaček,kterou dokážu nějak ocenit. ()

Reklama

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Žádný Frontiére(s), ani Martyrs, ale INSIDE - pro mě snad absolutní špička mezi francouzskými krváky! Opravdu mrazivá první půlka mě dokonale dusila ve vlastní šťávě, aby rozehrála v té druhé šílený masakr. Kamera byla vynikající, parádně mě vtáhla do dění, do toho hudba perfektně doplňovala tísnivou atmosféru uvnitř domu. A efekty... to je kapitola sama o sobě. Vraždí se tu hlavně nůžkami, ale dojde i na jehlice a pistole. Žena v černém měla opravdu nepříjemný kukuč, nechtěl bych jí potkat v noci. Její práce s nůžkami mi byla krajně nepříjemná :) I přes občasné logické kiksy jsem dostal přesně to, co jsem od filmu čekal, možná i trochu víc. Každopádně jsem nadmíru spokojen. Krvavá lázeň, jenž vskutku není pro slabé povahy. ()

Jossie 

všechny recenze uživatele

Tak tady tekly opravdu potoky krve, ale až do závěrečné čtvrtiny mě to hodně bavilo. Pak už to bylo jen krvavé a vlastně o ničem. Atmosféra byla dobrá a ta vraždící magorka taky. Ovšem těhotná Sarah si nevedla vůbec špatně a až na maličké nesrovnalosti v jejím fyzickém stavu si na ní nemůžu vůbec stěžovat. Záběry na miminko a jeho reakce v děloze byly příjemným oživením. ()

obitus 

všechny recenze uživatele

Vzpomínka na Haute tension je zcela na místě, už kvůli silnému ženskému prvku a intenzizě některých scén. Ty činí Inside výjimečným i v kontextu dneší drsné horrorové vlny. Drtivá většina těch ostřejších scén vypadá totiž sakra realisticky, což bohužel zabíjí přehnaný závěr a opravdová debilita některých vedlejších postav. Malá extra pochvala pak putuje k ženě v černém, která dokázala v první polovině filmu vykouzlit tu a tam i slušně strašidelné okamžiky. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (5)

  • Natáčení začalo 2. října 2006 a probíhalo v Paříži. (bianci)
  • V záběru, kdy Sarah (Alysson Paradis) otevírá dveře policistům, je možné všimnout si, že její dům má přiznačné číslo 666. (K.I.N.G.)
  • Fotoaparát, který má Sarah, je kinofilmový Canon EOS 3. (Trainspotter)

Související novinky

Francouzský řezník se vrací

Francouzský řezník se vrací

09.11.2014

Roku 2008 světové festivaly „terorizovala" trojice brutálních hororů z Francie, díky které se dokonce začalo mluvit o jakési nové francouzské hororové vlně, v článcích občas nazývané „new french… (více)

Remake Hellraisera bude krvák

Remake Hellraisera bude krvák

30.10.2008

A zřejmě pořádný. Díky alespoň za to. Nemá smysl sténat nad przněním další hororové klasiky. Poslední sequely už ji zprznily tak, že alespoň pokus o návrat k duchu původního filmu může Pinheadovi a… (více)

Reklama

Reklama