Recenze (1 640)

Smrtelné zlo: Probuzení (2023)
Pod raimiho komentář se klidně podepíšu. Žádná revoluce se nekoná, nové Evil Dead je názornou ukázkou woke propagandy, která jako rakovina sežrala komplet celej Hollywood. Holky si tu hrajou na kluky (a opačně), osmiletá holčička chytřejší než dospělé matky, chlapi v mini rolích, aby mohli do pár vteřin zařvat. Vyserte se už na to! Navíc tu dost citelně chybí zběsilé kamerové nájezdy, tolik typické pro původní trilogii, černý humor ( ale ten absentoval už minule) a co je hlavní - změnilo se prostředí. Z děsivého a odlehlého lesa se děj přesouvá do klasického paneláku (i když tmavého jako prdel!) a atmosféra je najednou v hajzlu. Mít to jiný název a nelákat na slavnou značku, s kterou to má jen pramálo společného, hodnotil bych asi líp.

BANGER. (2022)
"Naše blbý děvky, všechny bych je pochcal / Lidi z naší smečky, všechny bych je pochcal / Tvojí mámu, tvojí ségru, tvýho fotra, všechny do jednoho by jsem z nich já pochcal..." Několik filmů o drogách už u nás vzniklo, žádný z nich to ale neudělal takhle dravým a progresivním stylem, jako právě Banger.. Zpočátku černohumorná satira o dvou kamarádech (dealer a nonstop feťák) se zhruba v polovině filmu překlopí do těžkotonážní tragédie, která si příliš nezadá s tou z kultovního snímku Requiem za sen. Sedlák si svou pozornost umí získat, a to hlavně popkulturními odkazy a efektními vsuvkami (důchodcovská bota, AZ-kvíz nebo Jak pejsek s kočičkou vařily dort), největší trefou do černého se ale ukázala šťastná ruka při castingu. Bendig si toho Českého lva rozhodně zasloužil a Mišíkova proměna z módního slizáka na dealera a rádoby rapera je prostě fantastická. Takže klobouk dolů a já si jdu posvítit na Sedlákův Domestik.

Úsměv (2022)
Tady budu chválit, protože Smile je výborný debut. Od prvních minut příjemně mrazivý, s citem budující napětí. Lekaček není trilion, ale občas hezky poděsí a jedna je vyloženě infarktová. Sám jsem byl překvapen, jak moc tu jde cítit inspirace z příbuzného It Follows. I zde režisér klade silný důraz na psychologii hlavní hrdinky, jež (díky přízrakům) ztrácí kontakt s realitou. Navíc podpořený parádním vizuálem, kde prim hraje kamera, hudba a především efekty, na nichž makalo studio profláklého tandemu Gillis - Woodruff Jr. Sequel bude, vzhledem k masivním tržbám, asi nevyhnutelný, otázka však zní, jestli bude nutný. Neumím si představit, kam tuhle celkem jednoduchou premisu posunout dál. Tak se nechme překvapit...

Pengabdi Setan 2: Communion (2022)
Anwarův třetí horor, kde hraje Tara Basro a ani tentokrát (!) neukáže kozy. Mohla se místo ní svlíknout alespoň "prostitutka" Tari, jenže i tady má Bloody smůlu. Začínám mít podezření, jestli Joko není gay. Tvořit atmošku umí, ale to je mezi horror fans obecně známá věc. Co však příliš nezvládá, tak jsou scénáře. Bloudění v temných chodbách neosvětleného 14tipatrového činžáku díky tomu mnohdy připomene spíš Scary Movie než Conjuring, viz. pomoc s vidličkou či další "chytrá" pomoc s hlídáním mrtvol. No a snaha popravit 1000 nevinných lidí pro zlomení kletby je taky dost přes čáru :) možná i kvůli těm silným nelogičnostem mám paradoxně radši první polovinu, kde se s hardcore strašením spíš šetří a citlivě se pracuje s náznaky. Navíc, právě první půlka obsahuje nejlepší scénu filmu - ano, mluvím o porouchaném výtahu. Jednička mi přišla v tomhle ohledu komplexnější a méně děravá. Přitom stačilo fakt malinko (kozy!!!) nebo alespoň postavy neházet do smrtelného nebezpečí kvůli malicherným píčovinám. Bloody by pak okamžitě a velmi rád cáknul tu čtvrtou hvězdu. Každopádně díky EvilPhoEniXovi za "půjčení" filmu. 66,6%

Sirotek: První oběť (2022)
Kdepak. Ač se kameraman snažil sebevíc (hlavně optickými efekty, detailními záběry či rovnou dosazováním jiné dětské herečky), zakamuflovat skutečný věk hlavní hrdinky se mu zkrátka vůbec nepovedlo. Místy to totiž vypadá opravdu blbě. Pokud bych se od téhle skutečnosti dokázal oprostit (nedokážu, bije to do očí), stejně mi z tohodle prequelu vychází jen průměrný psychothriller, který si svou existenci obhájí pouze tím zábavným twistem v polovině filmu. Téměř geniální originál měl radši zůstat sám, bez pokračování. 50%

Pekelná díra (2022)
Atmosférická bomba, hlasitě tikající hned od prvních minut stopáže a odpočítávající vám zbývající čas do pekelného závěru. Poláci si natočili vlastní verzi kultovního Jména růže, absenci hvězdného Conneryho nebo štědřejšího rozpočtu při tom šikovně ukrývají do přítmí, vlezlé mlhy a především do plesnivých zdí zatuchlého kláštera. Plus nějakých těch prasárniček. Za mě osobně asi největší překvapení letošního roku. 90%

Cenzorka (2021)
Neonové barvičky jak od Argenta byly fajn, to jo. Ale to je asi všechno, co můžu pochválit. Ten námět o cenzuře brakových krváků je trestuhodně nevyužit, hlavní hrdinka je ošklivá až na půdu, její pátrání po zmizelé sestře je navíc šíleně nezáživné. Tudíž se stalo něco, co se stát muselo: když na konci filmu hrdinka bojuje za odhalení pravdy, já mezitím sváděl svůj vlastní boj... s těžkou letargií.

Halloween končí (2022)
Pokud bych chtěl dojebat nějakou známou hororovou sérii, udělal bych to přesně takhle! Tyhle slova použil jeden můj kamarád, když jsme se dostaly na téma "Tak co novej Halloween?! Viděls?" Ano, viděl, ale chtělo se mi brečet. Proč? Protože Michael Myers v kanále, vole! Proto!! Greenovi teď asi mnozí nemůžou přijít na jméno. Jak je vůbec možný, aby tenhle člověk, co s respektem a láskou naváže na původní Halloween, pak v následujících dvou filmech celý svoje úsilí spláchne do hajzlu a zmateným divákům ještě s úsměvem plivne do ksichtu. Díky moc, Davide. Opravdu sis myslel, že u pokračování kultovního slasheru bude chtít někdo čumět mikroskopem do hlav obyvatel Haddonfieldu? Seznamovat se s nima takřka hodinu a půl? Řešit jejich spory a životní bolístky, aby pak v závěrečný dvacetiminutovce konečně dorazil důchodce v bílý masce, přeříznul pár krčních tepen a krátce na to nedůstojně umřel? Ne ne, tady je všechno špatně. Samozřejmě až na těch pár mordů a Carpenterovy hudby, ale tak to jsme viděli a slyšeli už minule a jak to dopadlo. A vůbec, po tomhle lajdáckym zakončení mám - i když si to nerad přiznávám - chuť na Halloween Kills. A to není moc dobrá vizitka tohodle filmu, že? Tak snad zase za pár let a o dost líp. Prozatím dobrou noc, Miku. (30%)

X (2022)
Sláva! Po dlouhé době konečně HOROR! Dneska slavím, takže teprve zítra tu vystříkám smysluplnější komentář. Každopádně zdejší hodnocení opět brutal underrated.

Poslední noc v Soho (2021)
Roztomilá McKenzie sní nebo vyšiluje, šukatelná Taylor-Joy tančí nebo vraždí (ups!), kamera kouzlí překrásné obrazy a mazlí se s barvičkama, a soundtrack k tomu výborně dotváří retro náladičku šedesátkového Londýna, v němž je těžké neztratit svou nevinnost a ještě těžší přežít. Na druhou stranu, z dvouhodinové stopáže bych vystřihnul cca 20 minut nebo alespoň lépe mlžil pravdu, protože hlavní twist filmu divák prohlédne o dobrou půlhodinku dřív, než režisér zamýšlel.