Reklama

Reklama

Dealer III

  • Česko Dealer 3 (více)
Trailer 1

Organizovaný zločin s lidskou tváří. Syrový pohled do kodaňského podsvětí od proslulého dánského režiséra Nicolase Windinga Refna. Nicolas Winding Refn zakončuje svou trilogii o kodaňském podsvětí mrazivým portrétem stárnoucího gangsterského kápa Mila. V předchozích dílech byl tento srbský kmotr jen vedlejší postavou v příbězích dánských kšeftujících dealerů a zlodějíčků bezmocně se potácejících za hranou zákona. Když vše klapalo, jak mělo, byl Milo bodrým přátelským kumpánem, ale pokud měl pocit, že ho někdo chce podrazit, nebo bylo potřeba zatlačit na dlužníka, jeho žoviálnost a familiárnosti ustoupily nelítostným erupcím účelové brutality. Tentokrát se s tímto králem podsvětí, který zásobuje Kodaň drogami, setkáváme na sezení anonymních narkomanů. Milo chce přestat brát, protože pak nemá čistou hlavu na důležitější věci. Zrovna organizuje pohoštění na svatební hostinu své milované dcery, ale současně řeší i zpackanou zásilku drog. Také coby stárnoucí veterán stojí proti ambiciózním mlaďochům, ze kterých mohou být noví výhodní spojenci, ale současně i nežádoucí konkurence. Milo se snaží si v nové době udržet postavení, a tak zkouší nové věci, jenže starého psa prostě novým kouskům nenaučíš.
Režisér opět spřádá nelichotivý obraz podsvětí, prostý obvyklých mýtů a glorifikace nejen hollywoodských gangsterek. Také tentokráte přistupuje ke světu periferních podniků a umolousaných lemplů s empatickým zájem, přičemž ale v závislosti na hlavní postavě se mění atmosféra i pojetí snímku. Po vypjatě existenčním prvním dílu a jeho oidipovsky tragickém pokračování Refn trilogii uzavřel znepokojujícím portrétem krále podsvětí, který nehledá cestu ven, ani nesní o jiné budoucnosti, ale jenž je největší rybou v rybníce právě proto, že je ve svém živlu. Mít na rukou krev je pro něj stejně každodenní záležitostí, jako kuchtit tradiční lahůdky na svatební hostinu. Cenou za jeho postavení pak není strach o život, ale pouze stres a samota. Všechny roviny mnohoznačné postavy bravurně vystihl v Dánsku žijící chorvatský rodák, divadelní, filmový a televizní herec Zlatko Buric. Právě on coby představitel Mila, hlavním pojítkem celé trilogie, protože jako jediný z jejího početného hereckého ansámblu vystupuje ve všech dílech. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (176)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Slaughterhouse-Three: A Duty-Dance with Death. Starý známý Milo má pod dozorem Radovana Karadžiće jeden ze svých náročných dnů. Nedaří se catering, rodinné vztahy, odvykačka ani byznys.. Kodaňské mezinárodní podsvětí do třetice a zase trochu jinak. Hodnověrnost zůstává neměnná, závěrečné bourání polského masa je děsivé svým nevybočením z nastaveného rámce všednosti. Cítíte se jak po zkažené sarmě, ale zároveň přemýšlíte nad tím, jestli ten hérák kouřící Norbert Lichý nakonec nemá dobré srdce. Osamělé. Zjizvené. Možná tam je.. ()

AffectedFace 

všechny recenze uživatele

V prvním díle mě hodně zaujala vedlejší postava Mila a přál jsem si aby byl pro něj věnován celý díl, i přestože mi hodně věcí vadilo například: jeho rozmazleně hnusná dcera a ten nesmyslný večírek, který byl do filmu dostrčen díky časové tísni a film by byl dlouhý přibližně hodinu a pár minut navrch, ale i tak jsem z toho dostal dokonalý zážitek a posledních dvacet minut filmu zachránilo úplně vše! Trošku mě zamrzelo, že se hlavní postava z prvního dílu už nevyskytla ani v druhém ani v posledním.. Ve finále nám Milo trochu zešílí a dočkáme se menší gore záležitosti, škoda, že ne detailně zobrazeného. ()

Reklama

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

Tretí Pusher je z celej trilógie najlepší. S drogovou závislosťou bojujúci srbský mafián Milo je týpek, s ktorým sa človek ani na okamih nenudí, jeho hlášky a nadávky v rodnom jazyku nemajú chybu, takisto ako jeho svojské reakcie na rôzne situácie a to, že práve on je ústrednou postavou tretieho pokračovania vnímam nadmieru pozitívne. Frank z jednotky bol slaboch, Tonny z dvojky beznádejný skrachovanec, no Milo, to je stará zločinecká škola a v neľahkej situácii, keď sa ho nová gangsterská generácia z Turecka a Albánska snaží vytlačiť z hry je iba otázkou času, kedy vzplanie jeho balkánsky naturel a časovaná bomba sa sama odpáli. Potešil ma aj síce krátky, no o to efektívnejší návrat Milovej niekdajšej pravej ruky Radovana na scénu. I'm the Angel of Death je zakončením trilógie ako sa patrí... ()

Jello Biafra 

všechny recenze uživatele

Záverečný diel dánskej trilógie privádza späť na scénu srbského drogového bossa Mila z prvého dielu. Časy sa zmenili a Milo už nie je tým, kto mal pod palcom drogový biznis v Kodani. Snaží sa ho vyšachovať albánska konkurencia. Lenže Milo sa len tak nenechá. Tretí diel je o poznanie brutálnejší než boli prvé dva a jeho zápletka sa točí opäť okolo nevydareného kšeftu s drogami - tentoraz sú to lentilky vymenené za extázu. Dotyčná brutalita príde na záver a práve záverečnou "zabíjačkou", ktorú si režisér mohol odpustiť, sa film zhodí na obyčajný priemer. Dusná atmosféra však zostáva. ()

gojackill 

všechny recenze uživatele

Pusher III završuje trilogii, která svou autentičností a minimalistickým přístupem k natáčení připomíná některé filmy hnutí Dogma 95, hlavně Rodinnou oslavu režiséra Vinterberga. Přínos toho přístupu spočívá v sice neefektní, ale důsledné konstrukci postavy. Středovým bodem je Milo, stárnoucí mafián, který však nechce ustoupit mladé generaci. V posledním pokračování jsem se opět dostal pod kůži hlavní postavy, sice o něco méně než ve dvojce, ale opět jsem tuto postavu viděl i v té lepší stránce a navzdory ohavnosti Mila, jsem mu začal v jistých chvílích i fandit. Připomnělo mi to Bulgakova Mistra a Markétu, kde se píše, že nic není jen černé, či bíle... i strom totiž vrhá svůj stín. V tomto ohledu bylo vykreslení kmotra Mila opět bravurní. Nemyslím si, že je to nejlepší díl celé série, tím je pro mě mimořádně depresivní Pusher II, který mě jednou dojal a po celou stopáž až nepříjemně znepokojoval. V době kdy píšu tento komentář jsem viděl všechny filmy režiséra Refna do roku 2012, již po filmu Bronson a Drive jsem Refna umístil do svých Top ten režiséru, protože v těchto filmech přidal ještě nezapomenutou stylizaci, která působí jako silný stimul na divákovi emoce. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (5)

  • Lidé na protidrogových setkání byli skuteční narkomani. (Nathanielmon)
  • Všechny scény byly točeny chronologicky. (antonchigurh)

Reklama

Reklama