Režie:
Julio MedemScénář:
Julio MedemKamera:
Mario MonteroHudba:
Jocelyn PookHrají:
Manuela Vellés, Charlotte Rampling, Bebe Rebolledo, Nicolas Cazalé, Matthias Habich, Asier Newman, Lluís Homar, Gerrit Graham, Juanma Lara, Giacomo Gonnella (více)Obsahy(2)
Žila na poušti, v jeskyni i s indiány. Před tisícem let. Měla různá jména, ale vždycky to byla ona. Ústřední postavou Medemova filmu Chaotická Ana (2007) je poněkud výstřední dívka, která žije se svým svérázným, ale milujícím otcem v jeskyni nad mořem. Má výtvarné nadání a žije jako bytost nepoutaná ničím a nikým, pravdivá jen sama k sobě. Justine, výstřední mecenáška mladých talentů, pozve Anu do Madridu do komunity mladých umělců, které posbírala na svých cestách a jimž financuje bydlení a umělecké kurzy. Ana tak poprvé vstoupí do skutečného světa, zároveň ji však čeká bolestná cesta do hlubin sebe sama. Setkání s charismatickým Saídem, sirotkem po berberské matce, zcela změní její vnější i vnitřní realitu. Čeká ji krutá cesta do minulých životů vlastní duše, která, jak se zdá, mnoho vytrpěla...
Snad jedině Medem dokáže vytvořit iluzi světa, do něhož musí Ana vstoupit. Pomocí reálných obrazů a zvuků dokáže vytvářet zcela nadreálné situace. Hranice prostoru a času překračuje se stejnou lehkostí, jako by točil konverzační komedii. Světy, které svou originální optikou vytváří, jsou z tohoto světa a zároveň stejně skutečně tkví v minulosti či budoucnosti. Reálné situace tak dostávají zcela nové významy, aniž by bylo třeba něco složitě vyprávět či popisovat. Jeho filmy nejsou příběhy činů, ale vnitřních emocí: vášní, strachů, intuice, lásky a nenávisti. Realita jeho filmů začíná tam, kde končí viditelná skutečnost.
(Česká televize)
Diskuze
mně tedy docela přijde, že tento film má bohužel tak častou chorobu mnoha filmů, že slibně rozvíjející se příběhy, vykreslení postav, představení jejich světa...vše je najednou až nesmyslně násilně utnuto a v rychlosti ukončeno...jako kdyby tvůrci najednou zpanikařili, že přešvihnou čas... ve chvíli, kdy by měl spět příběh k závěru je toho příliš mnoho rozkresleno a najednou jako kdyby nevěděli tvůrci, jak z toho. a rychle... a závěr filmu je tak slabý ...nedomyšlený....někdy i nesmyslný....snižuje se tak výrazně kvalita celého filmu
On vyvolal válku. A z těch smrtí co měla, tak jí nejvíc bolela ta kde zemřela spolu s otcem Saida. Takže vlastně takhle bych si to vykládal...
Mě ale celý ten film přišel takový hodně ujetý. Jako psycho mám rád, ale to co píšeš Jaroslafe je fakt, taky jsem nechápal jestli ej ve Španělsku normální že tam ženský choděj nahý a ani se za ní chlapi neotočí (plá na začátku), a podobně...
-VELKÝ SPOILER- proč sakra řvala Ana na konci k tomu politikovi "si ten z nejhorších co mne zabil" když jí nejenže vůbec nezabil ale ještě se to mělo odehrávat v přítomnosti? A proč sakra Ana byla na lodi otce té nejlepší kamarádky lindy a linda s tím absolutně neměla problém i když s otcem roky nemluvila? (Že se ana před tím fotrem rozvalovala polonahá a jen jsem čekal kdy s ním začne souložit, raději vynechám.) A proč si jí vždy jako zázrakem postavy našly na nejvíc nepravděpodobných místech? (Hypnotizér, Saíd.) Proč nebyla víc rozvinuta linie toho, kdy Ana hypnotizérovi vyloženě navrhla aby jí během hypnózy znásilňoval, přesto jsme se nedozvěděli jestli se tak vůbec někdy stalo? A takhle bych mohl ještě hodně dlouho pokračovat....
na příspěvěk reagoval Badmaniak
Naprosto souhlasím se zajici. - VÁLKA A ZABÍJENÍ JSOU NESLUČITELNÉ S ŽENSKÝM PRINCIPEM. Závěrečná scéna (byť může být šokující) je tedy logickým vyústěním, protože to téma se řeší v celém filmu. Získalo tu jen jednu z tisíce podob, které může mít v současnosti. - A to, že někdo o válce nerozhodoval sám, ho přece nezbavuje zodpovědnosti. Protože kdyby to tak bylo, nebyl by za ta největší zvěrstva zodpovědný nikdo!!!
Trailer k tomu to filmu http://www.youtube.com/watch?v=3wGj43BPsxM
To je podle me fake. Spis jsem myslel zdali se to kvalitou a mnozstvim napadu vyrovna tomuto http://digg.com/extreme_sports/The_Horrible_Saga_of_SWAP_avi .
Spíš pro tento účel doporučuju slavný krátkometrážní snímek 2 girls 1 cup, Twinďo ;-)
Cetl jsem ze tam je shitting. Da se u toho vyhonit?
Docela mě zaráží relativně nízké hodnocení tohoto výborného snímku, který se nachází na hranici fantazie. Pro mě osobně jeden z nejleších filmů vůbec. Rozhodně se chystám v co nejbližší době na další projekci.
mozna jsem to napsal zmatene, myslel jsem to tak, ze ted dostavaji ceny valecne filmy, nebo filmy o holocaustu... Ale pan Medem udělal agitku! Nepozastavoval bych se nad tim, kdyby to tam nemela vetsina komentatoru. V teto souvislosti mne napada, co jsem cetl, totiz, ze je snaha vytvaret umele atmosferu strachu, aby represe a valka byly lepe oduvodnitelne a byly vnimany jako dulezite a potrebne. Valka,nasili, nenizas tak komplikovany problem - je to selhani vsech civilizovanych forem komunikace. Z
Souhlasím s Niktori(us)em, plus, spontánně se píše spontánně, ne spontálně, a poslední věta zajícova příspěvku mi nedává smysl ať se snažím sebevíc. Za války se totiž nedávají Oscary, ale Nobelové ceny míru. Asi se tu nechtěně potkaly dvě myšlenky, jedna ohledně filmového tvůrce a druhá ohledně politiky.
Až do třetího odstavce s tebou souhlasím.
Že závěrečná scéna
diváka zarazí podle mě ovšem divné není - je nečekaná, hodně šokující a
provokující a to nejen svou explicitností, ale i radikálností a
jednoduchostí přístupu k složité věci (tedy válce). Navíc je v tomto
místě film poprvé nepříjemně konkrétní a akutální, namísto původní
spirituality náhle bodá do vosího hnízda kontroverzního tématu....
Při zpětném pohledu už nemám se závěrem žádný problém a vlastně se mi v
něm i pár scén hodně líbí :-)
A holocaust přeci nezavinila jedna konkrétní osoba a stejné je to i tady. Konkrétně i Ana svůj čin označuje za "poetic act" a šlo víc o symbolické vypořádání se s "násilným mužským světem" než osobním útokem.
btw. U té langusty jsem viděl
spíš spojitost s jedním z Aniných životů, kde jí byl násilné odejmut
syn (vytažení langusty z akvária)...
Medem je
můj režisér číslo jedna. Souhlasím s vašimi postřehy, byl jsem u vytržení celý
film. Ale překvapilo mě, jak téměř všichni vyjadřujete rozladění ze závěru
filmu.
Umělec, i
filmař, má nejen právo, ale řekl bych i povinnost vyjadřovat se ke své době,
tedy i k politice. Umělec se nemusí nikomu zodpovídat, vnímá svět z jiného úhlu
a má určitý odstup.
Proto mě
překvapuje, že když si ho vážíte jako tvůrce, nejste ochotní přemýšlet i o
věcech, které jsou pro vás kontroverzní. Že i když uznáváte, že točí originální
a skvělé filmy, nevěříte, že by mohly mít jeho názory nějakou váhu. Všechno je
ale propojené, ten člověk někam došel ve svém vývoji a došel tak daleko, že
točí takové filmy.
Podle mě
ten závěr byl v souladu s postavou a jejím vývojem, vždyť omdlela, když měla
být kvůli ní zabíta langusta. Proto bylo logické, když se setkala s člověkem,
který rozhodoval o válce jí to za ním táhlo a chtěla se s ním konfrontovat.
Reagovala na něj spontálně, v duchu postavy a byla za to, co udělala, ochotná
zemřít. A to si myslím, že je zase taková ženská vlastnost, síla v
bezbrannosti.
Kdyby to
byl chlap, ktery zavinil holocaust, tak by to bylo v pořádku a možná by dostal
Oscara.
PeterN: a kdyby se někdo pokusil o sblížení s tebou, to bys ses klikat nebál?
Ano, opět jednou se potvrzuje mně s Petrem již plně splývající heslo: ,,Cherchez la femme".:)
V tom filmu je cosi výsostně ženského, něco za hranicí mého pohledu. Mě by moc zajímalo, jak ho ženy vnímají. Podělí se s námi nějaká otevřená ženská duše 'bez bázně a hany'...? Holky kde jste? Potěšilo by to.
Když budete kolegové takhle pokračovat ve sbližování, začnu se za chvíli bát, ty nové příspěvky otevírat.
Niktorius: No, to možná jo...A vzhledem k tomu, že sál bude úplně prázdný, budeme "jasní" :)
lena60: He, tak to se možná uvidíme přímo v kinosále :-)
Proč vůbec čtete takové ptákoviny, to jenom zbytečně naštve.
Niktorius: Nebo to může znamenat, že ho recenzent vůbec neviděl :-) No jo Premiere si trochu protiřečí. Ve Zlíně se hraje, což se divím...Snad nepropásnu.
Mně se spíš nelíbí to "zbabělé" hodnocení v nefilmových či pochybných filmových periodicích (nejen u tohoto filmu, off course).... Vadí mi, když dá někdo náročnějšímu/složitějšímu/kontroverznějšímu filmu průměrné číselné hodnocení a napíše něco jako právě ono "Strhující mystika pro ty, koho 'tyhle věci' zajímají. Pro ostatní asi jen hysterická a nedotažená love story." Takže ten film je nějaký schizofrenní nebo co? Že je strhující a zároveň průměrný....A co to znamená, že je nedotažený? (Navíc to vůbec není love story, ale to ignorujme.) Znamená to akorát to, že si s ním recenzent neví rady a buď na něj vůbec názor nemá, nebo se ho bojí prezentovat....
Mimochodem, film se momentálně hraje ve Zlíně....Hell yeah!
lena60: jde pochopitelně o nadsázku, ale miluji ty komentáře, ve kterých se člověk ostatním zdůvěřuje se svou mozkovou nedostatečností, a místo toho, aby hledal chybu v sobě, to nandá tomu filmu...
PeterN: Jsi drsný :-). Já myslím, že i blbečkové mají právo napsat svůj názor. Na film se chystám a doufám, že nebudu nucena ponechat ho bez komentáře...
Já myslím, že k tomuto snímku se docela hodí komentář Martina H. k filmu Miluji tě k sežrání: ,,Některým jedincům by určité filmy neměly být vkládány do rukou a měly by jim zůstat zapovězeny." Jen nechápu, proč mají takovou potřebu psát k podobným filmům komentáře právě blbečkové, kteří jej "nepochopili", nebo nemají rádi mystiku či co. Ať sem lupnou jednu, dvě nebo tři hvězdy, a o obsahy svých myslí se spokojeně můžou dělit s kámoši u piva. Ostatní bych jen upozornil na Niktoriusův komentář, který k Chaotické Aně říká vše podstatné.
"Strhující mystika pro ty, koho 'tyhle věci' zajímají. Pro ostatní asi jen hysterická a nedotažená love story." Premiere (už zase) perlí :-(