Režie:
Lukas MoodyssonScénář:
Lukas MoodyssonKamera:
Marcel ZyskindHudba:
Jesper KurlandskyHrají:
Gael García Bernal, Michelle Williams, Sophie Nyweide, Marife Necesito, Tom McCarthy, Natthamonkarn Srinikornchot, Elmira Arikan, Peter Tuinstra (více)Obsahy(2)
Příběh nového filmu Lukase Moodyssona (Láska je láska, Lilja4ever) se točí kolem úspěšného newyorského páru – Leo (Gael García Bernal) a Ellen (Michelle Williams). Leo je tvůrcem vzkvétajících webových stránek a vkročil do světa peněz a velkých rozhodnutí. Ellen je oddanou lékařkou na pohotovostní chirurgii a obětovala své dlouhé pracovní směny zachraňování životů. Jejich osmiletá dcera Jackie tráví většinu času se svou filipínskou chůvou, což je situace, která nutí Ellen se zamyslet nad svými prioritami. Během pracovní cesty do Thajska Leo bezděčně spustí řetězec událostí, které budou mít dramatický dopad na všechny. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (124)
„Vidíš to bílý? Víš, co to je?“ - „Co?“ - „Mamut. Slyšíš dobře. Ten chlupatej slon, co vymřel před pěti tisíci lety nebo tak nějak. Teď podnikají výpravy na Sibiř a ty zmrzlý zvířata vykopávají. Jejich kly pět let vysoušejí, až pak je můžou uříznout a dělat intarzie.“ - „Mamut...“ - „Nejlepší pero na světě. Za tři tácy.“ Nemůžu si pomoct, ale kupříkladu oproti režisérovým předchozím filmům Lilja či Společně jsem byl u Mamuta emocionálně mnohem méně zapojen. Základní problém definovaný jako rodiče nemají na své děti čas kvůli práci (a to bez ohledu na sociální status) mi tu vychází poměrně banálně. Tím spíš, když všichni v tomto filmu si na své děti chtějí udělat čas (v reálném světě kolem sebe vidím totiž úplně jiné důvody). Příběhově jsem se sice nenudil a herecky to také špatné nebylo, ale film mi nenabídl nic, co by mnou víc hnulo. Samotný závěr pak zřejmě měl nabídnout jistou naději, osobně si ovšem myslím, že se téměř vše brzo vrátilo do starých kolejí (a třeba takový „přešlap“ manžela vyšuměl do prázdna). Dávám čistý průměr. ()
Krize hodnot a překvapivé propojení světů a kultur, nečekané následky, téma odcizení mezi partnery a nalézání pravých hodnot. Kdo se má lépe a kdo hůře? Všichni lidé na světě jsou stejní, prožívají totožná utrpení, mají podobné touhy a nejsou izolovaní. Život lidí z různých kultur na planetě se zdá být odlišný, ale naše životy jsou propojené, v přeneseně sova smyslu i fakticky, ať se nám to líbí či ne. Co je skutečná blízkost, láska a opravdové hodnoty? A co doopravdy nutně potřebujeme k životu? Minimalistický snímek, který hledá i nabízí odpovědi. ()
Mamut mě překvapil již svou nominací do filmového výběru běžných kin a i když mě to trochu znejistilo, byl jsem uklidněn - diváků bylo velmi málo. Další příjemné překvapení mě čekalo na plátně. Velmi lehce a srozumitelně vyprávěný příběh manželského páru. Herecký projev Gaela Garcíi Bernala působí jako vždy přirozeně a jeho ženská polovička mu obstojně vypomáhávala budovat solidní film. Chtěl bych napsat solidní drama, ale za drama Mamuth bohužel označit nelze. A bohužel právě ona absence jakýchkoliv překvapení a dějových zvratů celý film sráží dolů. Nakonec se sice vyšvihne trochu víš, ale na nadprůměrný film ro nestačí. Velmi vysoké tři hvězdy. ()
Tak přesně takhle si představuju nový, vysoce sofistikovaný kýč: formálně není celkem co namítat, ale jinak místy srdceryvný, hodně vypočitatelný, přitom nesmí zapomenout na nějaké obecnější mravolično (těžký život v Thajsku, rodina má být spolu atp.) a závěr sice nemusí být sladce smířlivý, ale aspoň k tomu mít nakročeno. ()
Životní osudy jsou někdy celkem zajímavé a stačí jen malé impulzy k tomu, aby se všechno změnilo, anebo aby se člověk stal i někým jiným, kým doposud byl. Jako kdyby zde manželé, každý žil svůj vlastní život. A přesto se pořád milovali a rádi se k sobě vraceli. Nestrhlo mě to, ale sem tam to k zamyšlení nutí. ()
Reklama