Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvaačtyřicetiletá Nadine je ctižádostivá, nezávislá a v práci úspěšná žena, která dříve často střídala milence. Nyní ale žije sama a je bezdětná. V jejím těle už několik let varovně tikají biologické hodiny, které ji vyprovokují k impulzivnímu činu: poté, co v supermarketu potká bývalého přítele, unese jeho sedmiměsíční dítě a ujede s ním z místa činu. Během útěku na jih Evropy se ve vzpomínkách vrací k mezním okamžikům svého života v posledních dvanácti letech. Štěstím opojenou i výčitkami svědomí zmítanou ženu záhy čeká nejtěžší rozhodnutí v životě... Druhý celovečerní film Erika de Bruyna se zamýšlí nad generací soběstačných žen, které dávají přednost kariéře před rodinou. Režisér pro větší univerzálnost svého psychologického dramatu obsadil do titulní role tři herečky, které hrdinku ztělesňují v různém věku i v různých fázích života. [43. MFFKV 2008] (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (14)

Filmweb.cz (Filip Šula)

"Co film rozhodně kazí, je očividně uspěchaný konec. Divák, natěšený bezvýchodným vývojem událostí a rozháranou duší hlavní hrdinky, bude zklamán neobratným a nepříliš logickým vyústěním. Spíše než road movie je Nadine psychologickým dramatem o hodnotách, promarněném životě a o tom, že nejvíce si…" více

MovieTime.cz (Jan Kučera)

"Snímek se zpočátku tváří jako tíživé existencionální drama. Úvod začíná velmi zajímavým záběrem na jedoucí auto, perfektně pracující s odrazy světel a celkovou kompozicí obrazu. Následný únos dítěte pak působí jako zcela neemotivní akt, který je následně vystřídán zdrcujícím pohledem na rodiče…"

MovieZone.cz (Petr Cífka)

"Na Nadine je sympatické, že se nepokouší za každou cenu vyhrotit svůj příběh a že si vystačí jen s posmutnělým sledováním zbloudilé ženy. Erik De Bruyn se v ní nesnaží o okázalou syrovost, ani přehnaně neulpívá na hereckých výkonech nebo malebných záběrech z pláží a z dlouhé řádky prosluněných…" více

Premiere.cz (Ilona Francková)

"Nadine funguje nejen jako napínavý psychologický film, ale i jako citlivá studie moderní ženy, která se v době sexuální svobody a rozvolnění tradičních rodinných hodnot potýká s kariérou a nezávaznými vztahy, ale nakonec ji stejně přemůžou mateřské instinkty." více

Rozhlas.cz (Věra Šmejkalová)

"Přes rozkrývání Nadina života zůstává tajemstvím, proč se právě ona dostala do takové životní situace. Kamera ji často snímá za sklem auta nebo za oknem domu a podobně zprostředkovaná zůstává i výpověď o první generaci, která tápe i na prahu středního věku. I přes tuto nejednoznačnost je Nadine…" více

Tiscali.cz (Jan Jaroš)

"Film Nadine se dotýká závažného problému, jak sloučit mateřství s kariérou. Avšak činí tak s často zbytečnou rozeklaností inscenačních i vypravěčských postupů. Chtěnost výrazné formy, která se opírá jednou o žánrová klišé thrilleru, jindy akcentuje duševní zmatky zdůrazněním psychopatologických…"

Reklama

Reklama