Obsahy(1)
Shae je úzkostlivá matka, která žije sama jen se svou malou dcerkou Sophií. Jednoho večera ji probudí děsivá noční můra, plná krve. Jde tedy zkontrolovat dítě, ale to není ve své posteli. Do matky vstoupí obavy a začne svou holčičku hledat po celém bytě. Jenže můra ještě nekončí, protože na ni v bytě čeká něco mnohem horšího! Potoky krve, děsivé přeludy a dětský hlásek z povzdálí ji začínají pomalu dohánět k šílenství, protože všechny pokusy najít Sophii ztroskotávají v koupelně. Jakoby tato místnost skrývala děsivé tajemství, které Shae začne postupně odkrývat. Je to snad všechno jen hrůzný sen, ze kterého se nemůže probudit? (SOLOM.)
(více)Recenze (25)
K tomuto snímku jsem přistupoval poněkud vlažně, protože jsem neočekával nic extra, ale to byla docela chyba. Již od úvodní minuty nabere atmosféra skutečně děsivé tempo a napětí by se dalo místy i „krájet. Každá další scéna nás sice začne mást čím dál více, protože divák stále netuší co z toho všeho vzejde, ale myslím si, že každý bude ve finále spokojený. Duchařina s velkým množstvím krve určitě stojí za pozornost. Navíc musím tvůrce pochválit za jejich hrátky s bílou barvou, protože tato barva ve spojení s krvavou červenou vytvořili skutečné pekelnou kombinaci. ()
Červená a bílá, prázdné prostory, ztrácet se v rozlehlém bytě a potichu, to by bohatě stačilo. Netřeba výkřiků, efektně protáčených panenek, tím míň panenek hadrových, zbrocených krví a dalších celkem obvyklých nebo povinných lekaček. O co jde odhadneme podle nápovědy vzpomínek až příliš poslušně a brzy. Pointa je efektní, ale možná až moc didaktická. On už ten křížek na zápěstí varoval… ()
Pro hororového fanouška jistě nic nového. Vše tu bylo již mockrát, hned úvodní scéna dá vzpomenout na mistrovské Kubrickovo Osvícení - chodba zalévající se gejzíry krve! Ani pointa není ničím novým, ale to už by bylo vyzrazeno vše. Osobně se mi líbily hudba, zvuky, kamera a krvavé výjevy, jež měly sice svoji hranici zobrazení, ale proč ne. Snad jen už nějaké to chapadlo chybělo, mokvající stěny, černé žíly na stropě a vlasatý bubák. V závěru je jasné, proč tohle všechno tam být nemuselo. Pozor - možné prozrazení konce! : dnešní teologové si představují peklo tak, že se jedná o nekonečný prázdný (snad bílý) prostor, kde je odsouzencova duše odkázána k věčné samotě....to už snad raději ty kotle nad ohněm, ne? ()
Hororový kraťas, u něhož mohu ocenit pouze zdařilou pointu. Ke kýženému závěru se však musí divák vyloženě protlouci skrze Rodriguezovu marnou snahu o vybudování ucházející hororové atmosféry; ohlášené lekačky, které zákonitě postrádají efektivitu; či nevalný herecký výkon Marcie Seklecki, jež byla obsazena do role hlavní postavy. Jakožto zdejší hororový expert musím fanouškům kvalitního hororu doporučit, aby se snímkem Daughter vůbec neztráceli čas. ()
Výtečná atmosférická jednohubka, která sice používá osvědčené propriety jako jsou krvavé gejzíry zrcadla, potažmo zasviněná panenka oblejzaná červy, ale zároveň napíná, leká a ocenit je potřeba i zvukový doprovod s vydařeným dětským nápěvem. Herečky jsou také fajn a zejména holčička má potenciál děsit. A také tu najdete jednu z nejoriginálnějších a nejděsivějších vizí pekla. Škoda, že na tohle Rodriguez už nedokázal navázat. 90% ()
Reklama