poster

Vojížděči vodpadků (festivalový název)

  • USA

    Trash Humpers

Drama

USA / Velká Británie / Francie, 2009, 78 min

Režie:

Harmony Korine

Scénář:

Harmony Korine

Kamera:

Harmony Korine
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MA.KI
    ****

    Nihilistická / bizarní / repetitivní / občas groteskní / občas velmi znepokojující / maximálně autorská a alternativní mozaika jakýchsi záznamů mizerné kvality (VHS stylizace), která se divákovi snaží říct, že ne vše je na tomto světě dokonalé. Například lidé. ~ Skýtá poměrně široký interpretační prostor. ~ ~ per to per to per to neposer to(30.7.2013)

  • Radko
    ****

    Forma hladí dušu zberateľom podivných videokaziet. No nielen im. Možno sa Vám niekedy stalo, že ste videli človeka, čo revom a nadávkami účtoval s celým svetom. Ak nie, tak smradľavý a výkalmi nasatý typ zažil temer každý. A možno ste zažili niečo iné: kreatívne odchýlky na hrane. Upozorňujú na to, že v spoločnosti čosi smrdí. Tak sa na to upozorní páchnucou performanciou, primeranou zlej východiskovej situácii. Zvyčajne radikálnym a šokujúcim gestom tvorivej svojvôle. Obskakovači odpadkov pozývajú do tohto sveta. Do sveta umenia vylúčených. Sociálne, spoločensky i morálne. Výber záleží na divákovi a jeho postoji k svetu k jeho hodnotám. Inak na šukačku s odpadom bude hľadieť obdivovateľ pop kultúry, inak vládna väčšina (roky otrokom servírujúca vlastné mocenské hodnoty) a inak umelci, pankáči a tak ďalej. Obskakovači ukazujú aj to, že ich morálka nemusí byť vadná. Vadnými sú totiž často hodnoty väčšinovej spoločnosti. Hrdinovia filmu ničia, popierajú veci tvoriace podstatu 99% obdivu aj obsahu dnešnej spoločnosti. Posvätné predmety techno-otrokov (dnešnej populácie): televízne obrazovky, prehrávače hudby, rádiá, neónové trubice. Je to ústredná os toho, čo nás každodenne obklopuje, v čom sa pohybujeme, po čom túžime. Hrdinovia filmu nachádzajú humor aj v absurdnom, zlovoľnom ponižovaní, výsmechu a ubližovaní. Toto nech si preberie po svojom. Ako napísal užívateľ Davered: priestor pre interpretáciu je široký. Je to tvorba mentálneho okraja? Alebo rebelantské gesto rozumu voči potratovej, umelohmotnej dobe - spoločnosti odrazu? Niektoré prejavy tejto tvorby pripomínajú výčiny detí. Tie sú spontánne, tak čo? Nejde o autentický záznam. Len performancia do dôsledkov. S nasadenými maskami starcov. Najväčšie potešenie svojráznemu triu a spriazneným týpkom robia kopulačné pohyby so všetkým, čo stojí na verejných priestranstvách (stromy, lampy, kríky) no najmä s tým, čoho sa ostatní zbavili ako nepotrebného. Pretože oni sú takí istí. Starí, použití, nepotrební. Svoj k svojmu. A tak eroticky milujú to, čo väčšina, ktorá ich odhodila odhadzuje. Soundtrackom je opakovaná pieseň o troch malých diabloch spievaná aktérmi a do uší sa zarezávajúci hrdelný smiech režiséra. Poznámky: Užívateľ dr.Orlok to prirovnal k sérii Jackass. Áno Jackass po vypití mocného vývaru z koreňa durmanu a vyfajčení obrej fajky hašišu zároveň. A k otázke ancientone - aký je vzťah protagonistov k separovaniu? Z filmu nebolo zrejmé, či sa do smetiakov ejakulovalo. Pokiaľ áno a išlo o koše na bioodpad, išlo o rešpekt k separovanému zberu. Ak striekali do nádob s čistým kovovým či skleným odpadom, vytvárali by tak znečistený odpad; ak chám vyšľahli do koša s papierom, vytvoril by sa tým kompozitný zlepený materiál. V uvedených prípadoch by ich vzťah k separovaniu bol ľahostajný až negatívny.(11.12.2014)

  • roorybacky
    *

    Stejnou měrou jakou zbožňuji Spring Breakers nenávidím Trash Humpers. Prvních pár minut se tomu člověk směje, potom se začne nudit a po půl hodině už je natolik znechucen, že to buď vypne, anebo to dokouká v naprosté apatii. Ten film se být "odpadem" cíleně snaží a bezezbytku se mu to daří, problém je v tom, že se tak stává zcela nekoukatelným. Byl bych ochoten jej akceptovat a snad ho i ocenit kdyby trval deset minut, protože zhruba tolik prostoru v něm zaujímají něčím významné scény, ale nejsem už schopen strávit jej jako svou repetivní prázdnotou ubíjející celovečerák, který mě přibližně v jednom z osmi případů pobaví nebo šokuje. Nejsem si ani jistý, na co se Korine snažil tímto filmem poukázat, ale ať už to byla chorobnost naší společnosti, anebo cokoliv jiného, učinil tak natolik neortodoxním způsobem, že se mi nepodařilo toto poselství filmu uspokojivě vstřebat, natož mu porozumět. Co ale obdivuji, je fakt, že Korine natočil bezprostředně po sobě dva po formální stránce naprosto protikladné a zároveň natolik novátorské filmy.(3.4.2013)

  • Cimr
    ***

    S tímto filmem to mám dost podobně jako se snímkem Saló aneb 120 dní sodomy - je to šílené, hnusné, odporné, divné, normální člověk to nemůže dokoukat, ale nedá se to jen tak rychle odsoudit odpadem. Považovat to za kravinu, v níž parta starých dementů kopuluje s popelnicema by bylo velkým podceněním, protože je tu celá řada až poetických a filosofických míst, jen jsou ukryté v dost divném hávu. Celá ta atmosféra je neopakovatelná. Je to vtipné, bizarní, smutné, ale ze všeho nejvíc děsivé (či přesněji: znepokojující). Pro mě osobně to je jeden z nejděsivějších filmů, co jsem v poslední době viděl. Není to horor jak má být, nejsou tu vraždící maniaci, duchové ani mimozemšťani. Je tu jen podivná noční můra, vykloubený svět, v němž přestávají fungovat základní hodnoty. A to je na tom nejděsivější. Procento, že mě sežere obří žralok, je celkem mizivé, ale takových hajzlů, co ,,nechtějí nic řešit, jen se bavit" a v rámci zábavy strkají žiletky do jablek nebo hází po lidech petardy, takových znám spousty. Vše korunuje výborný mnohoznačný konec. Mrzí mě jediná věc - že režisér nakonec vyměkl a neuskutečnil záměr nechávat VHS kazety různé poházené a takto film rozšířit mezi lidi. Kdybych někde objevil kazetu, pustil si jí a objevil tam tohle, asi bych se posral.(7.3.2013)

  • Slasher
    **

    Fakt jako kazeta vytažená z kontejneru, taková óda na špínu, divnost a nezajímavost. Korine to prý natočil jednak z fascinace noční městskou scenérií a vzpomínek na šmíráky, jednak z jakéhosi pozastavení se nad úlohou popelnic. Tady to je prostě slepenec nijak dějově pospojitých výjevů, v nichž pár pseudo-důchodců páchá různé nepatřičnosti (třeba to symbolické ošukávání popelnic) a potká se s několika exoty. Určitou hloubku tomu neupírám, základní myšlenka mi možná také byla poodhalena, ale jinak tedy skutečně nezáživně strávených 70 minut.(13.11.2010)

  • - Film mal pôvodne začínať ako skupina fotiek zobrazujúcich vandalizmus hlavných aktérov. Tieto fotky však vyšli tak strašidelne, že Harmony Korine začal premýšľať nad tým, že "možno by to mohol byť film". (ash99)

  • - Harmony Korine uvažoval, že dokončený film bude rozmiestňovať na neoznačených VHS kazetách na náhodných miestach, aby sa objavil ako "tajomstvo" na nič netušiacej verejnosti. Z nápadu sa upustilo z dôvodu, že film by si neudržal autorské práva. (ash99)

  • - Natáčanie trvalo štyri mesiace. (ash99)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace