Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V červenci 2007 se vydala tříčlenná expedice trabantem Hedvábnou stezkou do pouští střední Asie. Na tachometru malého žlutého trabanta se otáčí patnáctý tisící kilometr. Pod jeho koly zmizela polovina Evropy i většina států střední Asie. Po šesti týdnech strávených v jeho nerozměrných útrobách společně projeli Dan Přibáň, Vladislav Růžička a Jan Martin Kozel střední Evropu, Balkán, Turecko, Írán a Turkmenistán, aby se v uzbeckém Samarkandu jejich cesta opět zlomila na západ a přes Kazachstán, Rusko a Ukrajinu je dovedla domů. (Doc Alliance Films)

(více)

Recenze (116)

mikinhoo 

všechny recenze uživatele

Na filmu je vidět, že je to pokus o začátek určité série, která vyšla jak už všichni víme. Kamera nebyla úplně profi, dialogů bylo pomálu. Všechno to navíc provázel jeden dlouhý zatracený monolog o tom, kdo kdy v jakým století umřel, vládl atd., bylo by to v pořádku, kdyby ovšem film nepůsobil jako, že nejde o typický historický, á la Toulavá kamera, dokument, ale o zážitek cestování s trabantem za minimální peníz někde mimo civilizaci. Naštěstí se poučili a natočili to více, jak já říkám, po "topgearovsku". ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Nějak začít se musí, ne? První krok je nejdůležitější, zároveň ale nikdo neříká, že bude levou zadní. Nebudu psát, co všechno by to chtělo, protože v dalších dílech tam ty věci jsou. Akorát se chci ještě podepsat pod názor, že ani mě tady nezajímá to, kvůli čemu vymysleli Cestománii. Když někdo někam jede trabantem, zajímá mě trabant. Až se do Persie potáhne historik teoretik, ať si vykládá o první fabrice na koberce klidně celý týden. Jenže na to se zas já nebudu koukat. ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Z dokumentu je hrozně cítit, že natočení nějakých záběrů bylo pro expedici dále než na druhé koleji. Celá výprava byla pro zúčastněné určitě hrozně krásným a nezapomenutelným zážitkem. Diváci jsou však brutálně ochuzeni. Na tento dokument jsem se koukl spíše jako na předskokana na tolik opěvovanou Afriku a posléze i celý svět. Žádný zázrak jsem nečekal a žádný zázrak se ani nedostavil. Když se chce, tak to jde. Tahle výprava hrozně chtěla. Vydat se nejhorším autem přes úseky pokryté pískem a prachem, tam by se objevily problémy i mnohem lepším autům. I to málo, co se chtělo cestovatelům natočit je extrémně zajímavé. Stopáž je naprosto přiměřená. Už i do tak krátké stopáže se dostaly záběry, které by zde být nutně nemusely. K dokumentu má projekt hodně daleko, ale je nezbytné ocenit silné odhodlání a obrovskou odvahu vše podstoupit. Dokonce mi přišlo, že cesta byla jen hodně provizorně naplánovaná a i to málo, co naplánované bylo se stejně nějak zkomplikovalo, takže se vše neslo v rytmu obrovské improvizace. Dávám 3 * a těším se do Afriky. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

Vlastne sa ani nedalo očakávať, že banda bláznou, ktorí vyrazia na 15 tisíc kilometrovú cestu cez dosť nebezpečné krajiny, sa ešte elitne zhostia úlohy kameramanov a scenáristov. Skupina bola ešte malá, nemali zvlášť človeka, ktorý by sa staral o réžiu fotografie - boli vlastne radi, že to prežili. A to sa cení. A hlavne, založili tým kult, ktorý možno nekončí ani miniseriálom z cesty z Južnej Ameriky, a môže inšpirovať tisícky ľudí k dobrodružstvám po celom svete. Jedno viem však iste: Aj keď chcem sám zažiť podobnú výzvu, určite to neučiním na trabante :) 65% | SD, CZ | ()

Ryuuhei 

všechny recenze uživatele

Napravuji, co jsem zameškal, ale ve výsledku tolik nadšený nejsem. Začátek zasazený hned do Turecka působil uřízlým dojmem, kdy zde nebyl ani kratší sestřih cesty předtím. Zbytek cesty se nesl víceméně taky ve střizích a opravdu zajímavých situací bylo pomálu. Navštívení některých více známých míst a následný výklad tak nebyl mnohdy ničím moc záživným. Amatérský cestopis velmi průměrného rázu. Ale nebudu zapírat, že bych také nějakou takovou jízdu napříč neznámými kraji rád zažil. 50% ()

Galerie (25)

Zajímavosti (4)

  • Expedice urazila více než 15 000 kilometrů. (ČSFD)
  • Tato tříčlenná expedice započala v červenci 2007. (ČSFD)
  • Cestovatelský vůz nese typové označení Trabant 601 Universal Combi. Přezdívka vozu byla Egu, což bylo první slovo dcery hlavní postavy snímku Dana Pribáně. (DruidKarel)

Reklama

Reklama