poster

Následky otřesu

  • Česko

    Krutá volba

    (festivalový název)
  • Čína

    Tang shan da di zhen

  • Čína

    唐山大地震

  • anglický

    After Shock

  • Slovensko

    Krutá voľba

Drama

Čína, 2010, 136 min

Režie:

Xiaogang Feng

Kamera:

Yue Lü
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • T2
    ****

    Rozpočet $25miliónovTržby USA $62,962Tržby Celosvetovo $100,292,829║ pôsobivá dráma, s dobre vykonštruovaným dejom, emócie to nedokáže ale ždímať tak ako by sa patrilo, skôr to je taký civilnejší dosah pre diváka, nemá to ten nátlakový efekt aby diváka musela dostať tragédia do kolien, obrazovo je katastrofa zosnímaná veľmi pôsobivo, sila /80%/(27.1.2011)

  • RHK
    ***

    Matka může ze zhrouceného domu po zemětřesení zachránit jen jedno ze svých dvou dětí a druhé musí obětovat. Z toho vyplyne docela složitý čínský film o dvou osudových zemětřeseních, plný emocí a hezky popsaných postav, ale který poněkud kulhá na tempu i na logice. Matka, která by byla osudem donucena obětovat dceru, by ji možná mohla v šoku po katastrofě nechat ležet jako mrtvou před zbořeným domem, ale později by se určitě postarala o tělo a o pohřeb, nebo by hledala hrob. A hrob dítěte by jistě nemohl být vytvořen bez těla bez matčina vědomí a především bez těla - a mrtvé tělo nebylo. Navíc v komunistické Číně známé kolektivismem a tedy policejní kontrolou osob by se matka třeba i z odstupem času dozvěděla, že její dcera (zapsaná do školy pod pravým jménem) přežila; stejně tak úřady by asi nedaly souhlas k adopci bez ověření smrti pravých rodičů. Stejně tak adoptivní otec by se při zmizení dcery patrně obrátil na úřady s prosbou o pátrání... Protože film mne přes cituplnou story emočně nijak zvlášť nedostal, byl pro mne kromě zmrtvýchvstání Fang-deng paradoxně nejzajímavější lehce plakátový vývoj čínského hospodářského zázraku odehrávající se v pozadí života obou přeživších dětí. A taky jsem se naučil, že v Číně je smuteční barvou bílá... Trailer: http://www.csfd.cz/film/277784-kruta-volba/videa/(13.5.2013)

  • misterz
    ****

    Uznávam, bolo to typicky ázijsky sentimentálne, no na snímok sa aj tak pozeralo veľmi dobre. Len škoda toho divného strihu, niektoré situácie akoby ani na seba nenadväzovali, mnoho potenciálne zaujímavých scén (napríklad zvítanie sa s bratom) tu bolo vynechaných a preto ako celok to potom pôsobilo dosť útržkovito s veľkými skokmi v príbehu - nebolo to kompaktné. Ale na slabší nadpriemer to stačí. 70/100(13.11.2018)

  • JFL
    *****

    První neamerický film pro IMAX a aktuální rekordman návštěvnosti v Číně je až příliš snadné smáznout ze stolu jako propagandu a povrchní sentimentalitu, ale při tom se jedná o ve své kategorii výjimečné dílo. Poplatnost dominantní ideologii a její utužování k výpravným spektáklům (ať už čínským, evropským či hollywoodským) prostě patří a jde o to, jak konkrétní dílo tuto rovinu pojímá a jestli dokáže přinést ještě něco dalšího. Právě v tomto ohledu "Aftershocks" exceluje více než řada amerických snímků. Detailní výpravě filmu lze vyčítat iluzornost a přikrášlenost, ale při tom je třeba uznat, že skvěle ilustruje vývoj Číny a nepřímo i proměnu vládnoucí ideologie z maovského komunismu na komunismus s tržní tváří. Podobně můžeme i samotný příběh vidět jako vrcholně tradicionalistickou moralitu o tom, že rodiny mají držet pohromadě a že předci si zaslouží úctu, ale současně se prostřednictvím účelně jednorozměrných postav (přesněji řečeno omezených na roli nádob pro konkrétní významy, jako tomu je například i ve filmech Jasudžiróa Ozu) rozvíjí působivé pojednání o nemožnosti nahlédnout bolest a utrpení lidí, kteří o někoho přišli. Tato linie ve filmu pozvolna krystalizuje, aby se ve finále ukázala v plném světle, což dramaturgie podporuje faktem, že z úvodní spektakulárnosti směřuje postupně k intimnějším tématům (na rozdíl od úvodní bombastické rekonstrukce zemětřesení v roce 1976 je tragédie z roku 2008 zobrazena nepřímo skrze reakce postav na zprávy v televizi).(6.5.2011)

  • Fr
    ***

    ,, ZACHRÁNIT JDE JEN JEDNOHO. HONEM SI TO ROZMYSLETE! ......ZACHRÁNIT JDE JEN JEDNO DÍTĚ!“..... /// Je 28.7. 1976 a čínský Ťan-šan za chvíli zažije jedno z nejsilnějších a nejničivějších zemětřesení všech dob. Padá jeřáb, padaj lidi, padaj domy s rudou hvězdou (na čele). KATASTROFA (přírodní!)!! Špinavá a zkrvavená paní pičuje na Boha a děti volají o pomoc. ... Malá sága o rozdělené rodině, o 30 letech, která lemují dvě zemětřesení a které ovlivnila otázka: ,,KTERÉHO Z NICH?“, o holčičce (a jejím srdci rozpadlém na kousky), o matce (a jejím srdci uvězněném v troskách), bratrovi a těch okolo.... si mi zdá zbytečně rozvleklá a jistojistě bližší Číňanům než mě. Protože i když je (samozřejmě!!!!!!) závěr dojemný a emoce pracují, celek funguje spíš jako pocta těm 255 000 obětí (neoficiálně jich prý mohlo bejt až 655 tisíc), než filmovej trhák. Včetně tý politický agitky. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nevím co mám udělat, když městem proletí asi tak miliarda vážek. 2.) Taky na mě často volají: ,,až se najíš, tak si nasaď ruku“! 3.) Zjistím, jakými změnami prošla čínská lidová osvobozenecká armáda od roku 1976 do r. 2008. 4.) Mám dojem, že mě doma nechtěj (platí pro děti!). 5.) Thx za titule ,,KatySchka“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(28.7.2011)

  • - Čínský kandidát na cenu pro nejlepší neanglicky mluvený film na 83. ročníku předávání Cen Akademie. (Raztubyl)

  • - Tímto filmem se režisér Xiaogang Feng stal prvním čínským režisérem, jehož filmy vydělaly dohromady přes jednu miliardu dolarů. (Raztubyl)

  • - V srpnu 2010 překonal výdělkem přes 532 milionu RMB do té doby nejvýdělečnější čínský film Jian guo da ye. (Raztubyl)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace