Reklama

Reklama

Eva

(festivalový název)
Trailer

Obsahy(1)

Geniální kybernetik Alex se po deseti letech vrací pracovat do rodné Santa Ireny, kde se setkává s rodinou svého bratra. Mezi bratrovou okouzlující dcerou Evou a Alexem vzniká zvláštní souznění. Místní univerzita pověřila Alexe vytvořením dětského robota, jehož vzorem se stává právě Eva. Debutující režisér vstoupil na pole žánrového sci-fi filmu s melancholickým příběhem, v němž se pod rouškou světa budoucnosti skrývá nadčasové drama o lidskosti, silných emocích a starých ranách, které se ještě nezacelily. (Febiofest)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (46)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Těžký průměr. Sice je to hezky natočené, dobře zahrané a líbil se mi i ten vizuál + námět sám o sobě, ale i tak je to strašně chladné. O emoce se to sice snaží hezky, ale já je z toho necítil skoro vůbec. Navíc to ani nemá žádnou pořádnou atmosféru a celý děj je využit jen na banální a předvídatelnou historku (jejíž velký zvrat jsem vytušil už někde na začátku), která by v tomhle podání byla skutečně lepší jako epizoda Krajních mezí nebo Black Mirror. Přitom to stačilo víc rozpracovat a domyslet (btw, MOŽNÝ SPOILER rád bych věděl, jak je možné, že robotické dítě s emocemi je víc čilé a aktivní, než dítě normální... KONEC MOŽNÉHO SPOILERU a taky bych rád věděl, co znamená definice "nudné dítě") a mohlo by z toho být pořádné sci-fi drama. Takhle to sice ujde, neurazí to, ale nevyužitý potenciál je na tom i tak hodně znát. A ta závěrečná scéna byla dost kýčovitá, nemůžu si pomoct. Slabé 3* ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Komorne sci-fi o androidoch z blizkej buducnosti, ktore sa ale namiesto samotnym andoridom viac venuje milostnemu trojuholniku medzi dvoma bratmi a jednou zenou. No a ten tiez nie je prilis napinavy, kedze jeden z tych bratov (Alberto Ammann) je uplne upozadeny. V poslednej tretine konecne trochu viac pride k slovu aj sci-fi linia, ale ziadnu akciu necakajte. Je to skôr na psychologickej rovine a vztahu tvorcu k jeho dielu, ktore nie je dokonale a tak musi riesit dilemu ako s nepodarkom nalozi. Tato rovina mohla byt plna emocii, ale nakoniec z toho tvorcovia tiez vela nevydolovali a tak ma zaver vôbec nedojal. Skôr som bol rad, ze to uz mam za sebou. Takisto sa tvorcovia nemuseli obtazovat s budovanim velkej pointy, ktora kazdeho napadne ovela skôr a mohli tuto liniu rozoberat hned od zaciatku. Velkym plusom filmu je roztomila Claudia Vega v ulohe Evy a sympatak Daniel Brühl. Chcelo to menej romantiky a viac filozofickeho premyslania a mohol to byt skvely komorny sci-fi film. 6/10. ()

Reklama

Maq 

všechny recenze uživatele

Srovnání se Spielbergovým Artificial Intelligence je jaksi nevyhnutelné, ale oba filmy se hodně liší v provedení i záměru. Toto je především romance, konstrukcí standardní (jaká jiná, ostatně?), ale citlivě vyvedená, pěkná. Námět inteligentních a citu schopných robotů vlastně jen odvádí pozornost od podstatného k atraktivnímu. Ani odpověď na základní, dnes už zdaleka ne jen fiktivní otázku, se neshoduje. Spielberg zařval velmi rozhodné NE (taky řvu, ale mě nikdo neposlouchá). V tomto filmu jsme vlastně ujištěni, že Evropská komise (či jiný sbor potentátů) rizika v zásadě uřídí: zlobivý robot neprošel předepsanou výstupní kontrolou, a tak způsobená tragédie není vadou ideje samotné, nýbrž jen následkem zločinného porušení bezpečnostních předpisů. Tohle mi na jinak velmi pěkném filmu příšerně vadí. --- ()

PiLgRiM 

všechny recenze uživatele

Lidi proberte se. Hlavně kolega LivingDead.. Sci-fi nemusí nutně znamenat intergalaktickej konflikt plnej velkejch akčních sekvencí.. Španělská komorní odpověď na Spielbergův megalomanský, infantilní a až moc na city hrající "AI". Evropa opět ukazuje Hollywoodu, že efekty nejsou všechno. Díky bohu za to. ()

Martrix 

všechny recenze uživatele

Po skončení Evy mě napadlo, jak málo je doceněná Mary Shelleyová za svého Frankensteina. Přitom jde o jednu z prvních sci-fi knížek. Už před 200 lety!! se pustila do kontroverzního námětu, přičemž se nebála popsat i technické aspekty vzniku nové bytosti. Proč to sem tahám? Protože scénář Evy dělali lidé, kteří o robotice nic neví, resp. mají o ní mnohem naivnější představy, než měla Mary třeba o neurochirurgii. Naštěstí to moc nevadí, protože nejde o hard sci-fi. Vynikající Daniel Brühl a Claudia Vega rozehráli příběh, kde není žádná třeskutá pointa a přesto je pro mě daleko přínosnější, než většina akčních terminátorovek. Španělé opět potěšili a to nejen krásnou Martou Eturo, ale i pěkným zpracováním a hlavně velmi dobrou režií. Civilní film ani ne tak o robotech, jako spíš o lidech, kteří roboty dělají. Nebýt scénáristického zaškobrtnutí v poslední třetině filmu, klidně bych vyplázl pěticípáka. Jsem spokojený a jistě se na Evu v budoucnu ještě podívám. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (2)

  • Interiérové scény se natáčely ve španělské provincii Barcelona a venkovní scény se natáčely ve španělské lyžařské oblasti Panticosa, která se nachází v provincii Huesca, dále pak v horském švýcarském městečku La Chaux-de-Fonds, které se nachází v kantonu Neuchâtel, a nakonec v závěrečné scéně můžeme vidět obec nazvanou La Victoria de Acentejo, která se nachází na ostrově Tenerife, který je největší ze sedmi Kanárských ostrovů. (Trajektt)
  • Aby Claudia Vega získala úlohu vo filme musela prejsť kástingmi, ktoré trvali šesť mesiacov, pričom o rolu Evy sa uchádzalo 3000 dievčat. (U_S_O)

Související novinky

Žánrovkám se ve Španělsku stále daří

Žánrovkám se ve Španělsku stále daří

01.02.2015

Žánrové kinematografii se i minulý rok ve Španělsku velmi dařilo jak komerčně, tak kriticky. Kriminálky El Niño a La Isla Mínima patří mezi nejoceňovanější a nejnavštěvovanější domácí tituly roku… (více)

Reklama

Reklama