poster

Jeskyně zapomenutých snů

  • USA

    Cave of Forgotten Dreams

  • Německo

    Die Höhle der vergessenen Träume - 3D

  • Německo

    Die Höhle der vergessenen Träume

  • Francie

    La Grotte des rêves perdus

  • Slovensko

    Jaskyňa zabudnutých snov

Dokumentární / Historický

Kanada / USA / Německo / Francie, 2010, 90 min

Režie:

Werner Herzog

Scénář:

Werner Herzog

Střih:

Maya Hawke, Joe Bini
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • anli
    ****

    Magický fiilm,který ukazuje asi jeden z největších objevů novodobých dějin-jeskyni Chauvet(kdo,že tu jeskyni objevil?).Werner Herzog ukazuje divákovi onu nádheru a historii a s občasným fundovaným proslovem odborníků vnáší do celého objevu trochu světla.A jelikož se asi žádný obyčejný smrtelník do těchto míst nepodívá,je tohle jediná šance jak to vidět,protože kromě archeologů je Herzog jediný,kdo byl se svými lidmi do jeskyně vpuštěn.Režisér zvolil formu (polo)dokumentu a díky 3D si člověk opravdu připadá,jako by tam byl.A tomu pomáha,jak slušný zvuk,tak atmosférická hudba.Což je opravdu fascinující,uvědomím-li si,že tam někdo naposledy byl pře dvaceti tisící lety.Co nám vlastně tyhle malby říkají?A jsou pravé?Herzog se i pomocí odbornílů snaží najít odpovědi a předkládá je divákovi.Místy jsou záběry trochu zbytečně dlouhé(kameraman nemohl asi odtrhnout kameru) a 3D,které se snaží jít proti trendu a vlastně "jen"dokresluje prostor,je místy rozmazané a místy i dost tmavé,tudíž velmi špatně viditelné.Říká se,že kdo nepochopí vlastní historii,je odsouzen jí opakovat,tak jsem zvědav,co nám tenhle objev z naší historie objasní.Dávám jasných 85% a jdu se podívat,kam se poděly ty moje staré štětce.(25.10.2011)

  • Anderton
    ***

    Bohužiaľ nie som typ človeka (alebo som možno ešte nedospel do takej fázy), ktorý pochopí stopáž dokumentu cez jednu hodinu. Je jedno, že nám Herzog ukazuje niečo až Dänikenovsky záhadné, ale nevidím dôvod, prečo by sme v tejto jaskyni mali zotrvať dlhšie, ako hodinu. Vlastne v nej aj áno, ale prečo potom musím počúvať nejakého bývalého cirkusanta s nulovou angličtinou, ako spirituálne filozofuje nad všetkým tým, čo vidíme. Rád by som si teda pozrel dokument o tom istom, kde by nám Däniken na základe stopercentných dôkazov tvrdil, že tieto kresby v dávnej minulosti nakreslili mimozemšťania. Zaujímavé, môj subjektívny pocit ale ďaleko presahoval uvedenú stopáž. Možno keď budem chodiť celý život na dokumentárne maratóny, budem mať pocit, že som žil dvesto rokov....(29.1.2015)

  • tomtomtoma
    ****

    Dokumentární tvorbu lze pojmout na různé způsoby. Německý filmař Werner Herzog svůj příspěvek lidstvu pojal jako nevšední ódu na první známý prehistorický kinematograf. Biograf sice primitivní, ale v kontextu doby účinnější než dnešní technické novinky a vymoženosti. A Chauvetova jeskyně si Herzogův vzletný a oslavný postoj právem zaslouží. Rozporuplná je skutečnost ve chvíli, kdy se na jedné straně s hrdostí hlásíme k dějinám člověka a jeho vzestupu a svědeckým místům. A na té druhé straně bráníme lidem v návštěvě těchto reliktů minulosti. Co jiného nám ostatně zbývá, když člověk systematicky znehodnocuje své životní prostory? Naštěstí vznikl tento hold umělecké činnosti, která je v neustálém pohybu měnících se podmínek a způsobů. Americká hymna je podpásová rána cynismu stoika na mozaice vnímání světa. Nakonec nám zbývá již jen to umění! A rozličné způsoby sebevyjádření!(14.7.2016)

  • neoBlast
    ****

    Mohou nastat dvě silně polarizované situace v divákově vnímání. Buď může přihlížející vidět Jeskyni jako unikátní procházku po koutech země kam se nikdy nepodívá (a ne ve smyslu, je tam zima, viz. Encounters at the End of the World, ale protože jeskyni Frantíci zapečetí a přístup tam bude časem stále více a více výjimečnější i pro vědce a badatele!) nebo se dá nahlížet trochu hlouběji, jak německý autor žádá, vidět skrz a hledat otázky prehistorických počátku lidstva. Werner Herzog opět natočil silně autorský snímek, kterým dokáže imaginativně interpretovat své pocity a myšlenky. Já byl zhruba na půl cesty, ale věřím, že příští projekcí se již plně ponořím do tajů starších než 32 tisíc let. 85 %(30.1.2012)

  • Dannysek4U
    ****

    Sugestivni zazitek ze stary skoly, kterej na tisic procent neni urcenej strednim skolam, jak se Artcam domniva. Potrebuje totiz znacne odpocinutou a soustredenou mysl, protoze zdanlive jednoduchy a obecny otazky, ktery Herzog poklada, v sobe schovavaji mnoho pasti vedoucich az k divokejm osobnim spekulacim ohledne patrani po korenech nejen lidskyho umeni, ale lidskosti jako takovy. Vic nez o dokument (respektive je to tak pade na pade) se jedna spis o pozoruhodny metafyzicky zamysleni. A proto asi ani neni dulezity, ze 3D je obcas maximalne z formy a ze snimek sam o sobe je v podstate bezdejovej a klouze predevsim po vlne imprese. Tak jako tak se jedna o velkou podivanou, kterou kali snad jen to, ze reziser nedokaze (a asi to ani nejde) stoprocentne prevest svoje nadseni z videnyho na divaka, kterej pak muze mit pocit mirnyho osizeni. Aspon ja to tak citil.(12.10.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace