Reklama

Reklama

Vše pro dobro světa a Nošovic

  • USA All for the Good of the World and Nosovice!
všechny plakáty
Trailer 2

Obsahy(1)

Celovečerní dokumentární film ,,Vše pro dobro světa a Nošovic" je svérázným portrétem malé české vesnice, ve které - jak místní říkají - přistálo UFO v podobě kilometrové stříbřité továrny: korejská automobilka Hyundai. Z vesnice, která se proslavila především kysaným zelím a pivem Radegast, se tak stala průmyslová zóna - největší investice na zelené louce v historii ČR. Mnozí z majitelů polí, na kterých dnes automobilka uprostřed vsi stojí, však dlouho své pozemky prodat nechtěli. Donutil je až nátlak jejich sousedů a anonymní dopis, který odolávajícím sedlákům a jejich blízkým pohrozil smrtí. Filmaři se do Nošovic vrací dva roky po dramatických výkupech pozemků, v době, kdy továrna začíná chrlit levná auta a skrze sedm postav spřádají hravý i mrazivý portrét místa, které se náhle a nevratně proměnilo k nepoznání. - Ožívá tak sociální groteska o poli, na kterém rostou auta. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (182)

elanius 

všechny recenze uživatele

(27/2016) / Vít Klusák sa naveky zapísal do dejín českej dokumentaristiky trefným Českým Snom a aj v dedinke Nošovice dokázal, že má talent na vtipné, odľahčene pôsobiace spracovanie zložitých tém. Mne sa páči, že sám režisér necháva zhodnotenie problému na divákovi, a nesnaží sa za každú cenu prezentovať subjektívne stanoviská. Záverečná bonusová potitulková scéna je jedna z najlepších vôbec. (7/10) ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Tentokrát mi často připadalo, že konflikt téměř neexistuje, ale Vít Klusák se ho snaží vytvořit. Ostatně konflikt zelí vs. auta mi přijde spíš absurdní než nosný. Zajímal by mne spíš dokument o vztahu zahraničního koncernu ke zdejší levné pracovní síle, ale ten je v tomto dokumentu jen trochu naznačen, navíc na případu jediného zaměstnance. ()

Reklama

Luke7 

všechny recenze uživatele

Humorně laděný dokument, který hovoří o vážné věci. Jde především o zábor kvalitní orné půdy pro podnikatelské účely. Kvalitní země pro pěstování plodin ubývá erozí, špatným hodpodařením a také hlavně zástavbou velkých podniků, skladovacíh hal. Místní obyvatelé své pole nechtěli prodat, protože je zem živila co by zemědělce. Roky obdělávali své pozemky (10-15 let), aby z nich něco bylo. Pak stačí, aby pár politiků lobovalo a obyvatelé donutit prodat své pozemky pod nátlakem likvidace a pozemky byly v majetku Hyundai. Koncerny jdou za obchodem tam kde je Vláda země pobízí různými pobídkami, levnou pracovní silou. Z dokumentu jde jasně vidět jak se novodobí otrokáři chovají ke svým zaměstnancům. Zkus si ztěžovat půjdeš dělat na linku, zkus si ztěžovat na pracovní podmínky dostaneš vyhazov. Zhlédnuto v rámci festivalu Jeden svět 2011 v Opavě. ()

Payushka 

všechny recenze uživatele

Osobně nejsem zrovna příznivcem dokumentů, které se jasně stavějí na jednu stranu (v nedávné Tantře jde v podstatě o reklamu na ni, v Oku nad Prahou zase nebyl poskytnut téměř žádný prostor oponentům…). Jenže v případě nového Klusákova filmu ani není možné být neutrální. Vyjádří se zde obě strany, jednu reprezentují vesničané s typicky "selským rozumem", druhou Hyundaisté, kteří se tváří nad věcí a neúprosně, ale pak jim v reklamě zaznívají fráze: “Je až neuvěřitelné, jaká pozornost je v Hyundaii věnovaná kontrolám kvality. Kdybych něco zanedbala, nikdy by mi to tady neprošlo.” (jistě, zanedbání kdekoli jinde projde). Vše pro dobro světa a Nošovic je český dokument o korporaci, která není v pořádku. A je výborně natočený, se spoustou zábavných, ale i uměleckých prvků, jemuž chybí snad už jen dynamičtější rozjezd. Každý český občan by tento dokument ale měl vidět, povinně. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Dobře natočený dokument včetně oné Klusákovy "vlezlosti", která mu pomohla párkrát nachytat některé lidi na švestkách, tedy že říkají pokaždé něco jiného. Měl jsem k tomu určité výhrady k jednostrannosti pohledu (i když jsem taky fandil "zelinářům"), ale pak jsem na webu našel diskuzní fórum zaměstnanců téhle firmy a realita je zdá se ještě o kousek horší, než jak je podáno ve filmu. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (9)

  • Po závěrečných titulcích následuje překvapení pro trpělivé diváky... (Zdroj: Hypermarket Film)
  • Natáčení v automobilce Hyundai bylo ukončeno nečekaně dramaticky: štáb byl vyveden za pomoci ostrahy. (Zdroj: Hypermarket Film)
  • Film vznikal po dobu 5 let: 2005 - 2010. Filmaři strávili v Nošovicích celkem 124 dní a natočili 17 hodin filmového pásu. (Zdroj: Hypermarket Film)

Reklama

Reklama