Režie:
Morgan SpurlockKamera:
Daniel MarracinoHudba:
Jon SpurneyHrají:
Morgan Spurlock, Peter Berg, Noam Chomsky, Brett Ratner, Quentin Tarantino, J.J. Abrams, John Wells, L.A. ReidObsahy(1)
Dokument o značkách, reklamách a distribuci zboží, který je financován značkami, reklamami a distribucí zboží. (Rekpet)
Videa (3)
Recenze (57)
Morgan Spurlock se po delší době vrátil a obul se (doslova) do product placementu ve filmech a televizi. Jak to udělal? Jednoduše celý jeho dokument je placený sponzorama. Díky Spurlockovi vidíme celou cestu k sehnání sponzora/ů a následné pronikání do výsledného filmu/dokumentu. Vedle toho dostane divák do cesty i velké režiséry, kteří se vyjádří na product placement. Líbilo se mi, že vlastně výsledně je dokument menší sebeparodií, ale neukazuje varovný prst. Výsledně by bez větších sponzorů a reklam nevyšly velké filmové hity. ()
Celkem příjemné nakouknutí za oponu několika menších firem. Film za peníze sponzorů tyto sponzory zesměšňuje. Samozřejmě se jedná o zesměšňování v rozumných mezích, jinak by jistě Morgan Spurlock dofilmoval. Dokument je docela vtipný. Jedná se o hodně podobnou záležitost jako ta fastfoodovina. Komu se líbil dokument Supersizeme, tak nebude rozhodně zklamán. Hodnotím stejně, ačkoli zde byla vyšší informační hodnota a cítím se dokonce vědomostmi obohacen. ()
Product placement je fenomén, který nemám bytostně ráda a ve filmech nebo seriálech mě velmi obtěžuje. Vždycky si říkám, že je škoda, že si tvůrci neprosadili svou a prosazovaní určitých značek se prostě nezřekli. Na druhou stranu vzhledem ke skutečnosti, že studuji ekonomii, je mi jasné, že světem hýbou peníze a bez nich to prostě nejde. Nebýt společností, které prosazují product placement, spousta filmů by vůbec nevznikla nebo jen s mnoha obtížemi a velice často se značně omezeným rozpočtem. Morgan Spurlock vymyslel opravdu skvělý námět na tento dokument, to se mu musí nechat. Často jsem se bavila, jak se zamotával do svého záměru natočit film o product placementu financovaný čistě z rozpočtů společností, které by zde figurovaly. Dokument má spád, přináší mnoho zajímavých skutečností (pro mě byly velice přínosné názory a zkušenosti známých režisérů například), jen mě osobně chyběla ta "třešinka na dortu". Tím mám na mysli úplné dotažení tohoto snímku, přidala bych ještě 10 minut, které by zachytily, jak se plán nakonec vydařil. Z tohoto důvodu hodnotím jako velmi dobré 3*. ()
Další parádní dokumentík od Spurlocka. Tentokrát už nemusel trpět ty hnusy z McDonnaldu, a tak si vyzkoušel, jaké by to bylo natočit dokument z peněz sponzorů. Mě se to líbilo, rozhovory byly fajn (překvapilo mě, že hodil řeč s akademicky uznávaným a politicky odsuzovaným rebelem Chomskym nebo režisérem Tarantinem). Nicméně na maximum hvězdiček by to chtělo ještě trochu přitvrdit a zpracování udělat trochu přehlednější. Párkrát jsem se ztrácel v tom, co se vůbec řeší. Nicméně hodně dobrý dokument, takže doporučuju! ()
Film jsem viděl na chatě Kerámce v Jeseníkách a moc se mi tam líbilo. Popíjel jsem u něho Kofolu, měl jsem nazuté boty Dr. Martens a oblečené kalhoty Levis a tričko Diesel. Sem tam jsem se od sledování filmu odtrhl, abych si přečetl svůj oblíbený deník Neviditelný pes a také jsem si dvakrát připravil svůj oblíbený čaj Earl Gray od společnosti Ahmad, po kterém se cítím vždy svěží a plný energie! ()
Galerie (7)
Photo © Sony Pictures Classics
Zajímavosti (3)
- Morgan Spurlock označuje Mane 'n Tail jakožto hlavního sponzora a také jej nejvíce propaguje (při rozhovoru s Conanem O´Brienem měl s sebou poníka, se sedlem nesoucí logo této firmy, i jejich šampóny), ve skutečnosti se tato firma vůbec nepodílela na financování filmu. (Rekpet)
- Režisér Morgan Spurlock zaplatil americkému městu Altoona 25 tisíc dolarů, aby se přejmenovalo na "POM Wonderful Presents: The Greatest Movie Ever Sold, Pennsylvania". (hrhr2)
- Ve filmu se objevilo celkem 3 463 reklam. (ELBobes)
Reklama