Režie:
Sean EllisKamera:
Sean EllisHudba:
Robin FosterHrají:
Jake Macapagal, John Arcilla, Althea Vega, Erin Panlilio, Mailes Kanapi, Moises Magisa, Quark HenaresObsahy(1)
Z nedostatku finančních prostředků k zajištění kvalitního výsevu rýže na příští rok, rozhoduje se zoufalá rodina pro odchod do města, kde, jak doufá, dokáže přežít snáz než na venkově, sužovaném chudobou a nedostatkem pracovních příležitostí. V pracovním centru v Quezon City je rodina oslovena bytovým prostředníkem, v jehož moci je rodině pronajmout levné ubytování. To si ovšem bere všechny zbývající rodinné úspory. Oscar Ramirez (Jake Macapagal) se hned druhého dne vydává za prací, zatímco jeho žena Mia (Althea Vega) a Angel (Erin Panlilio) jsou rázným způsobem městskými pracovníky vyprovozeni z bytu a ponecháni na ulici. V jejich silách není nic většího, než nalezení postačujícího přístřeší v podobě slumu Tondo, nacházejícího se na severu města, v němž jen krátce nato potkávají obyvatele sousedních prostor Charlieho (Mailes Kanapi). Ten Miae přihazuje nabídku barmanky v zaběhnutém podniku, v němž si dokáže přijít k sumě, dostatečně pokrývající náklady na ní i její dceru. Její problémy se ale zvětšují v okamžiku, kdy ji vyšetřující lékař během preventivní lékařské prohlídky oznamuje příznaky počátečního těhotenství. A zatímco je dvojice schopná se o sebe postarat přinejmenším na dobu nejbližší budoucnosti, Oscar nachází příležitost v pracovní nabídce ozbrojeného přepravce cenin, přepravovaných obrněnými transportéry. Jeho pracovním partnerem je Douglas Ong (John Arcilla), který i přes funkční rodinné zázemí čas od času navštěvuje utajovanou milenku. Oscar mu pomáhá jeho aférky zakrývat. S postupujícím časem se dvojice přátelí, Oscar je dokonce pozván na rodinou sešlost a poprvé po dlouhé době se cítí být spokojeným; s rodinou se stěhuje do malého bytu v severní části města. A konečně cítí jakési zadostiučinění veškeré své snaze o zajištění budoucnosti celé rodiny, když v tom se jen krátce nato stává z jejich společných snů pravá noční můra. Rodina je postavena před složitou situaci, která ji může stát úplně všechno, co doposud dokázala vybudovat. (Conspi)
(více)Videa (2)
Recenze (188)
Tvrďáckej film nejvyšší úrovně, kterej působí v mnoha věcech netradičně, třeba i proto, že se tam "jakoby nic moc neděje" a najednou jsem zjistil, že už jsem za půlkou, aniž bych uvažoval o tom, že se nudím. Způsob vyprávění a zpracování je prostě natolik poutavej, že není potřeba nějakých šílených akcí, přestože by tomu žánrový škatulky napovídaly. Je to fakt moc povedený a skoro bych řekl, že je škoda, pokud takovejhle film nemá větší ohlas. Je to velice emocionální, tvrdý, realistický, pěkný a zároveň krutý... za poslední dobu rozhodně jeden z nej filmů, co jsem viděl. ()
Filmové nazretie do filipínskej metropoly Manily sa vyplatilo, pretože Sean Ellis to s kamerou vie a priviedol na obrazovku výbornú drámu. Film je rozdelený na dve časti, v tej prvej vlastne sledujeme sociálny dokument o mladej vidieckej rodinky v srdci manilskej džungli a v druhej temný krimipríbeh. Každopádne, čo na Metro Manila najviac oceňujem je, ako z filmu cítiť silný naturalizmus, kde sa nám Manila ukazuje vo svojej otvorenej drsnej podobe. ()
Krása. Ze začátku mě to trochu tahalo za oči ve střihové skladbě, pak jsem se do toho ale díky přesnému castingu a hypnotickému hudebnímu podkresu dostal a už to jede. Velmi úsporný film, jak vizuálně, dějově, tak v gestech postav. Posledních 10 minut je mistrovskej emocionální kolotoč. Nejlepší film Seane Ellise, který paradoxně vidělo nejspíš nejméně lidí. Snad na jeho další kousek nebudem čekat 5 let. ()
Zapomeňte na líbivého a přeceňovaného Slumdog Millionaire, protože Metro Manila je proti němu syrovější než tatarák proti pečeným žebírkům. Ovšem společného přece jen něco mají - opět se jedná o asijský film o Asiatech... natočený bělochy. Ale tentokrát se to povedlo na sto procent a já mám silný pocit, že jsem si kus života prožil v manilských ulicích, tak je totiž v tomhle směru film přesvědčivý. Ale není to "jen" existenciálně tíživé sociální drama, navíc je děj opepřen skvělou kriminální zápletkou, do jisté chvíle dost podobnou americkému Training Day, ale potom už.... Jsem nadšen a divácky maximálně ukojen. ()
Metro Manila chce byť všetkým. Chce byť sondou do filipínskej spoločnosti, kde rýchlo zistíte, ako vám je vlastne dobre v tom vašom malom svete. Chce byť aj citlivým a ľudským filmom, chce ukázať, ako je ťažko dobrému ale chudobnému človeku prežiť, a preto sa často uchýli k inak zavrhnutia hodným činom. Nakoniec to chce byť aj film s kriminálnou zápletkou a prekvapením na záver. Z tohto všetkého sa podarilo všetko len čiastočne. Prijal by som viac, ak by si tvorcovia vybrali len jednu z týchto ciest. Takto sa mi to zdalo trocha nedotiahnuté a málo hlboké. ()
Galerie (20)
Zajímavosti (2)
- Snímek se natáčel v roce 2011 výhradně v lokacích metropolitního regionu hlavního filipínského města Manily. Filmový štáb byl spolu s hereckým obsazením tvořen výhradně Filipínci. I z toho důvodu je originální znění filmu v filipínském jazyce. (Conspi)
Reklama