Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Move On je príbeh nedokonalého hrdinu (Mads Mikkelsen), ktorý putuje po ôsmich európskych krajinách. Po vystúpení z lode v Rotterdame dostáva záhadný strieborný kufor. Uistia ho, že preniesť kufor zo severu na juh bude jeho posledná práca. Zdanlivo jednoduchá preprava sa však zmení na vzrušujúcu naháňačku a hlavného hrdinu začne dobiehať jeho vlastná minulosť.
Vôbec nevie, čo je vnútri kufra, ale jeho prenasledovatelia to tušia a sú ochotní spraviť všetko pre to, aby ho získali. Na ceste plnej dobrodružstiev miznú hranice medzi priateľmi a nepriateľmi. Mads naozaj netuší, komu môže veriť a komu nie. Zažíva dokonca románik s mladou ženou (Gabriela Marcinková), no netuší, či jej veriť, alebo chce len tiež získať kufor. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (26)

JFL 

všechny recenze uživatele

"Move On" je PR projekt firmy Deutsche Telekom, který představuje viditelně chudšího a méně koncepčního bratříčka proslulého PR projektu Hire. V případě Hire přišla automobilka BMW se sérií volně provázanou postavou tajuplného nájemného řidiče pro nelehké úkoly ztvárněného tehdy ještě mezinárodně neznámým Clivem Owenem, při čemž zásadní atrakcí bylo angažování etablovaných režisérů s osobitým stylem, kteří každé krátkometrážní epizodě vdechli unikátní atmosféru. Deutsche Telekom se sice evidentně v Hire zhlédli, ale evidentně neměli tolik peněz, potažmo byli vázáni korporátní ideou o spojování Evropy. Výsledkem tedy je projekt, kde dánský herec Mads Mikkelsen, známý i z řady vedlejších rolí v hollywoodských blockbusterech, coby bezejmenný kurýr převáží tajuplnou zásilku napříč zeměmi převážně východní Evropy. To vše v režii jednoho režiséra, nevýrazného řemeslníka Asgera Letha, ale vždy za využití odlišného výrobního štábu. Projekt asi měl být něčím mezi filmy s bývalým agentem Jasonem Bournem a francouzskou sérií Kurýr, jenže hlavní úskalí spočívá v tom, že film/seriál vlastně nemá žádný děj. Každá epizoda se odehrává v jiné zemi, což je v prvé řadě záminkou pro předvedení místních pamětihodností či lidového koloritu. Vedle toho je samozřejmě potřeba pravidelně ukazovat multifunkčnost mobilních telefonů. V těch pár minutách, které zbývají na příběh, se pak tvůrci omezují jen na skládání klasických klišé. Proto se také ve výsledku jedná spíše o turistickou reklamou na východní Evropu než soudržné vyprávění, o thrilleru už vůbec nemůže být řeč. Move On je prostě jen doklad přitažlivosti efektní reklamní formy, která dokáže diváky alespoň částečně poutat k obrazovce, ačkoli za ní nestojí naprosto žádná myšlenka či význam. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Tak já tedy nevím. Mám Madse ve své topce, ale 100 minut s ním a kufříkem mě tentokrát docela udolalo. Celý projekt je poměrně dobrý nápad, ale proč, kdo, kam, s kým, pro koho, já byla nějak vedle. Mně Move On připadal tak trochu jako neuchopitelná obrazová koláž. Úplně klidně dám pět hvězd, když mně ten úžasný mobilní internet někdo koupí a ještě pojedu do Makedonie, protože ty scenérie byly opravdu úžasné. ()

Reklama

mira007 

všechny recenze uživatele

Špionážní film, který od první minuty na diváka vysílá napětí, paranoinu, sebekontrolu , kódy, šifry, kufřík... jenže dělá to tak sterilně, že diváka vůbec nevtáhne do děje ale spíš unudí, nehledě na to, že jsem moc nepostřehl o čem to celkově je . Dávám tři hvězdy ( ikdyž z čistě filmového hlediska bych dal asi jednu), protože tenhle film si zapamatuji, protože: 1) Gabriela Marcinková po boku světové megastar, zvlášť když mu slovensky řekne: "Jsi zkurvenej vrah!" 2) Mads, který se vydává po telefonu za údržbáře a mluví jako plynulou slovenštinou ( což jsem nepoznal, že to je slovenština, ale i tak to oceňuji) 3) a vůbec Bratislava a slovenský balkánský venkov 4) Mám slabost pro Alexandru Marii Lara ( od dob Untergang) ()

klerik 

všechny recenze uživatele

Európsky reklamný triler. Žeby nový žáner? :-) Normálne mám chuť ísť sa pozrieť do Macedónska... Inak je to natočené štýlovo, naháňačky fungujú. Príbeh je triviálny (hľadanie a prevoz tajomného kufríka). Deutsche Telekom má najlepší mobilný internet :-) a celkom zaujímavé nápady... Radšej toto ako kvalitnejší film prerušovaný šiestimi blokmi reklám... Európska odpoveď na napr. BMW filmy (HIRE) je zaujímavým projektom, ale ako seriózny celovečerák neobstojí... Ako artová alternatíva ku KURIÉROVI celkom originálne... ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Nejaké šumy o tom , že mladá Prešovčanka točí s Mikkelsenom som zachytil a veľmi som sa na film tešil. Verím, že jej talent si po tomto všimnú i iní a jej kariéra sa rozbehne naplno. Názov filmu je výstižný, pretože cestujeme takmer celou Európou. Marcinková tu nemá žiadny štek, ale poctivú druhú hlavnú úlohu. Mikkelsen je na očiach takmer neustále a je to hlavne jeho film. Možno aj preto ma trochu prekvapil záver s kufríkom, o ktorom sa toho veľa nedozvieme. Na niektoré otázky nedostávame odpoveď, môžme si iba domýšľať a aj práve preto nám v hlavách ostane iba príbeh o človeku, ktorý už ďalej nechce robiť špinavú robotu. Výčitky jeho svedomia má na starosti hlavne Marcinková. Vo filme zaznie i pár slovenských viet a zamrzí, že Mikkelsen tancoval na maďarskej svadbe namiesto slovenskej alebo moravskej... Nakoniec priemer, ale minimálne pre slovenského diváka však určite zaujímavé. 60%. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (2)

  • Gabriela Marcinková robila pôvodne konkurz len na jednu z menších postáv. Ako prezradila, casting bol založený na improvizácii. (Sufferer)
  • Snímka Move On je projektom medzinárodnej skupiny Deutsche Telekom, ktorý predstavoval jedinečnú príležitosť pre verejnosť zapojiť sa do výroby a ovplyvniť jednotlivé súčasti filmu. Diváci ôsmich participujúcich krajín mohli vyberať lokality natáčania, mená postáv či hudbu, ale si v ňom aj zahrať. Najaktívnejší zo všetkých boli slovenskí diváci, ktorí javili záujem najmä o flirt s Madsom Mikkelsenom a rolu taxikára. (Sufferer)

Reklama

Reklama