Reklama

Reklama

Miele

(festivalový název)
Trailer

Obsahy(1)

Irene musí před svým otcem a přáteli skrývat nebezpečné tajemství: pod krycím jménem Miele je členkou organizace, která pomáhá smrtelně nemocným lidem odejít dobrovolně ze světa. Valeria Golino, kterou můžeme znát z řady filmů (Respiro, Dívka od jezera), si pro svůj režijní debut zvolila nesnadné téma eutanazie. (MFF Karlovy Vary)

Videa (2)

Trailer

Recenze (10)

Crawler-D 

všechny recenze uživatele

Miele naštěstí nepřichází s obecným stanoviskem k tématu eutanazie, ale vychází ze subjektivního pohledu na život jedné osoby, která se tím nelegálně živí. Režijně zručné, zajímavá práce s obrazem i hudbou a především vyhýbající se citovému tlaku. Příkladem budiž několik osob podstupujících eutanázii, s nimiž se setkáváme, ale které slouží hlavně jako ukázka způsobů práce a vztahu Miele k dotyčným situacím. Soud je zastřen tím, že nám neprozradí, jaké choroby lidi trápí, jak nepříjemné jsou a kdy by jejich život ukončily samovolně. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Poetický a nenuceně katarzní závěr vytahuje tento snímek nakonec i na čtvrtou hvězdu. Debut Valerie Golino netematizuje eutanazii přímo, ale vypráví o ní skrz povolání hlavní postavy. Díky tomu se neuchyluje k soudům, moralizování a dokonce neobsahuje ani příliš slzopudné, či vyděračské momenty. Způsob, jakým režisérka vybízí diváky k zamyšlení je tedy subtilní a inteligentní. Na druhou stranu některé události zůstaly trošku nejasné a celkově scénář mohl být nabušenější. 7/10 ()

Reklama

Enid 

všechny recenze uživatele

Rosemunde Pilcher meets euthanasia. Kontroverzni a tabuizovane tema, zajimava hrdinka, vyborne rezijni zpracovani, silne, emotivni, ale ne prvoplanove slzopudne pojeti...a po cca triceti minutach tenhle nabuseny vlacek vykoleji o KLISE zvici velikosti Mount Everestu a dal musite pokracovat tricet let starou Karosou. Skoda, bylo naslapnuto na mnohem vic. ()

CiTrus007 

všechny recenze uživatele

Povedený debut - Valeria Golino umí dle mého soudu nejen dobře hrát, je z ní ale i dobrá režisérka. O kontroverzním tématu vypráví chytře jen skrze "obrazy z praxe" a divákovi velkoryse ponechává svobodu úsudku. Aby však snímek nepůsobil příliš prázdně, zaplňuje prostor portrétem charakteristické a přesto velmi ztotožnitelné postavy, jejíž optikou na celou záležitost nazíráme. Pohledná Jasmine Trinca v tomto ohledu odvádí úžasný výkon a pečlivě modeluje i ty nejjemnější charakteristiky hlavní protagonistky. Od dokumentu se ale Valeria vzdálí, když rozehraje velmi mělkou a subtilní zápletku se zdravým sebervrahem Carlem Cecchim, kterou kromě zvláštního zajiskření mezi diametrálně odlišnými postavami využije i k naraci filosofické stránky hlavního tématu. Jak podružně a nedůležitě však tento příběh začne, tak i skončí. Tentokrát ovšem s meditativním pozastavením a pozvolným epilogem. Kromě výše zmíněného mě také velmi potěšila kamera, zejména extrémně statické záběry kontrastující se záběry v pohybu. A k "empétrojkovému" soundtracku jen dodám, že Miele má dosti osobitý hudební vkus, který se mi vůbec nepříčí. 8/10 [KVIFF 2013] ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Asistovaná samovražda ako mediálne prepieraný a preto do filmu vsadený námet. Spracovanie sa v Medíku (Miele) týka výlučne chorôb trápiacich rodiny elít, či jednotlivca patriaceho k elite. Cieľom je vyvolať u filmartového publika súcit s riadiacimi vrstvami, často klátenými smrteľnými chorobami. Nakoľko eutanázia je vo väčšine krajín zakázaná, prichádza do úvahy asistovaná samovražda. To je už ale trestný čin a tak si ho jeho vykonávatelia nechávajú mastne zaplatiť. Boháči si takéto čachre-machre dovoliť môžu. Vo filme sa vraví: takúto pomoc pri odstránení trpiaceho si môžu dovoliť len tí, čo na to naozaj majú. Ja dodávam, že pri prípadnom odhalení by mali aj na to, aby ostali rodiny, čo o takéto čosi požiadali, morálne i trestne čisté ako ľalia. Hlavnej hrdinke takto nadobudnuté poplatky umožňujú bezproblémové samostatné žitie. Ale aj ona má svoje etické ale. Všetko je naservírované sériou ľúbivých obrazov, prezentujúcich vnútorné zamyslenia, pocity, pochody a prechody miest, hraníc aj partnerov hlavnej hrdinky. Nevýrazné, myšlienkovo chudobné, efektné peknou hrdinkou i hudbou a obrázkami ako z reklamného leporela. A čo je dôležité: vytvorené tak, aby vyvolalo dojem silného umeníčka. Pritom je to, v čom súhlasím s užívateľom Enidom, čistá Červená knižnica. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (1)

  • Valeria Golino povedala, že filmom chcela tému eutanázie preskúmať citlivo a jemne, s cieľom skôr vyprovokovať zamyslenie a diskusiu, než vnútiť publiku konkrétny názor. Zdôraznila tiež výzvy pri riešení takejto zložitej a kontroverznej témy a zároveň sa snažila o emocionálnu úprimnosť v rozprávaní. (Arsenal83)

Reklama

Reklama