Režie:
Jan BřezinaKamera:
Jan SkriečkaHrají:
Jan Strejcovský, Kamila Trnková, David Novotný, Jiří Štrébl, Ondřej Pavelka, Pavel Opočenský, Petr Vozka, Milan Dvořák, Karel BesedaObsahy(1)
Intimní příběh ze zmizelé vesnice Maria Stock na pozadí podzimu a zimy. Otec, dcera, pohřešovaná matka a mladý poutník, jsou aktéři choulostivého dramatu v bohem zapomenuté zemi. Příběh těch, kteří byli nalezeni a jiných, kteří se ztratili v minulosti a hledají cestu ven ze začarovaného kruhu temnoty. (Fresh Film Fest)
Recenze (9)
Síla tohoto snímku je především v poetické atmosféře, kterou kolem sebe vytváří. Scénář jsem rozhodně nepochopil celý a myšlenka za ním mi bohužel také uniká. 5/10 [KVIFF 2014] ()
Film pojmenovaný podle zaniklé vesnice Mariánské Skoky, kde se natáčel. Výrazným objektem je zdejší kostel Navštívení Panny Marie, což se vlastně docela hodí k postavě dívky, která se stává vlastní matkou. Dobře navozená atmosféra, do hněda zbarvený obraz, ale nějak mi vadí, že jsem nepochopil konec. ()
Krásné typy mladých hrdinů, pro jejichž představitele mám od prvního okamžiku slabost, ve snově mrazivé atmosféře krajiny tam někde na okraji. 3-4* ()
Skvělá abstraktní poetická atmosféra, která jen snad občas nebyla úplně dotažena do absolutna a jisté záběry ji narušovaly. Avšak nejsem s to hodnotit film, ve kterém hraje Jan Strejcovský. ()
Suverenni rezie, skveli herci a atmosfera, ktera by se dala krajet. Nejvic ale ocenuji, jak funguje a slape pribeh, ktery zaroven netrpi ceskym nesvarem cokoli zbytecne vysvetlovat. Film je to vic pocitovy. Pripomina sen, jehoz obrazy se vraceji... ()
Ťažká téma, osobitý prístup... držím palce v budúcnosti ()
Skutečně je dobře, že se v tom filmu moc nemluví, zvuk je totiž velmi špatný, aspoň pokud jde o kopii, kterou mám staženou. Samotný "příběh" by na jedné straně potřeboval mnohá dovysvětlení, na druhé však dává divákovi obrovskou paletu možností, jak si vyložit co chtěl autor říci. Když se přikloním k té druhé variantě, tak za tuto možnost dávám *****. Ale nejen za ni. Naprosto mě dostala ta úžasná symbolika, kdy Trnková dává miláčkovi do dlaně trnky (pro začátek). Panenko skákavá - a on pecku hned vyflusne, místo aby si ji schoval. :-) ()
Z hlediska filmařské profesionality tenhle snímek o tisíc procent převyšuje jiné debuty z FAMU. Jenže mě tyhle filmy, kde se parta lidí s kamerou honí měsíc po lese a vyjde z toho pár prapodivných mlhavých záběrů s ambientní hudbou, o kterých ani scenárista-režisér moc netuší, co vlastně znamenají, tak nějak… nebaví a nezajímají. (LFŠ 2014) ()
Reklama