poster

Velká noc

  • anglický

    Great Night, The

    (festivalový název)

Dokumentární

Česko, 2014, 72 min

Režie:

Petr Hátle

Scénář:

Petr Hátle

Kamera:

Prokop Souček
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • CheGuevara
    **

    Raději mlčím, bo bych musel být zlej. A zas tak dobře natočený to taky nebylo. Jen bych zdůraznil, že je obecnou praxí platit ústředním protagonistům za to, že v dokumentu vystupují. Je to svým způsobem práce a taky dávají všanc kde co, takže je logické jim za to zaplatit. Tedy nechápu, proč bychom měli drogově závislé z tohoto koloběhu diskriminovat. To jako až budou dělat v Tescu za pokladnou, tak by taky neměli dostat plat?(4.11.2013)

  • DFCS
    *****

    V (po)hlavních rolích nám nočním tvorům dobře známá vybraná společnost z (ne)chvalně známé pražské hospody U Kotvy. Hlavní cenu si dokument v Jihlavě nezasloužil – ale kvůli partnerství s HBO možná vlastně musel. Nicméně syrový výsek reality záměrně vyleštěný neonovou stylizací, provokativně otevírá dveře od chlíva v podobě celé řady otázek vztažených k etice, ilustraci, kýči, kalkulu, poetice. naturalismu, fikci, stereotypizaci, pokleslosti a egoismu. Rozohněné debaty, které film rozdmýchal, jsou nakonec pro zdejší dokumentární prostředí nesmírně přínosné a Hátle má u mě pitvorného bludišťáka. Nejen jako vystudovaný filmovědec by však měl být do budoucna schopen nějaké plodné argumentace, ať už formou klusákovské facky, nebo gogolovského filozofování. Jeho nicneříkající postoj vyznění snímku pouze škodí. Když už ctít oddramatizovaného ducha filmu, jeho otevřenou interpretační rovinu, tak se Hátle možná měl raději zdržet jakéhokoliv projevu. A já jdu někam zakotvit.(30.10.2013)

  • Katullka
    *

    Scházel se vůbec s tím Marečkem? Frajírkovi, který není schopen ani popsat, co natočil, protože to nikdo nemůže pochopit, to fakt nesežereme. Že jsou z jedné hospi a řeknu vám to po projekci? Fakt díky. Myslím, že na to stačí hláška: "72 minut traileru!" a to fakt neba. Skončí to, odejdeš, zapálíš, dozvíš se, že to vyhrálo a jedeš domů. Ostuda?! Hvězda za výbornou kameru. Zvuk? Střih? Režie? První ročník FAMU? Hlavně, že je to osobitý styl. A kde je ten přesah? Kde je vůbec něco? Aneb koukneme se na opičky a jdeme spát. // 17. MFDF Ji.hlava(1.11.2013)

  • Radek99
    ***

    Vizuální, velmi působivé, poetické, progresivní filmový jazyk, koncept, který pomalu stírá rozdíl mezi dokumentárním a hraným filmem... Ona poetizace je ovšem v mých očích velkým znevěrohodněním syrovosti daného výseku reality... Co bylo vlastně cílem tohoto projektu? PS: Eticky velmi kontroverzní je vyplácet dlouhodobým uživatelům pervitinu peníze za účast v dokumentu, jak zaznělo v debatě po premiéře filmu, ještě navíc když jde o tisíc korun za natáčecí den, HBO tak vlastně platí perníkářům jejich drogu...(28.10.2013)

  • Isherwood
    *

    Po dvaceti minutách jsem si říkal, že mě v sedačce udrží jenom ta skvělá technická stránka, která má mnohem filmovější „look“ než spousta kino celovečeráků. Jinak je to wannabe umělecká pseudo-dokumentární výpověď, která neřeší absolutně nic a frčí si na vlně hodně ambivalentních pocitů, které jsem ale odmítal sdílet, protože ti lidi vlastně nežijí, resp. ten film nabízí otázku, jestli ano. Vlastně nejlepší dojem z filmu vyplul až v jihlavském DKO-čku po dojezdu titulků. Režisér alibisticky prohlásil, že si v tom divák má najít to svoje, zatleskala mu cca třetina sálu (kámoši z FAMU?) a procházka mezi kouřícími skupinkami před kinem vám nabídla pouze dvě slova: „Sračka – pecka.“(29.10.2013)