Režie:
Mary Agnes DonoghueScénář:
Mary Agnes DonoghueKamera:
Seamus TierneyHudba:
Brian ByrneHrají:
Katherine Heigl, Alexis Bledel, Grace Gummer, Tom Wilkinson, Linda Emond, Sam McMurray, Ed Ackerman, Adrian Denzel, Houston Rhines (více)Obsahy(2)
V malém městě, kde se Jenny narodila, nemůže nikdo pochopit, proč se ta nejkrásnější a nejoblíbenější místní dívka ještě nevdala. Poletují tu zvěsti o tom, že je milenkou ženatého muže ve „velkoměstě“, kde nyní žije, což je důvod, proč ani nepřivede domů nikoho na svatbu své kamarádky ze školy. Její rodiče si zoufale přejí, aby se usadila, ale když Jenny konečně přijde se svatebním oznámením, je to něco, co nikdo neočekával. (Filmbox)
(více)Videa (1)
Recenze (46)
No já nevim. Tohle není žádná romantika a už vůbec komedie. Spíš drama o tom, kterak se lesbička po x letech rozhodne vyjevit rodičům pravdu o své orientaci, což relativně harmonickou rodinu docela rozloží. Nenajdete tu sice žádnou hlubokou psychologii a vypjaté scény, ale přesto film emocemi nešetří a i když je to někdy strašně kýčovité a účelové, na mě to fungovalo. Povedlo se i obsazení. Katherine Heigl v mých očích zase o něco povyrostla a Wilkinson je jistotou, ale bavily i Grace Gummer a okatá Alexis Bledel. Čekal jsem, že se zasměju, ale i přesto, že se tak nestalo, jsem si na konci rozhodně nestěžoval. 80% ()
Nemám ani tak problém s hlavní hereckou dvojkou jako ostatní uživatelé, je pravda, že chemie mezi nimi moc není, ale protože film nestojí vlastně ani tak na nich jako na ostatních, nijak to nevadí. Největší problém mám vlastně s celým pojetím filmu. To, že je moje dcera lesba se tady bere jako ta největší tragédie a to já teda neshledávám ani v nejmenším. Proto mě všichni štvali, svým kreténským postojem k celé téhle gay záležitosti. (ano, vím že to byl záměr) Tohle přece není tragédie! Tragédie je zával horníků v dole nebo mniši, kteří se upalovali na protest. Jsme přece v 21. století a člověk by se snad neměl bát říct svojí sexuální orientaci nikomu a už rozhodně ne rodině. Taky mě dost nakrkla Grace Gummer se svojí posedlostí trávníkem. ()
Celkom príjemne sledovateľná dráma s občasnými komediálnymi prvkami o dvoch ženách, ktoré sa po piatich rokoch rozhodli, že sa chcú vziať a prebiť všetky múry predsudkov a podobne. Je to celkom fajn film. Ak od toho nečakáte nič výnimočné, nebudte sklamaní. Je to okey film s dobrým obsadením a pár dobrými momentkami. ()
"Kitty není moje spolubydlící. Je moje partnerka a jsme spolu pět let. Budeme se brát. Jsme staromódní, tak nás napadlo, že do toho praštíme před založením rodiny." Konečně zase po čase homosexuální (lesbický) film, který není o homosexualitě samotné či objevování vlastní homosexuality a a vyrovnávání se s ní hlavní(ho) hrdinky(ny). Tohle je film hlavně o všech ostatních (a jejich vyrovnávání se s homosexualitou dcery/sestry/sousedky) jen ne o hlavní lesbické hrdince, ta je se svou homosexualitou smířena a již celých pět let má vztah se svou spolubydlící (a i tím by se dal částečně vysvětlit fakt, že to mezi samostatně skvělými Katherine Heigl a Alexis Bledel zrovna dvakrát nejiskří - ale ano, k nutné součásti homosexuálních filmů, tedy polibku, samozřejmě dojde a ne jednou). Vlastně mi přišlo, že ten film není ani tak o Jenny, ale o její matce, z níž se mi zpošátku vážně zvedal kufr a je to hlavně o ní i ve druhé půlce filmu, která se zdánlivě a okatě věnuje otci Jenny. Za pozornost jistě stojí vcelku svérázná postava Jenniny sestry v podání Grace Gummer. Tohle jakoby otočení koncentrace děje společně se zajímavým obsazením a herecekými výkony (matka a sestra Jenny), film zvedají ještě o stupínek výše, než se na první pohled zdá. 3.5* ()
Tak toto určite nie je to, čo očakávate od niečoho, čomu sa hovorí romantická komédia s Katherine Heigl. O komédiu vonkoncom nejde, skôr o drámu o vzťahoch v jednej rodine pripomínajúcu spôsoby nakrúcania americkej nezávislej scény. Aj vrátane toho, že v konečnom dôsledku ide o feel good záležitosť. Dialógy sú však na viacerých miestach napísané trefne, niekedy ale vďaka klišé šuštia papierom. To si uvedomíte najmä vtedy, kedy tu vystupujú najmä postavy vedľajšie, zredukované na jednu, väčšinou negatívnu, vlastnosť. Je to škoda, pretože mohlo ísť o ešte omnoho hlbšiu sondu do psychiky postáv jednej rodiny bojujúcou s predsudkami nielen svojho okolia, ale najmä so sebou samými. Nejde navyše iba o coming out, Jenny s ním totiž prichádza v zrelšom veku a rodičia plus súrodenci sa musia vysporiadať možno najmä s faktom, že Jenny im dlhodobo nedôverovala. ()
Reklama