poster

Detail (festivalový název)

  • Írán

    Nema-ye Nazdik

  • anglický

    Close-Up

Drama

Írán, 1990, 100 min

Scénář:

Abbas Kiarostami
(další profese)
  • Martin741
    **

    Kiarostamiho prve filmy ako Chor 1982 a Kde je dum meho pritele 1987 som stale nevidel, no a tento film teda nic moc. Nechapem uzivatelov, ktori to nadhodnotili, co tam dop rdele take videli ? Ako jo, stiara sa hranica medzi dokumentom a fikciou, akysi chlap vystupuje ako znamy perzsky reziser Mohsen Makhmalbaf- a podmanil si spravanim sa clenov akejsi zazobanej familie. No ale to je vsetko, co som videl, tie udajne sa pomaly odhalujuce spolocenske protiklady mi jaxi unikli, a to milujem artove filmy! 20 %(1.12.2018)

  • radektejkal
    ****

    Rád bych některému z Kiarostamiových filmů dal třeba jen tři hvězdy, ale nepodařilo se mi to ani zde. Světy, které ve svých vytváří, třebas jen na pětníku, jako zde, jsou tak pohlcující a omamné... Kdo je Kiarostami, Makhmalbaf, Sabzian, já nebo ty? A není to propagandistický film? Nechce, abychom měli rádi Araby a islám, a můžeme je mít po shlédnutí jeho filmů neradi'? Tak jako tak jsou Íránci (Írán = země Árjů) první, se vydělil z indoevropské národní masy (3, 4 tisíciletí př.n.l.) a jsou tudíž naši někdejší příbuzní (Slované a Baltové se vydělili jako poslední, a jsou vlastně tím, co zbylo). Ma al salama, jdeme si zakouřit z vodní dýmky.(20.1.2015)

  • kaylin
    ***

    Něco podobného, jako si zažil Stanley Kubrick, anebo alespoň lidé, co si mysleli, že jsou v kontaktu s Kubrickem, si zažil i jeden íránský režisér. Tento případ se pak stal námětem tohoto snímku, snímku, který je částečně hraný, částečně dokumentární, kdy je velmi těžké tu hranici rozlišit. Zajímavý námět, který mě ale nedovedl vtáhnout.(19.2.2016)

  • Sandiego
    ****

    přesvědčivý důkaz toho, že mezi skutečnosti a filmem žádná hranice existovat nemusí a že když se vycítí "životní téma" má cenu hodit všechny závazky na hlavu, naplno za ním jít i za cenu ztráty svých vlasů. Film je nejen skutečnost, ale i život a Kiarostamího klenot o tom svědčí snad jako žádný jiný jak komplexní dějovou strukturou na hranici dokumentu a fikce, tak produkčním zákulisím.(29.10.2013)

  • tigre
    *****

    neformalni, syrove toceny hrany dokument, ktery, pres mozna na prvni pohled neatraktivni a rozpacite dojmy, v sobe skryva nesmirne zajimavy a lidsky pribeh. kiarostami tady rekonstruuje za pomoci skutecnych akteru pravdivou udalost, ktera je predevsim, krome trochu absurdniho pribehu, pomerne nosnym tematem o lidske identite, zivote, snech a projekcich.(31.3.2008)