Režie:
Goran PaskaljevičScénář:
Gordan MihičKamera:
Giorgos ArvanitisHudba:
Andrew DicksonHrají:
Tom Conti, Predrag 'Miki' Manojlovič, María Casares, Zorka Manojlovič, Sergej Trifunovič, Lanny Flaherty, Predrag Ejdus, Michael Willis (více)Obsahy(1)
Tragikomické úsilí emigrantů v New Yorku, přesněji v chudých částech Brooklynu, Srba Baji a Španěla Alfonsa, sžít se Novým světem. Bajo ve dne nelegálně pracuje, v noci ještě pomáhá Alfonsovi u baru a přitom vzpomíná na svou rodinu v Evropě. Spíše než společenský vzestup je čeká pomalé a bolestné procitání z amerického snu a světa neskutečných iluzí. Aniž to samotný Bajo tuší, zbytek jeho rodiny se za ním do USA již vydal. Během cesty však zemře jeho mladší syn. (Kamkon)
(více)Recenze (5)
6/10 ()
Dva přátelé – Alonso (Španěl) a Bajo (Jugoslávec) pracují společně v baru a sní svůj „american dream“. Film je schematický ve svém příběhu – zkusit se prosadit v tvrdých amerických podmínkách, poznat, že je to těžké, ale nakonec to přecejen dokázat, ale obsahuje pár vtipných a hřejivých scén. ()
Film jsem viděl úplně náhodou a vůbec nelituji. Nádherná studie různorodosti kultur, ale také různorodosti lidských povah. Amerika opravdu není pro každého. Věděla to i již Abdulem zmiňovaná španělská matka, jejíž vysněný návrat domů považuji za absolutní vrchol filmu. [duben 2005] ()
Tragikomicke zivotne usilie migrantov v USA - jeden je z byvalej Juhoslavie a druhy Spanel. Krute bolo najma precitnutie z tzv. americkeho sna, /ten snad v dnesnej dobe uz ani neplati, ci este stale tomu niekto veri?/. Ale nie je to vyslovene tragicke, ma to aj par zaujimavych a optimistickejsich scen : 85 % ()
Tento Paskaljevičův snímek sice nedosahuje výsledné kvality jeho pozdějšího Sudu prachu, ovšem napříč všemi kombinacemi komedie s tragédií, lehkomyslného vtipu se zásadní osudovostí a střetu daných lidských kultur na jednom určitém místě, nám sám Goran Paskaljevič dokazuje, jakým že je režisérem s vyjímečně vyprofilovanou lidskou stránkou, kterou dokáže používat nejen s přesnou kalkulí, nýbrž i na správném místě. A scéna fiktivního odletu staré slepé španělské matky zpět domů je vyloženě lahůdková. ()
Reklama