Reklama

Reklama

Epizody(12)

Obsahy(1)

První česká cestovatelská reality show. Po africké cestě v roce 2009 vyráží cestovatel Dan Přibáň vstříc novým dobrodružstvím po Jižní Americe. Tentokrát se výprava rozšířila na dva trabanty, polský fiat a stařičkou Jawu 250. Mezinárodní posádka složená ze čtyř Čechů, dvou Poláků a jednoho Slováka se řídí heslem: Když se chce, tak to jde! Tento tým snů projel za čtyři měsíce 20 tisíc kilometrů tím nejkrásnějším a nejnáročnějším, co může Jižní Amerika nabídnout. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 2

Recenze (153)

Untentrauer 

všechny recenze uživatele

Uznávám, že jsou ti lidi šikovní a umí si poradit. Vím, jaká je to dřina. Ale co z toho? Příště přijde jiný člověk co projede svět ve velorexu, nebo se škodovkou 120? Pro mě byli první takoví dobrodruzi Hanzelka a Zikmund, to beru byli první, byla to úplně jiná doba, kde nebylo tak snadné se domluvit, sehnat co potřebovali a v neposlední řadě natankovat...Zkrátka to bylo mnohem těžší, než teď. Tohle je takový Remake a já remaky nemám rád, v případě, že nedokáží překonat originál. Nic mě na tom tedy krom přírody, kam si můžu zajet, nebo si můžu pustit skvělý dokument o té konkrétní zemi nezaujalo. Nic mi to nepřineslo. Nemám prostě potřebu se na to koukat, byť jsem srdcem a duší cestovatel! Takže pokud si chtěli splnit sny, tak fajn, ale takovéhle video z jejich dovolený mě prostě nezajímá. Možná i proto, že jsem to sám zažil....Nejsympatičtější je ten Polák...Jinak je Přibáň protivnej až mě to odrazuje to sledovat. ()

carl.oesch 

všechny recenze uživatele

Dalo by s e o tom psát nebo mluvit hodiny a hodiny a stejně by člověk nepopsal potěšení a radost, kterou přinesl každý díl. Miluji cestopisné filmy, když jsem to ale začal sledovat, napadlo mě srovnat to tak trochu s Top Gearem nebo cestami Hanzelky a Zikmunda. A Dan Přibáň a spol. z toho vycházejí jednoznačně nejlépe. To není ani státní mašinerií a výrobcem podporovaná cesta, kterou režim dokázal ve své době patřičně propagandisticky využít a když užiteční idioti (omlouvám se, ale jiný výraz mně nenapadá....) splnili svoji úlohu a domnívali se, že do "toho" můžou taky mluvit, byli rázně a jednoznačně vykázáni do patřičných zemí, jako v případě Hanzelky a Zikmunda ani to není Top Gear, kde za zdánlivým dobrodružstvím notoricky známého tria stojí obrovský štáb lidí a takřka neomezený rozpočet jedné z nejbohatších televizí světa....Přitom za použitím trabantů i malucha není žádné pozérství, těžko se dají najít trvanlivější a jednodušší auta, která lze opravit na koleně a celkem kdekoliv. To nejsou auta za dvě stě nebo pět set liber....a na konci mně až dojalo, když cestovatelé konstatují, že by pro ně bylo asi levnější auta nechat tam "na konci světa" a vrátit se do Buenos Aires "hromadnou", ale bylo by to stejné, jako dát věrného koně po dlouhé cestě do salámu. A nejvíc mně dostal ten apel, aby si každý zkusil nějaké to dobrodružství, nějakou tu cestu. Vždyť to nemusí být nakonec takhle úžasné a dlouhé dobrodružství, stačí třeba jenom mnohem méně....cestování a poznávání cizích zemí a lidí v nich je totiž jedním z nejvíce obohacujících věcí v životě. A pod pojmem cestovat ale nesmíme chápat let s cestovkou někam, přesun do hotelu a dva organizované fakultativní zájezdy k neprofláklejším pamětihodnostem, ani pobyt v hotelu kdesi na kongresu či obchodním jednání, kde je vrcholnou atrakcí společenská večeře a jedna návštěva na pracovišti partnera.....Takže Danu Přibáňovi a spol. díky a ještě mnoho dalších dobrodružství, o která se s námi jistě rádi podělí. ()

Reklama

Matli 

všechny recenze uživatele

Nemůžu jinak než za 5. Neskutečný co parta správných lidí dokážou prožít, zorganizovat a natočit. To co museli vytrpět a dokázat, klobouk dolů. Na jednu stranu bych nechtěl, ale na druhou stranu ohromná závist. Musí to být celoživotní zážitek a ještě nemají dost. A když to vezmu z filmařského hlediska, tak super komentář, od Davida Novotného bych to nečekal a některé záběry by mohla závidět i BBC. Jsou to prostě BORCI! 97% ()

bohemia_regent 

všechny recenze uživatele

Na dokureality je to docela slušné. Vzhledem k neměnnému, i když svižnému tempu, je půlhodinová stopáž jednotlivých dílů tak akorát, aby nedocházelo k diváckému pocitu monotónnosti. A je to dobře i vzhledem k rejžově narcistní potřebě ukázat se v co největším množství záběrů - jeho rádobyhumorné hýkání plné vytlemeného ultrapražského přízvuku je ve větších dávkách opravdu obtížně stravitelné. Ostatní účastníci jsou naštěstí sympatičtější, ale jejich cestovní problémy a pseudoproblémy těžko nahradí skutečnost, že o životě domorodců z míst, kterými výprava projíždí, se divák nedozví skoro nic. Za největší klad seriálu považuju obrazový materiál, který je obdivuhodný nejen z hlediska množství a pestrosti. Tady je třeba si uvědomit, že pořídit tolik záběrů od detailů až po velké celky aut v krajině musí nutně zdržovat a i jinak komplikovat průběh cesty. Tím spíš je třeba ocenit vysokou výtvarnou kvalitu práce kameramanů. A díky tomu se slušně (až na tu zmíněnou slabší práci s tempem) předvedl také střihač, který měl z čeho vybírat. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Celková délka seriálu je zcela optimální na jeden večer s přestávkami pro jídlo až vám to přinesené dojde. Moc nemám co dodat. Jsem prostě nadšen. Sympatická posádka a nádherný kontinent. Čtyři měsíce zážitků, které si ani nedovedu představit. Čtyři měsíce problémů a potíží, které si představovat nechci. Mockrát museli být zúčastnění v situaci, kdy by s tím nejraději sekli. Stálo za nimi však obrovské odhodlání. Frajer se tam vzdal práce a odstěhoval se z bytu, aby se mohl vydat na cestu. To už chce pořádné odhodlání. Obrovskou poklonu si zaslouží Dan Přibáň, který měl na starosti snad úplně všechno, jak mi to tak vyznělo. Doufám, že se nejednalo o poslední výpravu a budu se těšit na tu příští ať už se pofrčí trsátky kamkoli. A pak že něco nejde. ()

Galerie (179)

Zajímavosti (9)

  • Motorkář Marek Slobodník si během cesty dvakrát vykloubil rameno. Poprvé mu jeho kolegové rameno nahodily zpátky. Podruhé už musel do nemocnice, kde dostal dvouměsíční sádru. Po třech dnech si sádru sundal a vrátil se zpět na motorku. (Stanley619)
  • Dan se pokusil na solné pláni dosáhnout rychlostní rekord trabanta, nakonec dosáhli 80 km v hodině a oslavovali to jako rekord. Ve skutečnosti je maximální rychlost trabanta 110 km v hodině. (sator)
  • Přesný stav ujetých kilometrů se zastavil na čísle 20 406. (Stanley619)

Reklama

Reklama