Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavními "hrdiny" tohoto snímku jsou dva pubertální hoši, kteří tráví svůj volný čas čicháním ředidla nebo lovem koček, které pak prodávají do čínské restaurace. Jejich mentální schopnosti jsou na hranici svéprávnosti a totéž lze říci i o ostatních figurkách, které se filmem mihnou. Dlužno podotknout, že některé jsou na tom i hůře. Celým příběhem nás, jako červená nit, provází špinavý chlapec v trenýrkách s růžovou maskou zajíčka, který mlčí nebo kouří. (mutace)

(více)

Recenze (156)

snob 

všechny recenze uživatele

Film o hlouposti, nelidskosti, film hrající si na sociální sondu do společnosti. Ale je tak jednoduché vybrat několik retardovaných objektů. Absurdita jejich tuposti pak film natočí sama. Sdělení takové, že žádné. Být umělcem neznamená, že musím být zároveň kreténem. Tvůrci aspirovali právě na umělce - kretény. ()

Caelos 

všechny recenze uživatele

Jak někdo trefně poznamenal, "jako bych sledoval domácí video lidí, které vůbec neznám". Nutno podotknout, že ošklivých a hlavně děsně protivných a nesympatických lidí, kteří dělají ošklivé a protivné věci, jako zabíjení koček, čuchání lepidla atp. Kdyby to sakra mělo nějaký děj, ale nemá. Pokud mě to mělo nějak šokovat, tak ne, video plné protivných lidí mě nehorázně nudilo. Ta jedna hvězda je za celkem povedený hudební doprovod. ()

Reklama

Ony 

všechny recenze uživatele

Napadlo mě trochu nerovné srovnání s Černou kočkou, bílým kocourem. Oba filmy prezentují nedonošený svět, plný zažitých defektů. Ovšem jak mě Kusturicovy fyzicky i psychicky neúplné postavy, různé nedodělávky, feťáci a auta ožraná od prasat nabíjejí optimismem! Gummo má opačný efekt. Zatímco Kusturica maluje svůj bláznivý kus země spíš nadzemsky, takřka utopicky, američtí tvůrci se tady se svou syrovou dokumentárností drží hodně dole. Ani těm kočkám se tu moc nedaří. Hrdiny jsou děsivě reálné kreatury, mezi kterými marně hledáme nějakou záchytnou výjimku. Ani prostředí, kde se pohybují, není zrovna utěšující. V jejich beznadějné letargii, směšnosti a nechutném jednání je jistá síla vyjádření. Svět je prostě hnusný a hnusný i bude. Je to opravdu celkem působivé, ale tím to hasne. Od něčeho, čemu se říká film, bych přece jen čekala víc. ()

bila.tecka 

všechny recenze uživatele

MFF Karlovy Vary 1998. Další originální pohled na "zkurvenou generaci", tentokrát rovnou zkurvené město po útoku tornáda. Většinou mladí lidé se smyslem života "no future" nebo "slacker", dokumentární záběry, absurdně černé vtípky, svižný střih a v mezích možností vypointovaný scénář. Navíc Chloe Sevigny.. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Xenia Ohio, před pár lety se tady prohnalo tornádo, lidi chcípali, psi chcípali a takhle to dopadlo. Už jen spojení filmu s realitou, umocněnou soukromými záběry z domácí kamery, dává snímku jedinečnou atmosféru, která se nedá napodobit. Zoufalost, satanáši, uchyláci, sadisti, dementi, ale i romantika. Tohle je pohled na osudy buranů z Ohia, který už sami osobě jsou dost "divní". Což potom po zásahu tornáda, který jim zničí domy a převrátí jejich životy na ruby. Nahlédneme do jejich soukromí, někomu detailně, někoho jen přelítneme. Zde jsou vlastní pravidla žití, postrádající jakoukoli morálku či odpovědný přístup k životu. Srát na všechno. Stačí opojení z lepidla či šlehačkové bombičky. Originální znění umocňuje atmosféru na maximum. Tohle je prostě Harmony Korine, nebo-li punk´s not death ve filmu. Tady to máte, toto je jeden ze způsobu žití v USA, kde podobu člověka určuje každodenní americká show. "Víš kam jedu zejtra? Do blázince" Do "blázince?" "Píchat s parádní šílenkou". Skvělá hudební dramaturgie. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (20)

  • Našli sa aj tvorcovia, ktorých Korineov štýl zaujal, mimo iné slávny nemecký režisér Werner Herzog ocenil bizarnú scénu s jedlom vo vani, kde za malým Solomonom (Jacob Reynolds) na stene visí kus slaniny. Snímok ocenil i švédsky režisér Lukas Moodysson, tiež Korineov americký kolega Gus van Sant. Ten ho popísal ako portrét malomestského stredoamerického života, ktorý je ostro realistický a súčasne je i strašidelným snom. (classic)
  • Interiéry domu, ktoré často budia odpor alebo súcit, sú reálne. Stávalo sa tiež, že na malom priestore sa nachádzal pätnásť členný štáb a tisíce švábov a bolo nutné z miestnosti vyniesť aspoň nejaké veci, aby sa tam dalo pracovať. (classic)
  • Pocit koláže je umocnený použitím rôznych typov kamier, od klasickej "osmičky" až po záznamy z videokazety. (classic)

Reklama

Reklama