poster

Povětří

  • USA

    Air

  • Kanada

    Air

Sci-Fi / Thriller

USA, 2015, 95 min

Kamera:

Norm Li

Producenti:

Brian Kavanaugh-Jones

Střih:

Greg Ng

Scénografie:

Brian Kane

Kostýmy:

Mila Franovic
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Zeck
    *

    Prázdný jako Vzduch. Zcela zásadně chybí alespoň náznak atmosféry, kterou by v podmínkách postapokalyptického světa po jaderné válce s posranou atmosférou dokázal navodit i režisér reklam na vložky, Cantamessa s jedním průměrným krátkometrážním animákem na kontě to nedokázal za celou stopáž. Neherecké výkony jsou na tom ještě hůř, zvláště Rákos z Normandie dokazuje, že jeho jediný obdivovaný štěk ve vyhypované telenovele se zombíky je zásluhou toho, že za pět řad nepohne ksichtem a má kůl kuš. Krvavý diamant, který pokud nepobíhá zběsile po džungli jak orangutan a nesekunduje Leonardkovi (tou dobu stále bez Oskara), je na tom úplně stejně. Když tedy všechny ingredience od režie po dvoučlenný herecký ansámbl stojí za hovno, dojem může zachránit snad jen děj. A ten je překvapivě ještě víc o hovně než ten zbytek, kdy se naprosto všechno "zábavné" ve filmu smrskne na desetiminutové prolézání roury v opuštěné továrně na konzervy, která má za správných (ne)světelných podmínek znázorňovat ultramoderní kryt pro přežití lidstva po jaderné válce, a pak jakési žánrové klišé o paranoidním souboji, který je brutálně debilní a připomíná jen nudnou parodii, když to hrají dva diletanti a točí ještě větší. Jako fanoušek postapokalyptického VŠEHO můžu jen smutně utřít semeno z žaludu a vyhlížet další žánrové levné sračky, které si bude produkovat a hrát v nich třeba zase jiné televizní béčko. 20%(21.8.2015)

  • Ereniss
    ***

    Moje hodnocení je dost rozporuplné. Film v první půlce totálně o ničem a já si stihla v kuchyni pozametat, umýt nádobí a poskládat prádlo. V druhé půlce napětí trošku stouplo, ale stejně jsem se neubránila dojmu, že si tenhle film chce hrát na něco čím není. A rozhodně není skvělým postapo filmem. Na druhou stranu nebýt Reeduse, vypnu to už po té první půlce. On dodal tomu filmu aspoň trošku šťávy, ačkoliv hraje podobnýho "týpka" jako ve Walking Dead. Ve finále si on dokázal udržet můj zájem a já chtěla vědět jak to s ním vlastně dopadne. Dopadlo to jak to dopadlo, ale nakonec to vidím na tři hvězdy.(11.5.2016)

  • Hugomil
    odpad!

    Christian Cantamessa z přeplatku svého sociálního pojištění natočil film, na jehož natáčení si během svačiny u Walking Dead odskočil i Norman "Daryl" Reedus. To byl vlastně jediný důvod, proč jsem na film koukal. Interiéry filmu by totiž zvládl postavit i průměrný fanda Přemka Podlahy. Řídící místnost vybrabčeného raketového sila spíše připomínala velín hnědouhelné elektrárny padesátých let, omotaná rolí igelitu s hybernátory, jež připomínaly malý fóliovník na papriky. Děj filmu už od prvních vysvětlujících záběrů až po trapný konec je škálou napodobenin jiných, podobně laděných snímků. Jedinečnou scénou je hasičák na hajzlu :)(17.8.2015)

  • chernobyl
    ***

    Opět vypnout mozek a asi neřešit. Údržbáři spáčů (díky, nic za to nechci) radši nic moc nevysvětlují, protože by si jen přihoršili a když už se něco začneme dozvídat, tak stačí deus ex machina a máme tady psycho thriller. Je dost možné, že žiju v paralním vesmíru, kde takových příběhů s takovým settingem moc není (ok, max. 2-3) a dalo by se z toho něco vytesat, jelikož nepřepříběhováno, ale kdoví. Jo a dík, že ten zlověstný herec, od počátku zlověstně kreslený, je tak nějak zlá postava, byl sem fakt napnutý, jak to dopadne.(24.3.2017)

  • maddy
    *

    Norman Reedus si sprodukoval svoj vlastný film, obsadil do neho samého seba, prizval neznámeho režiséra a výsledkom je post-apokalyptické sci-fíčko natočené za pár dolárov. Samotný rozpočet a situovanie deja do jednej lokality by v zásade nemusel byť problém. Z podobných malých filmov sa môže bez problémov vykľuť stiesňujúci klaustrofóbický thriller, pokiaľ vie režisér navodiť tú správnu atmosféru. Bohužiaľ, v Air sa ju nedarí navodiť ani v jednej sekunde a trestuhodne chýba čo by len jej náznak aj napriek tomu, že pracuje so slušnou premisou post-apo sveta po jadrovej vojne, kde sa dvaja chlapi starajú o pár dôležitých vedcov uložených v hlbokom spánku. Namiesto toho divák sleduje typické klišé situácie kde jedna z dvoch postáv ktoré sa tu vyskytnú začne trpieť halucináciami, ktoré nemajú pre samotné dianie žiaden prínos a dej je vypĺňaný takými zbytočnými situáciami ako je takmer desaťminútový prelez černocha jednou tmavou vetracou šachtou. Žiaden konflikt, zvrat, zaujímavejšia myšlienka, nič. Bohapustá nuda o dvoch/troch hercov natočená niekde v sklade bez jediného zaujímavejšieho dialógu alebo atmosférickejšej scény. CELKOVO: 1* (2/10)(11.9.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace