poster

Láska z Khon Kaen

  • Thajsko

    Rak ti Khon Kaen

  • Thajsko

    รักที่ขอนแก่น

  • Velká Británie

    Cemetery of Splendour

  • Francie

    Cemetery of Splendour

  • Mexiko

    Cementerio de esplendor

  • Německo

    Cemetery Of Splendour

  • USA

    Cemetery of Splendor

  • Norsko

    Cemetery of Splendour

  • Norsko

    Sovende soldater

  • anglický

    Love in Khon Kaen

  • Slovensko

    Láska z Khon Kaen

Drama

Thajsko / Velká Británie / Francie / Jižní Korea / Mexiko / Německo / USA / Norsko / Malajsie, 2015, 122 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MikO_NR_1909
    ***

    Ťažko mi môže niekto zazlievať, že nepoznám Weerasethakulov rozprávací svet, ktorý vo filmoch vyobrazuje a že sa intenzívne nepokúšam dostať sa mu pod kožu a čítať v ňom symboliku. Láska z Khon Kaen je príbehom z tohto sveta, v ktorom vojaci trpia istou "snovou chorobou" a neničia prírodu, ani ľudský život, ale vlastné fyzické ja, ktoré ich pomaly, ale isto opúšťa. Itta je z tých, ktorá trávi čas pri jednom z nich a vlastné jazvy života freneticky lieči tým, že pomáha a dodáva nadbytočnú energiu a vzýva k spirituálnej energii, ktorú môže aj teda recipročne prijímať. Lenže dej ostáva nečitateľný a najširokospektrálnejší je vlastne v tom, že snový svet ovplyvňuje chápanie a súvislosti nefyzikálnych veličín a spôsobilosti výkladu našich limitov a úrovní kognitívneho poznávania a chápania vecí. Garcíaova kamera je opäť veľmi nenápadná a len výnimočne pretká ladnými pohybmi, čiže aj dokumentárny komplex navonok v ňom vyznieva ako tajomný a jedinečný. Mám však pocit, že autor sa už začína myšlienkovo a schopnosťami vyčerpávať, neprináša pole a svet nečakaných a duchovne rezonujúcich súčiastiek, ktoré metaforicky a výstižnou opisnosťou vedú nás divákov k hlbšiemu transcendentálnemu zážitku. Film je umiernený a dá sa v ňom čosi pobadať, ale od notoricky známeho lovca duchov a skrytej náplne mystiky a tajomstiev života či hlbín panteizmu, som očakával skrátka viacej.(1.4.2016)

  • kaylin
    ****

    Neskutečně pomalý snímek se statickou kamerou, kdy jsem si zpětně zkoušel skákat mezi scénami a i přes desetivteřinové skoky se scéna v podstatě nepohnula. Zajímavý způsob natáčení, který mi ale překvapivě vůbec nevadil, a to možná i proto, že je zaznamenáno všechno, co vypadá obyčejně, ale nakonec vyznívá celkem neobyčejně.(9.1.2017)

  • KoubikTK
    ****

    Zpočátku extrémní nuda, nicméně později jsem se do děje této prapodivnosti vžil a celkem bavil (chápu že je to zavádějící něco takového tvrdit o takovémto typu filmu, ale je tomu tak). Divné ale vtipně scénky střídají dlouhé záběry jenž působí že jejich smysl zná jen režisér, každopádně já to sledoval s naprostým zájmem a vlastně budu nad tímto snímkem dlouho přemýšlet. Těžko budu vysvětlovat proč jsem si tuto absurdní podívanou, jenž sama působí jako ten nejdivnější a nejkouzelnější sen, docela dost užil. Je jasné že to každý nesnese, takže spíše pro náročné labužníky a fanoušky asijské kinematografie. 8/10.(1.12.2019)

  • topi
    odpad!

    Dlouhé záběry, které mají co říct, se musí sakramentsky umět. Ne, že budu čumět na chlapa 3 minuty, jak sere ve křoví. Nebo na řeku, kde se točí dřevěné mlýnky. To je mi tedy meditace! Kdyby byl film o půlku kratší, i tak by to nezachránilo nudu, která je všudypřítomná. Příběh samotný stojí na mystické rovině, kdy starší žena, která přijde do vojenské nemocnice a spřátelí se s mladou ženou, která dělá médium a dokáže se spícími vojáky hovořit, by mohl působit zajímavě, nebýt situací, které jsou nastrojené a vůbec ne přirozené. Nemá to žádnou sílu, která by dokázala přesvědčit, že se to opravdu děje. Mám rád snímky, které dokáží takovou atmosféru uchopit a zpracovat tak, že tomu divák podlehne a věří. V tomhle filmu se to nestalo a nějaké hlubší poznání nebylo vyplněno. Možná je to jen můj problém, ale já to zkrátka tak cítil.(17.7.2019)

  • Slarque
    ****

    Ve filmu se celkem přirozeně mísí věci reálné i nadpřirozené, Weerasethakul nemá potřebu ohánět se magickým realismem, v Asii je víra v nadpřirozeno běžnou součástí životů. Film je spíše pomalý, meditativní, jen mi přišlo, že si občas autor zbytečně hraje s barevnými filtry (či dobarvováním záběrů v postprodukci). Takže ano, Búnmí se mi líbil víc, ale jednou za čas podobně jinaký film rozhodně neuškodí.(18.7.2019)

  • - Jarinpattra Rueangram (Keng) má červený diplom ze studií obchodní administrativy a předtím, než začala spolupracovat na tomto filmu, pracovala ve firmě vyvážející cement a ropu. Nyní pracuje na letišti Suvarnabhumi jako ambasadorka značky u společnosti Pan Thai Air. (Zdroj: Artcam)